برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت دوم)

0

بیشتر بخوانید: برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیده اند؟ (قسمت اول)


۴- باحال باشید: Apple

Apple از فروشگاه های خرده فروشی خود برای نشان دادن فلسفه برند خود به مصرف کنندگانش استفاده می کند. هرچه که محصول جدید اپل باشد، مشتری آن را باهوش دانسته و اینکه شیوه برقراری ارتباط، کار یا اوقات فراغت آن ها را بهبود خواهد داد. علاوه بر این، حس لذت از خرید را به مشتری خود انتقال می دهد.

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت دوم)

در حالی که اپل همیشه درباره خلاقیت بوده است، این برند از طریق خلق فروشگاه هایی که حس همکاری و شفافیت را بین مصرف کننده و نیروی فروش تقویت میکند، در فاکتور احساسی عالی عمل کرده است. استنگل رویکرد اپل به فروشگاه هایش را اینگونه می داند: “بهترین خرده فروش در تاریخ. آن ها واقعا می خواهند مردم وارد شده و الهام بگیرند، با خرید از فروشگاه اعتماد به نفس کسب نموده و واقعا نسبت به خودشان احساس بهتری پیدا کنند.”


بیشتر بخوانید: ۷ اصل ایجاد یک برند قدرتمند


اپل از فروشگاه های خود برای نشان دادن فلسفه فرند خود به مصرف کنندگانش استفاده می کند نه برای گفتن آن. از تبلت های بزرگ تا فضاهای باز و دیوارهایی که تماما پنجره هستند گرفته تا فروشندگان آموزش دیده اش، که مجهز به اسکنرهای checkout هستند تا خریدار بتواند بدون منتظر ماندن در صف، خرید خود را انجام دهد.

۵- تجربه طراحی کنید: Target

خیلی ساده می توان فراموش کرد که تارگت یک فروشگاه تخفیف است. کمپین های تبلیغاتی دارای سبک به خصوص Target و همچنین همکاری های وی با برترین طراحانی که محصولات limited edition را خلق می کنند، که تغییر دهنده روند مد هستند، همه و همه چهره عمومی تارگت را که اغلب وضعیت تاجر عمده فروش بودن است، کنار می زند.

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت دوم)

تارگت پیوسته تجربه خرده فروش استثنائی خلق می کند، از طراحی فروشگاه تا انتخاب کالا، قیمت و خدمات مشتری. تارگت برای ارائه تجربه خرید لذت بخش تمام تلاش خود را می کند، اما شما همچنان محصول با کیفیت را با قیمت خوبی بدست می اورید. به عنوان جزئی از شخصیت برند، آن ها تلاش دارند تا گرم و انسانی باشند.

به لطف طراحی هایی که امکان مانور را افزایش می دهند، فروشگاه های تارگت مکان هایی راحت برای خرید، اطمینان دادن به مشتری نسبت به یافتن همان چیزی که می خواهند، حتی در یک طبقه فروش وسیع، محسوب می شوند.

مصرف کنندگان تارگت از توانایی برند برای طراحی کالاهای جذاب و در عین حال مقرون به صرفه قدردانی می کنند. خدمات مشتری دوستانه و مداوم است. از شیوه ای که مسئول صندوق مراقب افراد در صف بوده و آن ها را به صفی که کمتر شلوغ است می فرستد تا ادراک هایی مبنی بر اینکه آنها کارمند به تعداد کافی در فروشگاه دارند و با مشتریان خود به عنوان مهمان برخورد می کنند.


بیشتر بخوانید: راهنمای ۶ مرحله‌ای برندسازی با بودجه‌ی کم


۶- باثبات باشید: Ford

در عصری که تنها چیزی که به نظر حتمی می آید تغییر است، برندسازی باثبات فورد تبدیل به راهکار اطمینان شرکت شده است. از نام ساده و دارای سبک آن تا لوگوی نمادین و تأکید بر پدر بنیانگذار شرکت، هنری فورد، هویت برند در گذر زمان پایدار مانده است. همه داستان فورد را می دانند و آن را تحسین می کنند. از بین سه تولیدکننده خودرو در دیترویت، فورد باثبات ترین برند، استراتژی محصول و اجرا را دارد.

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت دوم)

فورد همچنین به نیازهای مشتری گوش داده و براساس آن ها عمل می کند. این ویژگی ها موجب ارتباطی قوی شده است: برند برای پایداری و وابستگی درجه بالایی گرفته است. پاسخگویان رتبه بالایی به دغدغه فورد برای مسئولیت پذیری و اهمیت دادن به رفاه کارکنان و مشتریان داده اند. مشتریان عدم پذیرش کمک های مالی دولت توسط فورد را به عنوان مدرکی دال بر صداقت شرکت می دانند.


بیشتر بخوانید: برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت سوم)


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.