شغل های پولساز دیجیتال مارکتینگ در ایران کدام اند؟

0

حوزه های پولساز دیجیتال مارکتینگ را می­شناسید؟ قصد ورود به این حوزه را دارید اما نمی­دانید باید کدام فیلد کاری دیجیتال مارکتینگ را برای ورود انتخاب کنید؟ در این مقاله ما درباره این شغل­های به شدت پولساز و پردرآمد صحبت می­کنیم و به شما از هر کدام اطلاعاتی می دهیم. اگر قصد ورود به حوزه بازاریابی دیجیتال را دارید حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا در مسیر تصمیم گیری به شما کمک کنیم.

مختصری از دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ دقیقا نقطه مقابل بازار­یابی سنتی است. این روش بازاریابی بر پایه اینترنت و قابلیت­های آن پدیده آمده و طرفداران بسیاری هم طی این چندسال در دنیا و مخصوصا در ایران پیدا کرده است. دوری از دیجیتال مارکتینگ و عمل به همان روش­های سنتی در دنیای امروز در نهایت برای هر کسب­وکاری شکست به همراه دارد.

دیجیتال مارکتینگ از ابزار­های مختلفی بر پایه اینترنت بهره می­برد. به همین دلیل است که همه کسب و کارهای سنتی ناچار هستند به سراغ بازاریابی دیجیتال بروند. باتوجه به رونق این شغل در ایران و نیاز کسب و کارها و در ادامه تقاضای بالا برای این نوع بازاریابی، هزینه برای دیجیتال مارکتینگ هم  بالا رفته است. در ادامه این مقاله می­خواهیم پردرآمدترین شغل های دیجیتال مارکتینگ را برای شما توضیح دهیم.

·       مدیر دیجیتال مارکتینگ

موفقیت در هر پروژه­ گروهی، نیاز به یک مدیر خوب دارد. اما چه کسی باید این تیم خوب را مدیریت کند؟ بله، درست حدس زدید. مدیر دیجیتال مارکتینگ یا Digital marketing manager

وظیفه­ مدیر دیجیتال مارکتینگ برنامه ریزی و کنترل تیم بازاریابی دیجیتال در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده پروژه است. توانایی تجزیه و تحلیل از مهارت­های مهم یک مدیر بازاریابی دیجیتال است و تدوین استراتژی درست نیز باید جز مهارت های او باشد. این شغل نیازمند تمرکز و مهارت زیادی است، به همین دلیل هم جزو شغل‌های پولساز دیجیتال مارکتینگ است. مدیر بازاریابی دیجیتال برای افراد باهوش، خلاق و دارای ویژگی­های مدیریتی مناسب است. پس اگر چنین ویژگی­هایی در خود سراغ دارید، شغل مناسبی برای شماست.

حدودی درآمدی : ۱۵ میلیون الی ۳۵ میلیون تومان (ماهانه)

·       کارشناس شبکه ­های اجتماعی

شبکه­ های اجتماعی مثل اینستاگرام امروزه تبدیل به عضوی جدا نشدنی از زندگی ما شده و کمتر کسی است که در روز ساعتی را برای شبکه­ های اجتماعی صرف نکند. حالا این شبکه­ ها تا این حد به محبوبیت رسیده­اند، پس چرا از آنها برای بازاریابی و فروش استفاده نکنیم؟

کار کارشناس شبکه­ های اجتماعی، شناخت دقیق شبکه و استفاده از آن برای مقاصد کسب و کار است. یک کارشناس خوب سوشال مدیا باید تمام پتانسیل­های یک بستر را به خوبی بشناسد تا بتواند از ظرفیت­های آن به درستی استفاده کند. از پیش­نیازهای این شغل نیز آشنایی با مهارت تولید محتوا و تدوین استراتژی برای خلق محتوا در شبکه های اجتماعی است.

حدودی درآمدی : ۱۰ میلیون الی ۲۰ میلیون تومان (ماهانه)

·       متخصص سئو

سئو یکی از ابزار­های مهم در بازاریابی دیجیتال است. موتور­های جست­وجو بخش بزرگی از دنیای اینترنت را تشکیل می­دهند و ما هم برای بازاریابی از آنها بهره می­بریم. بنابراین، باید هر محتوایی که برای موتور­های جست­وجو تولید می­شود­، زیر چکش بهینه­ سازی و عملیات سئو SEO قرار بگیرد. بهینه­سازی کار اصلی متخصص سئو است.

سئو نه تنها در ایران بلکه در دنیا نیز از حوزه های پردرآمد محسوب می شود، به شرطیکه مهارت و تجربه لازم در زمینه سئو چاشنی کار باشد. سئو بدون حداقل تجربه ۵ ساله، شاید درآمد چندانی برای کارشناس یا متخصص آن به همراه نداشته باشد ولی با شناخته شدن در این حوزه می توان درآمدهای بالایی را تجربه کرد.

حدودی درآمدی : ۱۰ میلیون الی ۱۰۰ میلیون تومان (ماهانه)

 

·       نویسنده محتوا

هر چقدر از نیاز برای نویسنده تولیدمحتوا بگوییم کم است! بازار کار نویسنده های محتوا به عنوان موتور تولید محتوا به قدری داغ است که شاید یک نویسنده محتوا بتواند به راحتی چندین پروژه را همزمان مدیریت کند. برای نویسندگی محتوا احتیاج به قلمی خوب، کمی خلاقیت، داستان­پردازی و قصه­گویی و آشنایی به قواعد و دستور نگارشی زبان فارسی است. این شغل برای افرادی که همیشه قلم رقصانی داشته­اند اما نوشته­ هایشان تنها به انتشار شعله کبریت رسیده پیشنهاد خوبی است.

 برای تولید محتوا نیز شما باید با اصول سئو محتوا آشنا باشید و همچنین شناخت دقیقی از مخاطب داشته باشید. این کار کمک می­کند تا مقاله­ هایی کاربرپسند بنویسید و خواننده از خواندن مطلب شما لذت ببرد.

حدودی درآمدی : ۷ میلیون الی ۲۵ میلیون تومان (ماهانه)

·       تحلیلگر داده

اطلاعات در دنیای بازاریابی مثل طلا هستند. طلایی که هر کسی ارزش آن را نمی­داند و به خوبی هم بلد نیست از آن استفاده کند. اگر یک کارشناس تحلیگر داده حرفه­ای باشید، اهمیت داده و اطلاعات را به خوبی می­دانید. تحلیلگر داده با شناخت، تفکیک و دسته­بندی داده­ها از یکدیگر آنها را برای بازاریابی آماده می کند. استراتژی فروش بر اساس داده­هایی که این کارشناس تحلیل کرده، پیاده خواهد شد.

وجود این شغل برای ایجاد کمپین های بازاریابی که این روز­ها خیلی هم پرطرفدار است، ضروری است. تحلیلگر داده را می­توان جز کمیاب ترین شغل های حوزه دیجیتال مارکتینگ دانست.

حدودی درآمدی : ۶ میلیون الی ۲۰ میلیون تومان (ماهانه)

 

سخن آخر

اگر قصد ورود به هر کدام از این مشاغل پولساز حوزه دیجیتال مارکتینگ را دارید حتما به شکل کامل درباره آنها تحقیق کنید و اطلاعات کافی را بدست بیاورید. اگر قبل از ورود به هر کدام از آنها اطلاعات کافی داشته باشید حتما موفق خواهید بود.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.