بازاریابی رسانه های اجتماعی: چگونه در سال ۱۳۹۹ شروع کنیم؟

0

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی مشاغل شما است. ۳.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند که ۴۶٪ از جمعیت جهان را شامل می شود. اگر کسب و کار شما در کانال های پرطرفدار رسانه های اجتماعی موجود نباشد، مطمئناً از رقبا عقب خواهید ماند.

یکی از ساده ترین راه ها برای رسیدن به مشتریان، رسانه های اجتماعی هستند زیرا یک فرد هر روز به صورت متوسط حدود ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه از وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذراند.

شروع کار با بازاریابی رسانه های اجتماعی چندان دشوار نیست. این راهنما مخصوصاً برای صاحبان مشاغل مانند شما که می خواهید از قدرت رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مشتریان موجود خود یا به دست آوردن مشتریان جدید سرمایه گذاری کنید، ایجاد شده است.

بیایید شروع کنیم!

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی به استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی برای ایجاد یک برند، راسال ترافیک به یک وب سایت و تبلیغ محصولات یا خدمات اشاره دارد.

این نوع بازاریابی یک روش بسیار پرطرفدار است و به همین ترتیب ، ۷۳٪ از بازاریابان گزارش داده اند که استفاده از رسانه های اجتماعی در رشد شغلی آنها بسیار مؤثر بوده است.

برای بازاریابی رسانه های اجتماعی دو رویکرد وجود دارد – فعال و منفعل:

وقتی برای سیستم عامل های اجتماعی خود محتوا ایجاد می کنید و آن را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید، این رویکرد فعال است.

وقتی مشتریان شما در مورد شغل شما صحبت می کنند و شما می خوانید و به آن پاسخ می دهید، این رویکرد منفعلانه است.

هر دو رویکرد برای حضور تجاری شما در رسانه های اجتماعی بسیار مهم هستند. استفاده بیش از حد یک روش می تواند پرخاشگرانه و آزار دهنده به نظر برسد. و در نتیجه باعث می شود که نام تجاری شما دیده نشود.

عمده سیستم عامل های رسانه های اجتماعی که کسب و کار شما باید حضور داشته باشند عبارتند از فیسبوک، یوتیوب، توییتر، پینترست، لینکدین، تلگرام و اینستاگرام.

شروع به کار با بازاریابی رسانه های اجتماعی

اجرای بهترین استراتژی در رسانه های اجتماعی بدون توجه به اینکه کسب وکار شما جدید است یا یک شرکت قدیمی هستید، نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد.

در اینجا برنامه ای آسان و گام به گام برای حضور کسب و کار شما در کانال های اجتماعی و شروع به جذب مشتری های بیشتر ارائه شده است!

  1. با یک برنامه شروع کنید

ایجاد یک استراتژی مسیر مشخصی را در مورد چگونگی حرکت به جلو به شما نشان می دهد. استراتژی به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید به اهداف خود برسید.

برنامه شما باید خلاصه ای از همه چیزهایی باشد که می خواهید در رسانه های اجتماعی به دست آورید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در تهیه یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است.

اهدافی برای خود تعیین نمایید: حتماً اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، دستیابی، مرتبط و با محدودیت زمانی را تعیین کنید. برای تعیین اهداف مربوط به رسانه های اجتماعی، تصمیم بگیرید که چه چیزی در کسب و کار شما اهمیت دارد مثلاً ایجاد آگاهی از نام تجاری، ایجاد ترافیک یا فروش بیشتر و غیره.

درباره رقبا خود تحقیق کنید: احتمالاً رقبای شما از رسانه های اجتماعی برای ارتقاء مشاغل خود استفاده می کنند. در حالی که شما از آنها کپی نمی کنید، می توانید از کارهایی که انجام می دهند یاد بگیرید. یکی از بهترین راه ها برای تحقیق در مورد رقبا، استفاده از ابزاری مانند Sprout Social است. این نرم افزار در مورد آنچه رقبای شما ارسال می کنند و نحوه ارسال پست های آنها در رسانه های اجتماعی به شما توضیح می دهد.

به دنبال الهام باشید: اگرچه داشتن یک برنامه منحصر به فرد در رسانه های اجتماعی ضروری است، اما می توانید از برند های دیگر که در رسانه های اجتماعی فعال هستند، الهام بگیرید.

  1. تصمیم بگیرید کدام بسترهای نرم افزاری مناسب برای کسب و کار شما هستند

بسترهای نرم افزاری مناسب برای مشاغل شما تا حد زیادی به هدف شما بستگی دارد. شما باید در جایی حضور پیدا کنید که مخاطبان بیشتر وقت خود را سپری کنند.

بررسی جمعیتی رسانه های اجتماعی برای هر سیستم عامل بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تا به مخاطبان مناسب دسترسی پیدا کرده و استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را دقیق تنظیم کنید.

  1. مشخصات خود را مطابق کانال اجتماعی بهینه کنید

در هر کانالی که تصمیم به استفاده از آن گرفتید، یک پروفایل تجاری حرفه ای ایجاد کنید. این به معنای بهینه سازی کانال های رسانه های اجتماعی برای اطمینان از هماهنگی با ارزش های تجاری شما است.

  1. مخاطبان رسانه های اجتماعی خود را شناخته و درک کنید

درک مخاطبان به شما کمک می کند تا محتوایی بسازید که در واقع با نیازهای آنها هماهنگ باشد، نه فقط محتوایی که فکر می کنید جالب است.

آنالیزهای رسانه های اجتماعی اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهند، مانند اینکه طرفداران شما در کجا هستند، کجا زندگی می کنند، زبانی که صحبت می کنند، علایق آنها چیست و چگونه با برند شما ارتباط برقرار می کنند. هر شبکه اجتماعی تجزیه و تحلیل های مخصوص به خود را برای افرادی که یک صفحه کسب و کار دارند فراهم می کند.

  1. برای بسترهای مختلف محتوای مختلف تولید کنید

همه انواع محتوا برای هر بستر رسانه اجتماعی مناسب نیستند. در حالی که فیس بوک، لینکدین و توییتر به شما امکان می دهند متن ، تصاویر و فیلم ارسال کنید، اینستاگرام و پینترست ارسال محتوا را فقط به تصاویر و فیلم ها محدود می کنند البته می توانید متن را در زیرنویس ها اضافه کنید.

  1. محتوای خود را در زمان های مطلوب ارسال کنید

برای به دست آوردن بهترین نتیجه در رسانه های اجتماعی، انتشار مطالب در زمان مطلوب مهم است.

  1. به جای کمیت روی کیفیت تمرکز کنید.

ممکن است آپلود کردن پست های بیشتر، وسوسه‌انگیز باشد، اما تمرکز روی کیفیت بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در رسانه های اجتماعی برای مخاطبان شما ارزشمند است.

مرحله بعدی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی روشی عالی برای کسب و کارها در هر اندازه است تا به وسیله آن بتوانند به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنند، آگاهی از برند و نرخ تبدیل را افزایش دهند.پیروی از این راهنما به شما کمک می کند تا از بازاریابی رسانه های اجتماعی شروع کنید و در آن سرآمد باشید!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.