۹ نکته در SEO برای کسب رتبه برتر در سرچ گوگل

2

همان طور که یک خلبان قبل از اینکه دکمه تیک آف را بزند، یک چک لیست گسترده قبل از پرواز انجام داده تا اطمینان یابند همه چیز دقیقا همان طور که باید عمل می کند، کارآفرینانی که در پی بهینه سازی موتور جستجو و یا به اصطلاح بهبود فرایند SEO خود هستند، می توانند چک لیست خودشان را تهیه کرده تا مطمئن شوند همه چیز برای مقاله بعدی وب سایت عالی است.

نمی توان گفت چک لیست SEO ارائه شده در این مقاله به طور حتم از شما در برابر سقوط محافظت می کند، اما به تضمین این امر کمک خواهد کرد که پست شما بهترین شانس را برای رتبه بالا یافتن در سرچ گوگل کسب کند. بنابراین قبل از اینکه محتوای بعدی خود را منتشر نمایید، آن را از این چک لیست نه مرحله ای عبور دهید.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO


۱) کلیدواژه خوبی را برای متمرکز شدن بر آن انتخاب کنید

اولین گام انتخاب کلیدواژه یا عبارت جستجویی است که می خواهید پستتان برای آن نمایش داده شود. اگر در حال نوشتن درباره اسباب بازی برای سگ های کوچک هستم، می خواهم بدانم مردم واقعا چه چیزی را جستجو می کنند.

ساده ترین راه برای این کار استفاده از Google Keyword Planner است، ابزاری رایگان که به شما برآوردی برای هر عبارت جستجو نشان می دهد. (اگرچه برنامه ریز کلیدواژه رایگان است، شما باید حساب AdWords را برای دسترسی به آن ایجاد کنید).

9 نکته در SEO برای کسب رتبه برتر در سرچ گوگل

۲) جستجوی کلیدواژه

حال که یک کلیدواژه دارید که می خواهید برای آن رتبه بیابید، باید یکسری بازسازی ها انجام دهید! به سراغ حالت جستجوی خصوصی در مرورگر وب خود بروید ( Incognito در کروم، Private در سافاری و فایرفاکس، InPrivate در اینترنت اکسپلورر) و وارد Google.com شوید. نگاهی به تمامی محتواهایی که در صفحه اول گوگل آمده است بیاندازید، نتایج تبلیغاتی در بالای صفحه را نادیده بگیرید. ۱۰ نتیجه اول رقبای شما هستند! آن ها چه چیزی را ندارند؟ آیا می توانید بهتر از ان ها باشید؟

۳) بهترین محتوا را بنویسید

حال که می دانید رقابت شما چه شکلی است، زمان آن است که محتوایی خلق کنید که رقبای شما را از بین ببرد. این کار دشوارترین بخش و در عین حال مهم ترین بخش است. باید محتوایی فوق العاده داشته باشید. مهم نیست اگر پست وبلاگ، صفحه فروشگاه تجارت الکترونیک یا صفحه ورود فروش را خلق می کنید. باید بهتر از دیگران باشد. در غیر این صورت نه گوگل و نه مخاطبانتان هرگز متوجه شما نخواهند شد.


بیشتر بخوانید: ۴ دلیل رایج شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو


۴) کلیدواژه را در عنوان صفحه خود وارد کنید

این موضوع عجیبی نیست، اما به هر حال مطرحش می کنم: عنوان صفحه شما باید دربرگیرنده کلیدواژه باشد، اما به این معنا نیست که دقیقا همان باشد. علاوه بر این، عنوان باید آن قدر جالب باشد که افراد واقعا بخواهند بر روی آن کلیک کنند.

۵) کلیدواژه را در سرتیتر خود وارد کنید

می توانید صفحات وب را با داشتن عنوانی بزرگ در بالا سازماندهی کنید، و در ادامه آن چندین سرتیتر فرعی در طول صفحه می آید همانند تیترهای فرعی در همین متن.

این سازماندهی نه تنها برای افرادی که مقاله های وبلاگ را بررسی می کنند مفید است، بلکه برای نشان دادن به گوگل که پست وبلاگ شما دقیقا درباره چه چیزی است نیز سودمند خواهد بود. بنابراین مطمئن شوید دقیقا از عبارت کلیدواژه حداقل یک بار در تیترهای فرعی خود استفاده می کنید.

