تبلیغات چگونه بر فروش تاثیر می‌گذارند؟

0

سال‌هاست که هر روزه در بستر‌های مختلف، تبلیغات بسیاری را مشاهده می‌کنیم. این مسأله باعث می‌شود تا افرادی که به تازگی کسب و کاری را راه‌اندازی کرده‌اند، برای تبلیغات هزینه و وقتی را در نظر بگیرند. اما همیشه تبلیغات به هدف خود منجر نمی‌شوند و در مواردی مدیران کسب و کار‌های جدید را ناامید می‌کنند. واقعیت این است که ما در دنیای ارتباطات زندگی می‌کنیم و تبلیغات امروزه شکل جدید و هوشمندتری به خود گرفته‌اند. برای همین است که تبلیغ به شیوه‌های معمول و قدیمی چندان تصمیم خوبی نیست و برای این امر باید خلاقیت بیشتری در نظر گرفت. شیوه‌های بسیاری برای تبلیغات وجود دارند از جمله تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، آپارات و… )، تبلیغ در تلویزیون، پخش تراکت با متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، تبلیغ رو بیلبورد‌ها و… که هر کدام می‌توانند بهترین شیوه تبلیغات برای فروش محصولات شما باشند.

 

تبلیغات می‌توانند به شکل‌های مختلفی باشند از جمله نوشتاری، گفتاری، تصویری، ویدئویی و… اما همگی یک ویژگی مشترک دارند. ویژگی مشترکی که در انواع تبلیغات دیده می‌شود، انتقال یک پیام است. پیامی که هدف تبلیغ را انتقال می‌دهد؛ این پیام نباید بدون آگاهی منتشر شود و دانش در این زمینه، نقش به سزایی دارد. دانشی که می‌توان از سایت‌های آگاهی بخش در زمینه کسب و کار کسب کرد. اگر به دنبال سایت‌هایی با محوریت کارآفرینی مثل هاروارد بیزینس ریویو، فوربز، دانشگاه کسب و کار، فرچون و بیزنس اینسایدر هستید توصیه می‌شود سری به وب‌سایت فارسی زبان دانشگاه کسب و کار بزنید. در ادامه ما به شما خواهیم گفت که تبلیغات چگونه بر فروش تأثیر می‌گذارند.

آگاه‌سازی در مورد برند

گاهی برای این‌که مردم به محصولات شما روی بیاورند، دانستن نام برند شما کافی است. عمده دلیل این‌که افراد به خرید محصولات یک برند توجهی نشان نمی‌دهند، این است که تا به حال نام آن را نشنیده‌اند. شنیدن نام برند در تبلیغات مختلف به عنوان مثال تلویزیون، می‌تواند این تفکر را ایجاد کند که برند شما برندی معتبر است. به نظر درصد بالایی از مخاطبان، برندی که برای تبلیغات خود هزینه می‌کند قطعا برندی معتبر است و شایسته توجه خواهد بود. در واقع این آگاه‌سازی از نام برند باعث یادآوری آن در ذهن می‌شود. گاهی به تنهایی شناس بودن نام یک برند کافی‌ست که افراد به آن اعتماد کنند. به عنوان مثال تصور کنید که در فروشگاهی قصد خرید روغن سرخ کردنی دارید اما نمی‌دانید کدام برند انتخاب بهتری است. از میان روغن‌های مختلفی که در فروشگاه وجود دارند احتمالاً روغنی را انتخاب می‌کنید که نام آن را قبلاً به همراه یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری شنیده‌اید. این مسئله در خصوص محصولات دیگر نیز صدق می‌کند.

حال به این فکر کنید که علاوه بر نام، شما مزایا و ویژگی‌های مثبت برند و محصولات خود را نیز از طریق یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری نیز به کار می‌گیرید؛ امری که می‌تواند در میزان فروش شما تأثیری غیرقابل باور داشته باشد. به همین خاطر است که شرکت‌های بزرگ هیچ‌گاه دست از تبلیغات برنمی‌دارند و بخش بزرگی از درآمد خود را همواره صرف تبلیغات مختلف می‌کنند. آن‌ها به خوبی می‌دانند یک تبلیغ هوشمندانه به همراه یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری همیشه برای تداوم یک کسب و کار نیاز است.

ترغیب به خرید

یک تبلیغ هوشمندانه و مؤثر، باید علاوه بر ایجاد آگاهی در مورد یک برند، مخاطب را به خرید و پیگیری نیز وا دارد. در مورد ترغیب مخاطب به خرید، یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری به همراه جلوه‌های بصری جذاب و یک جمله انگیزشی کوتاه ‌ایده‌های خوبی هستند. البته هوشمندانه بودن تبلیغات نیز در این مسأله بسیار مهم است. احتمالاً متوجه شده‌اید که با سرچ آیتم‌هایی در گوگل، آن‌ها را در صفحه اکسپلور اینستاگرام یا تبلیغات یوتیوب خود مشاهده می‌کنید. این نحوه جدید بازاریابی است که بسیار هوشمندانه و کارآمد است. به عنوان مثال تصور کنید که در گوگل در خصوص کنکور سرچ می‌کنید. ممکن است در ظرف ۲۴ ساعت آینده، از مؤسسات کنکور بسیاری تبلیغات پیامکی دریافت کنید. در واقع این نوع تبلیغات با شناخت و در نظر گرفتن مخاطبین بازار هدف صورت می‌پذیرند و مؤثرتر هستند. در این شیوه شما به جای صرف هزینه بالا برای عموم مخاطبین، هزینه خود را صرف مخاطبانی می‌کنید که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و یا به آن علاقه دارند. بنابراین شناخت جامعه هدف، مهم‌ترین نکته در خصوص تبلیغات مؤثر است. به عنوان مثال شما نمی‌توانید با تبلیغ صفحه اینستاگرامی فروش قطعات خودرو در یک پیج پرطرفدار اینستاگرامی در زمینه آشپزی، به هدف خود از تبلیغات برسید اما می‌توانید با تبلیغ صفحه اینستاگرامی خود در پیج یک بلاگر ماشین و خودرو، مشتریان بسیاری را جذب خود کنید.

تبلیغات تنها بخشی از نکات مؤثر در موفقیت یک کسب و کار هستند و هیچ‌گاه نباید با اطلاعات کم، اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، سایت دانشگاه کسب و کار انتخاب خوبی است.

دانشگاه کسب و کار

دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی، استارتاپ و سرمایه‌گذاری است. در واقع این سایت محتوا محور، می‌تواند شما را برای موقعیت شغلی از صفر تا صد آماده کند. از پایه‌ای‌ترین اصول و پیش‌نیاز‌ها همانند مطالب مرتبط با توسعه فردی، روانشناسی، انگیزشی و… گرفته تا اطلاعات تخصصی در زمینه‌های کارآفرینی، کسب‌وکار، بازاریابی، ارز‌های دیجیتال و… توسط این سایت معتبر ارائه می‌شوند. در واقع این رسانه می‌تواند اطلاعاتی که یک فرد در زمینه بیزینس نیاز دارد را به او بیاموزد. برای بهره بردن از مطالب به روز و مفید دانشگاه کسب و کار می‌توانید به سایت آن به نشانی اینترنتی http://businessuni.net/ مراجعه نمایید.

 

منبع: دانشگاه کسب و کار رسانه تخصصی سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و استارتاپ

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.