راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی

0

راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی

با افزاش روز افزون آشفتگی در شبکه های اجتماعی، راه اندازی یک کمپین بازاریابی ایمیلی ، فارغ از بزرگ یا کوچک بودن شرکت شما، جزئی لاینفک از استراتژی بازاریابی محسوب می شوند. این کمپین ها فرصت فوق العاده ای برای انتقال تصویر برند، برقراری ارتباط با مشتریان، افزایش ترافیک شبکه و جمع آوری اطلاعات ارزشمند محسوب می شوند. علیرغم تلاش های بازاریابی، بسیاری از کمپین ها به هدف نائل نمی گردند. این مقاله شما را قدم به قدم راهنمایی می کند تا هر کمپین بازاریابی ایمیلی را به هدف برسانید.


بیشتر بخوانید: ۳ نکته جالب از ایمیل مارکتینگ که مخاطبان هدفتان عاشق آن می‌شوند


قبل از شروع شما باید اهداف این کمپین را مشخص کنید. با در نظر گرفتن صنعت و اندازه بازاری در آن فعالیت می کنید، هدف ممکن است یکی از موارد ذیل باشد:

یادآوری به مشتریان درباره وجود کسب و کارتان

پاداش به مشتریان فعلی به وسیله ترفیع های خاص

جلب توجه مشتریان باالقوه بوسیله کمپین های ایمیلی تا زمانیکه آنها آماده خرید شوند

تلاش فعالانه برای ترغیب مشتریان باالقوه به خرید محصولات و خدمات شما

ترغیب مشتریان به تبلیغ شرکت شما به دوستان و اقوام

ساخت تصویر برند

برقرار کردن ارتباط و درگیر ساختن مشتریان

راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی

زمانیکه هدفتان را تعیین کردید، نیاز به انتخاب خدمات بازاریابی ایمیلی دارید که بهترین تناسب را با نیازهای شما داشته باشد. به عبارتی اگر می خواهید کمپین بازاریابی ایمیلی شما چیزی فراتر از ارسال ساده پیام به مشتریان باشد، به خدمات بازاریابی ایمیلی احتیاج داردید. حال برای شروع آماده اید!

قدم اول : مدیریت پیگیری ایمیل

اولین ایمیلی که مشتری احتمالی پس از مشترک شدن در سایت شما دریافت می کند، در موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی شما اهمیت بسزایی دارد. برای ارائه بازخور سریع به مشتری، گزینه پاسخ اتوماتیک را در سیستم ارسال ایمیل فعال کنید. این پاسخ اتوماتیک فوری باید شامل معرفی شرکت و همچنین توضیح اقدامات بعدی شما برای کاربر تازه مشترک شده باشد. در این مرحله مهم است انتظارات مشتریان را بدرستی برآورده سازید. به عنوان مثال اگر وعده کرده بودید که در هفته دو خبرنامه برای ایمیل کاربر ارسال کنید، در انجام آن تخطی نکنید که ریسک از دست دادن کاربران را بدنبال دارد.


بیشتر بخوانید: ۲۱ حقیقت جالب در مورد ایمیل مارکتینگ که شما را شگفت زده خواهد کرد


قدم دوم: تجزیه و تحیلی اطلاعات و بکاری گیری آنها

بسیاری از شرکت های ارائه کنند خدمات ایمیل، امکان تجزیه و تحلیل را برای کاربران خود فراهم می کنند، از آنها استفاده کنید! اگر بدانید بدنبال چه هستید، اینگونه تحلیل ها سرنخ های مفیدی فراهم می کنند تا دریابید چرا کمپین شما موفقیت آمیز نبوده است. بنابراین موارد ذیل را مد نظر قرار دهید:

نرخ آزاد پایین نشان می دهد که افراد بلافاصله بعد از دریافت ایمیل شما، آنرا پاک می کنند. بنابراین شما می بایست بر روی خلق ارزش و یا مدیریت انتظارات مشتریان سخت تر کار کنید.

اگر نرخ CTR پایین است، این بدان معنی است که پیغام های شما برای مخاطبان جذاب نیست. می توانید این نقیصه را با ارتقاء محتوا برطرف کنید.

نرخ عدم اشتراک بالا حاکی از آن است که کمپین شما موثر نیست. شما باید علل را شناسایی و با توجه به یافته ها اقدامات اصلاحی مناسب انجام دهید.

راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی

اکنون که اطلاعات اولیه را جمع آوری نمودید، می توانید فرآیند تقسیم بندی را شروع کنید. به عبارت دیگر، شما می توانید لیست ایمیل هایتان را به مشتریان هدف تقسیم کنید. ارتباطات هدفندتر، که برای مشتریان نیز سودمند است، آنان به مشترک ماندن ترغیب می کند.

به عنوان مثال، موارد ذیل روش هایی هستند که می توانید لیست های بزرگ را تقسیم بندی کنید:

لیست مشتریان

به روز رسانی اطلاعات محصولات

خبرنامه ها

لیست ایمیل های روزانه (در مقایسه با ایمیل های هفتگی، دو هفته یکبار، ماهانه و …)

نتیجه گیری

در نهایت، لیست ایمیل های شما یکی از منابع با ارزش کسب و کار کوچکتان محسوب می شود. زمان و تلاشی که صرف تهیه لیست ایمیل هایتان می کنید، بعلاوه مدیریت کمپین ایمیل، شما را به نتیجه واقعی خواهد رساند.


پیشنهاد نویسنده: ۱۰ تکنیک برای بهبود نرخ تبدیل


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.