9 نکته در SEO برای کسب رتبه برتر در سرچ گوگل

۶) کلیدواژه را در نام و alt-tag تصویر خود وارد کنید

اگر پست وبلاگتان دارای تصاویر است، می توانید از این تصاویر برای تثبیت اینکه موضوع پستتان درباره چیست برای گوگل استفاده کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

۱- نام تصویر

۲- alt-tag تصویر

برای تغییر نام تصویر، کافی است نام تصویر را در رایانه خود پیش از آپلود تغییر دهید. به جای آنکه فایلی با عنوان ۲۸۳۴۷.jpg داشته باشید می توانید آن را مجددا نامگذاری کنید به چیزی شبیه به SEO.jpg

Alt tag چیزی است که شما پس از آپلود عکس در وب سایت وارد می کنید. alt tag همان چیزی است که مرورگر وب در صورت عدم بارگذاری تصویرتان به هر دلیلی نشان خواهد داد.


بیشتر بخوانید: کسب رتبه بالا در سرچ گوگل چه مدت زمان لازم دارد؟


۷) از کلیدواژه در URL و در پست استفاده کنید

راه دیگری که گوگل قادر است تعیی کند پست وبلاگ شما درباره چه چیزی است URL است. به عبارت دیگر ما درباره آنچه پس از .com در url شما می آید صحبت می کنیم (یا .net، .org یا هر چیزی که استفاده می کنید). به عنوان مثال فکر می کنید گوگل کدام یک از URLهای زیر را در هنگام تصمیم گیری درباره اینکه آن را در صفحه معینی نشان دهد یا خیر انتخاب می کند؟

www.salesdemy.ir/9124824834-1

seo-9-نکته-در/www.salesdemy.ir

اگر دومین را انتخاب کردید انتخاب شما درست است. در حالی که در مورد اول ممکن است کاملا تلاش های SEO شما را نابود نکند، مورد دوم قطعا کمک می کند به گوگل نشان داده شود دقیقا این پست درباره چه چیزی است.

۸) لینک های درونی وارد کنید

اگر درباره بهترین محتوا صحبت نمی کنید، چرا باید کسی اهمیت دهد؟ به همین دلیل، مهم است که بهترین محتوای شما به طور درونی با سایر صفحات وب سایت شما لینک شود.

بله، این یعنی شما باید به عقب برگردید و برخی از پست های قدیمی خود را ویرایش کنید تا لینک ها به محتوای جدید را در بر بگیرند.

9 نکته در SEO برای کسب رتبه برتر در سرچ گوگل

۹) مهم ترین نکته SEO: لینک های بیرونی بگیرید

لینک های بیرونی از طرف وب سایت هایی به غیر از وب سایت خودتان به شما ارجاع داده می شود. گوگل به شدت بر لینک های بیرونی متکی است تا تعیین کند تا چه حد یک پست خوب است. این امر منطقی است، مگر نه؟ شما می توانید درباره خودتان و مهارت هایتان تمام روز صحبت کنید، اما هیچ کس شما را باور نخواهد کرد. اما به محض اینکه دیگران شروع به صحبت درباره شما کنند، مردم متوجه شما می شوند.

در حالی که ایجاد محتوای عالی می تواند لینک هایی برای شما فراهم سازد، حقیقت این است که، شما باید لینک سازی انجام دهید.

نه نکته چک لیست بالا ممکن است دربرگیرنده همه چیزهایی که فرد باید درباره SEO بداند نباشد، اما با پیروی از این چک لیست، شما چندین پله جلوتر از رقبای خود قرار خواهید گرفت و احتمالا پست شما ترافیک سئو قابل توجهی دریافت خواهد کرد.


پیشنهاد نویسنده: راهنمای جامع گوگل آنالیتیک برای تازه کارها


 

2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    ممنون از توضیحات مفید و کاربردیتون لطفا در رابطه با سئو داخلی بیشتر توضیح بدین

    1. سعید اتحادی می گوید

      درسنامه “راهنمای جامع آموزش SEO” رو مطالعه کنید، به طور کامل توضیح داده شده

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.