۶ عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

0

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال راهکارهای ساده جهت رسید به موفقیت در فروش خود هستید، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

اغلب ما با این شعار که “هیچ وقت کم نیار” بزرگ می شویم و این شعار آنقدر برایمان درونی سازی شده است که حتی وقتی کتابی که به شدت حوصله ما را سربرده است تمام نکردیم، برایش احساس عذاب وجدان خواهیم داشت. اینکه برای موفقیت در فروش باید ثابت قدم و استوار بود صحیح است. با این حال برخی اوقات ترک کردن و کنار گذاشتن بهترین تکنیک های مذاکره فروش در نظر گرفت. حال پروژه ای شکست خورده باشد، کاری بی ارزش یا یک عادت غلط، ترک کردن نعمتیست بسی مفید.


بیشتر بخوانید: ۹ عامل کاهش بهره وری شما


تحقیقاتی که در دانشگاه روکستر انجام شد نشان داد که افراد از طریق دو هدف “نزدیک شدن” و یا “اجتنابی”  انگیزه می گیرند. آن دسته افرادی که در راستای “نزدیک شدن” به اهداف قرار می گیرند، از چالش ها انگیزه گرفته و وقت شان را با مشکلاتی که راه حل خوبی ندارند هدر نمی دهند. به عبارتی دیگر آن ها می دانند کی منصرف شوند.

افرادی که از روش “اجتنابی” انگیزه می گیرند بسیار استرس شکست خوردن را دارند. آن ها می خواهند به هر طریقی از شکست خوردن جلوگیری کنند به همین دلیل خیلی به مسائل می پیچند حتی وقتی که عقل و منطق می گوید که وقتش است تا بیخیال شوید. این روش معمولا خیلی کم بازده خواهد بود.

اینکه بدانید “کی وقت ترک کردن است” را می توان آموخت. اگر عادت دارید که به مسائل بچسبید، حتی وقتی که مشخص است که کارتان فایده ای ندارد، می توانید خودتان را به ترک کردن تمرین دهید. تنها می بایست ترک کردن را تمرین کنید. خوشبختانه زندگی فرصت های زیادی برای انجام این کار جلوی پایتان خواهد گذاشت. در ادامه لیستی از اشتباهات رایج در مذاکره که بایستی آن ها را ترک کنید، آورده شده است:


بیشتر بخوانید: ۷ روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


از شک کردن به خود دست بردارید. اعتماد به نفس در موفقیت نقش خیلی بزرگی دارد. هیولت پاکارد تحقیقی جالب انجام داد که در آن فرآیند درخواست ترفیع رتبه افراد در شرکت را تجزیه و تحلیل کرد. همانطور که مشخص شد، زنان تنها زمانی که ۱۰۰% با شاخص های مورد نیاز شغلی که می خواهند سازگار بودند درخواست آن شغل را می کردند. در حالی که این عدد برای مردان ۶۰% بود. محققان تایید کردند که یکی از دلایلی که مردان در سمت های بالاتر اداری حضور دارند تمایل بیشتر آن ها برای مراتب بالاتر نسبت به زنان است. گاهی داشتن اعتماد به نفس تنها چیزی است که برای رسیدن به سطوح بالاتر نیاز داریم. نکته این است که بایست واقعا آن را باور داشته باشید. اگر به خودتان شک کنید جواب نمی دهد. اعتماد به نفس کاذب مانند نوع واقعی آن جواب نمی دهد.

6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

انجام ندادن کارها را کنار بگذارید. تغییر سخت است. بهبود خویش سخت است. اینکه کمر صاف کنید و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید سخت است پس برای اینکه چیزی اتفاق بیافتد زحمت بکشید. وقتی کار ها سخت است همیشه راحت ترین راه واگذار کردنشان به فرداست. مشکل این است که هیچوقت فردا نمی شود. اینکه بگویید کاری را فردا انجام می دهید بهانه است و بدین معناست که شما واقعا نمی خواهید آن کار را انجام دهید و یا اینکه نتایج را بدون زحمت کشیدن برایش می خواهید.

هیچگاه نگویید راه حلی وجود ندارد. همیشه راهی وجود دارد. بله، برخی اوقات انتخاب میان دو چیز است که به یک اندازه بد هستند اما باز هم راهی وجود دارد. اینکه وانمود کنید راهی وجود ندارد شما را تبدیل به یک قربانی کرده که داوطلبانه می خواهد ضعیف باشد. برای قربانی بودن باید قدرتتان را کنار بگذارید. قدرت ارزشمند است. برای اینکه با موفقیت به عالی ترین مراتب دست پیدا کنید، باید دست از از دست دادن قدرت خود بردارید.


بیشتر بخوانید: سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


از تکرار کارها به امید گرفتن نتایج متفاوت دست بردارید. البرت انیشتن: “دیوانگی تکرار مکرر یک کار برای گرفتن نتیجه ای متفاوت تعریف کرد.” همچنان افرادی هستند که معتقدند ۲ + ۲ می شود ۵.  حقیقت ساده است: اگر یک رویکرد را مداوم ادامه دهید نتیجه مشابه ای خواهید گرفت، مهم نیست چه میزان برای نتایج متفاوت امیدوار باشید. اگر نتایج متفاوت می خواهید بایستی رویکرد خود را تغییر دهید، حتی اگر کار سختی باشد.

هیچ چیز به خودی خود درست نمی شود. فکر کردن به اینکه “خودش درست می شود” وسوسه انگیز است، اما حقیقت این است که شما باید برای درست کردن تلاش کنید. این موضوع را در موقعیت های زیادی می توان به کار برد، مثلا  انتظار نداشته باشید که رئیس تان بفهمد که کی برای ترفیع رتبه آماده هستید، از همکارتان انتظار نداشته باشید که از انداختن کارها بر دوش شما دست بردارد. همه چیز به صورت جادویی به خودی خود انجام نمی شود. باید فعال باشید و خودتان مسئولیت قبول کنید.

6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

از “بله” گفتن های بی مورد دست بردارید. هر “بله” یک نوع مصالحه خواهد بود. با گفتن بله به یک چیز به چیز دیگری نه گفته اید. به عنوان مثال وقتی به اضافه کار در اداره بله می گویید در واقع به باشگاه رفتن یا گذراندن زمان با خانواده نه خواهید گفت. تحقیقی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان داد که هرچه بیشتر نه گفتن برایتان سخت باشد بیشتر استرس، فرسودگی و حتی افسردگی خواهید داشت. نه گفتن برای بعضی افراد چالشی عظیم است. نه گفتن کلمه ای قدرتمند است که نبایست از استفاده از آن ترسید. وقتی باید نه بگوید، از گفتن جملاتی مانند “فکر نکنم که بتوانم” یا اینکه “مطمئن نیستم” بپرهیزید. نه گفتن تعهدی جدید است به افتخار تعهدهای قبلی و به شما شانسی جدید می دهد که با موفقیت آن ها را به تکامل برسانید.  وقتی که نه گفتن را یاد بگیرید خودتان را از افسارهای غیر ضروری می رهانید. زمان و انرژی خود را برای موفقییت در مسائل مهم تر زندگی آزاد کنید.


پیشنهاد نویسنده: پیشنهاداتی که در فروش نباید استفاده کنید


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.