آموزش و معرفی بازی Decentraland + خرید ارز مانا برای بازی

0

اگر از طرفداران بازی‌های بلاک چینی باشید، احتمالا نام بازی دیسنترالند (Decentraland) را شنیده‌اید. دیسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی است که بر روی بلاک چین اتریوم پیاده‌سازی شده است. دراین پلتفرم، کاربران می‌توانند به خرید و فروش زمین‌های مجازی بپردازند و از این طریق کسب درآمد کنند.

در این مقاله، درباره بازی دیسنترالند، نحوه نصب و چگونگی خرید ارز مانا برای شروع این بازی صحبت می‌کنیم.

بازی Decentraland چیست؟

بازی دیسنترالند (Decentraland)، یک پلتفرم واقعیت مجازی، غیر متمرکز و مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. در این بازی، زمین‌های ۳ بعدی با عنوان لند (Land) وجود دارند که هر کاربر می‌تواند آن‌ها را خریداری کند. در واقع شما می‌توانید در بازی دیسنترالند، آواتار، انواع سازه و ساختمان‌های مجازی مانند گالری و سینما بسازید و از ساخت آن‌ها درآمد داشته باشید. این پروژه بلاک چینی توسط آری میلیک (Ari Meilich) به عنوان مدیر پروژه و استبان اوردانو (Esteban Ordano) به عنوان مدیر فنی پروژه پیاده‌سازی شده است.

در بازی دیسنترالند دو توکن به نام مانا (MANA) و لند (LAND) وجود دارد که مانا رمز ارز بومی این شبکه است و برای انجام تراکنش‌ها در بازی، از آن استفاده می‌شود. عنصر اصلی در این بازی، لندها یا زمین‌هایی به ابعاد ۱۶ در ۱۶ متر هستند که هر کدام از آن‌ها یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) می‌باشند.  این بازی استراتژی خاصی ندارد و همه افراد با هر سن و سالی می‌توانند وارد بازی شوند.

نصب بازی دیسنترالند

توجه داشته باشید که بازی دیسنترالند هم به صورت تحت وب و هم برای دانلود بر روی کامپیوتر در دسترس کاربران قرار دارد. در هر دو حالت، شما می‌توانید هم به صورت مهمان (Guest) و هم به صورت یک عضو وارد محیط بازی شوید. اگر به عنوان مهمان وارد شوید، امکان ساخت و ساز و کسب درآمد برای شما وجود ندارد و تنها می‌توانید در فضای متاورس این بازی گشت و گذار داشته باشید. اما با عضویت در دیسنترالند و اتصال کیف پول خود به پلتفرم آن، تمام ویژگی‌های این بازی برای شما فعال خواهد شد.

برای بازی به صورت تحت وب، ابتدا باید از طریق لینک play.decentraland.org وارد شده و یکی از گزینه‌های ” Play as Guest” یا ” Play using your wallet” را انتخاب نمایید.

بازی دیسنترالند

با انتخاب گزینه دوم، پنجره‌ای جهت انتخاب کیف پول برای شما به نمایش درمی‌آید. با توجه به اینکه دیسنترالند بر روی بلاک چین اتریوم قرار گرفته است، یکی از بهترین کیف پول‌های سازگار با اتریوم، متامسک است که می‌توانید افزونه آن را بر روی مرورگر خود نصب کرده و با انتخاب این کیف پول، به پلتفرم دیسنترالند متصل شوید.

برای دانلود و نصب نسخه دسکتاپ، ابتدا باید وارد وب‌سایت https://decentraland.org شوید و در همان ابتدای صفحه، بر روی دکمه دانلود کلیک کنید. بعد از اتمام دانلود نیز می‌توانید فایل دانلود شده را اجرا کرده و نسخه دسکتاپ بازی دیسنترالند را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

بازی decentraland

بازی Decentraland چگونه است؟

برای شروع؛ شما باید برای خود یک آواتار بسازید. در واقع آواتار کاراکتری است که به سلیقه شما ساخته شده و در متاورس دیسنترالند به جستجو و گشت و گذار می‌پردازد. قسمت‌های مختلف بدن آواتار شما مانند سر، لباس، کفش، اکسسوری و غیره قابل تغییر هستند. علاوه بر این؛ می‌توانید با استفاده از بازارچه‌ای (Marketplace) که در این پلتفرم وجود دارد، آیتم‌های مورد نیاز دیگر را نیز خریداری نمایید.

دیسنترالند چیست؟

بازی دیسنترالند برای هر کاربر، از “جنسیس پلازا” که یک میدان اصلی در شهر است، آغاز می‌شود. در این بازی، یک ربات پرنده به نام آلیس وجود دارد که تمام نکات گشت وگذار در محیط متاورسی دیسنترالند را برای شما توضیح می‌دهد. اگر تا به حال این بازی را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از دستورالعمل‌های اولیه آلیس پیروی کنید.

همانند اغلب بازی‌ها، در بازی دیسنترالند نیز استفاده از دکمه‌های W، A، S، D برای حرکت آواتار نقش مهمی دارد. برای کنترل زوایای دوربین از ماوس و برای پرش از دکمه اسپیس (Space) روی کیبورد استفاده می‌شود.  علاوه بر این؛ با فشردن دکمه M می‌توانید کل نقشه بازی را مشاهده کرده و برای تعیین مسیر خود از آن کمک بگیرید.

خرید ارز مانا برای بازی دیسنترالند

خرید مانا

برای بازی و سرمایه‌گذاری در دیسنترالند، نیازی نیست حتما زمین بخرید؛ بلکه می‌توانید ارز دیجیتال مانا (MANA) را از صرافی‌ های ارز دیجیتال خریداری کرده و با این کار به یکی از سهامداران دیسنترالند تبدیل شوید. به دلیل اینکه در اکثر صرافی های معتبر خارجی، امکان احراز هویت کاربران ایرانی وجود ندارد، بهتر است از صرافی های معتبر ایرانی برای خرید ارز مانا استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از طریق سایت https://arzpaya.com وارد صرافی ارزپایا شده و با انجام ثبت نام و تکمیل مراحل احراز هویت خود، خیلی راحت ارز مانا را خریداری نمایید. صرافی ارزپایا با بیش از ۴ سال سابقه در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت همتا به همتا، امن‌ترین و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال داخلی است که با بالاترین سرعت و کمترین کارمزد، امکان خرید و فروش رمز ارز در پلتفرمی قابل اعتماد را برای شما فراهم می‌کند.

مراحل احراز هویت در صرافی ارزپایا در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود؛ بعد از آن شما می‌توانید با واریز پول از حساب بانکی به حساب کاربری خود در ارزپایا، کیف پولتان را شارژ کرده و با ورود به صفحه بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ارز مانا را خریداری کنید. بهتر است بعد از خرید مانا، به جهت امنیت بیشتر، رمز ارزهای مانا را در یک کیف پول امن نگهداری کنید. صرافی ارزپایا این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده که کاربران بتوانند ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول اختصاصی این صرافی نگهداری کنند. لازم به ذکر است که خرید مانا در صرافی ارزپایا، تنها با کارمزد ۰.۲ درصد امکان پذیر است.

 

برچسب ها : خرید ارز دیجیتال,خرید مانا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.