برند و روابط عمومی

0

جنبه دیگری از برند تجاری و روابط عمومی با توسعه علاقه مشتری به تبلیغات محصول مرتبط است. این هدف هر دو عامل ارتقا “برند” با مواردی مانند “بیانیه مطبوعاتی” روابط عمومی است. هنر هر دوی این روش ها با دیدگاه کلی کسب و کار مربوط به انجام هر کاری برای فروش چیزی مرتبط است.

در همان زمان ، افراد حرفه ای که هم در روابط عمومی و هم در زمینه برند فعالیت می کنند از روش های مختلفی برای جلب توجه رسانه ها به یک محصول یا خدمات استفاده می کنند تا انتظارات مثبتی را در ذهن مردم ایجاد کنند. به نوبه خود ، این روش و مهارت ایجاد و حفظ وفاداری به برند تجاری با استفاده از روش های روابط عمومی “یک طوفان کامل بازاریابی است”. در واقع روابط عمومی سعی در حمایت از هویت برندها در قلب و ذهن مصرف کنندگان دارد.

از آنجا که آگاهی از نام تجاری همه چیز در مورد علاقه مشتری به شناخت یک محصول به لطف روابط عمومی خوب است، شرکت های زیادی وجود دارند که کارکنان متشکل از متخصصان روابط عمومی و نام تجاری را تشکیل می دهند که برای تبلیغ مشاغل مشتری یا پیشنهادات دیگر خود به طور مشترک کار می کنند. به گفته خود کارشناسان ، به نوبه خود ، یک کمپین مناسب روابط عمومی محصول مربوط به آگاهی بالای ذهن یا آگاهی از برند است.  درواقع موفقیت یک کمپین روابط عمومی خوب تا حد زیادی بر اساس آشنایی یک برند ارزیابی می شود.

برترین کمپین های روابط عمومی سال ۲۰۲۰

به راحتی می توان گفت که ۲۰۲۰ یک سال پر از فراز و نشیب بوده است. با تهدیدها و هرج و مرج در آستانه همه ، شرکت ها مجبور بودند با کمپین های روابط عمومی خود در چند ماه گذشته بسیار خلاقانه عمل کنند. در حالی که بیشتر مردم در خانه گیر کرده بودند ، برندها و شرکت ها برای تبلیغ خود نمی توانستند به بیلبوردها و پوسترها اکتفا کنند، بنابراین مجبور شدند روش دیگری را پی بگیرند.

NETFLIX

برند و روابط عمومی

نتفلیکس در تلاش برای ایمن نگه داشتن مردم در خانه‌هایشان تصمیم گرفت از بیلبوردها چشم پوشی نکند، و در عوض ، به طرز بسیار خلاقانه ای از پوچی خیابان‌ها استقبال کند. نویسنده تبلیغاتی Matithorn Prachuabmoh Chaimoungkalo (همچنین به عنوان شجاع شناخته می شود) و مدیر هنری Seine Kongruangkit مفهومی برای تبلیغات عمومی تهیه کردند که همه را به ماندن در خانه ترغیب می کند.

آنها به جای تبلیغ نمایش‌ها و فیلم های کاملاً جدیدی که مردم می توانند  مشاهده کنند‌، تصمیم گرفتند، بخش‌هایی از ‌فیلم ها و سریال‌ها  را منتشر کردند. در این صورت اگر کسی با یکی از آنها روبرو شود آن فیلم یا سریال برایش اسپویل می‌شد.

GETTY MUSEUM

برند و روابط عمومی

موزه ها مجبور بودند بسته بمانند و به دلیل همه گیر شدن کرونا نمی توانستند هیچ بازدید کننده ای داشته باشند، اما این برای موزه گتی مشکلی نبود. آنها تصمیم گرفتند پیروان خود را در سیستم عامل های شبکه های اجتماعی به چالش بکشند تا آثار هنری مورد علاقه خود را به راحتی  در خانه های خود بازسازی کنند و تصویری از تفریحات خود را به اشتراک بگذارند.

این امر منجر به یک کمپین روابط عمومی بسیار جذاب شد – چه برای افرادی که شرکت در این کار را انتخاب کردند و چه برای افرادی که با مشاهده تلاش‌هایشان برای بازآفرینی آثار هنری با چیزهایی که در خانه هایشان پیدا می کردند ، سرگرم می شدند.

VERVE

یکی از نکات اصلی که مسئولان بهداشت در ابتدای بحران مرتباً تکرار می کردند این بود که همه باید دست خود را حداقل برای ۲۰ ثانیه بشویند. آژانس تجاری ایرلندی Verve تصمیم گرفت که این پیام را بگیرد و با آن یک صابون تولید کند که دقیقا ۲۰ ثانیه برای  تموم شدن آن نیاز بود، این توصیه‌ها را اجرا کند.

به این ترتیب، نه تنها مردم واقعاً می توانستند بهداشت را در زمان کرونا رعایت کنند بلکه می توانستند با آن کمی سرگرم شوند.

IKEA

برند و روابط عمومی

مارکی که همه به دلیل داشتن دستورالعملهای به ظاهر پیچیده هنگام چیدن مبلمان کنار هم می‌شناسند، تصمیم گرفت دستور العمل کوفته های گوشت سوئدی را به بازار عرضه کند. با این حال ، آنها این کار را به روش خود انجام دادند‌، با انتشار دستور العمل در نمودارهای نمادین به سبک ایکیا که باعث شد این دستورالعمل هم مانند باقی دستور عمل های آن‌ها به شهرت برسد.

The Wild Detectives

بسیاری از مشاغل تجاری که فقط در مکان‌های مشخص خود فعالیت می کردند، مجبور بودند به خصوص با تبلیغات خود خلاقیت به خرج دهند. یکی از بهترین نمونه های یک کمپین روابط عمومی جدید برای این کار توسط The Wild Detectives – یک فروشگاه کتاب از دالاس که راهی جذاب برای فروش آنلاین کتاب های خود پیدا کرد.

این تجارت یک وب سایت ایجاد کرد که به مشتریان خود سفر به مقصدهای مختلف در سراسر جهان را پیشنهاد می داد، در حالی که در واقع ، آنها کتاب‌هایی را می فروختند که دارای داستان‌هایی مربوط به همان مقاصد تبلیغ شده بود.

کلام آخر

در واقع  تاثیر فعالیت‌های روابط عمومی بر روی یک برند تاثیری عمیق‌تر با ماندگاری بیشتر است زیرا به دلیل ارتباط قوی‌تر با مخاطب ایجاید یک حس تعلق به برند ایجاد می‌کند، کانال های ارتباطی و موضوعات مطرح شده توسط روابط عمومی  به دلیل قابل اعتماد و مستند بودن؛ استقبال گسترده تری توسط جامعه هدف را دارا می‌باشد. پس در سال ۲۰۲۱ استفاده از پلن‌های روابط عمومی می‌تواند کمک شایانی به برند شما داشته باشد. پابلیکا به عنوان یک آژانس تخصصی روابط عمومی و بازاریابی از سال‌ها قبل شامل نشریات آنلاین، وبلاگ‌ها و رسانه های اجتماعی است. رسانه های آنلاین مزایای بسیاری را به مشتریان ما ارائه‌ می‌کنند، و نقشی اساسی در افزایش شناخت آن‌ها، ایجاد آگاهی از نام تجاری و تولید سرنخ و فروش بیشتر برای شرکت‌هایی که با آنها کار می‌کنیم، دارند.

منبع: publica.ir/branding-and-pr/

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.