پیشنهاداتی برای محبوبیت برند شما در بین مشتریان

0

وفاداری مشتریان نسبت به یک برند تنها یک فعالیت ذهنی نیست، بلکه این موضوع جریانی احساسی است. مشتریانی که به برند خاصی وفادارند، یک رابطه عاطفی با برند مورد اعتماد خود دارند.

همانطور که وودی آلن در فیلم آنی هال می گویید: “من فکر می کنم یک رابطه مثل یک کوسه است، باید به طور مداوم رو به جلو حرکت کند، در غیر این صورت خواهد مرد”، چالشی که بسیاری از برند ها با آن روبرو هستند این است که بعد از اینکه یک برند را آغاز کردند، چگونه آن را ادامه دهند.

در اینجا ۸ مرحله برای ایجاد رابطه ای موفق بین برند و مشتریان آورده شده است:


بیشتر بخوانید: برندسازی در ۷ روز


۱- طبقه خود را مشخص کنید

در دنیای کنونی و فضای مجازی، هر فردی، تقریبا در هر یک از رسانه های اجتماعی عضو است. شما به عنوان یک کسب و کار نیازمندایجاد ارتباط با طبقه خاصی از مشتریان هستید. از این رو بایستی این طبقه را به طور کامل شناخته و بدانید ویژگی های آنان دقیقا چیست؟ آن ها برای صبحانه چه چیزی می خورند؟ چه نوع کتاب هایی می خوانند؟ درآمد خود را صرف چه چیز هایی می کنند؟ و یا حتی ترجیج می دهند فوتبال ببنیند یا والیبال؟

هرچه اطلاعات دقیق تری از مشخصات مشتریان خود داشته باشید، محصولات یا خدمات شما بیشتر برای مشتریان جذاب بوده و به سادگی می توانید نفوذ بیشتری در بین آن ها داشته باشید.

۲- به همه بگویید که به دنبال چه هستید؟

اگر به دنبال یک رفیق برای رفتن به استادیوم برای دیدن بازی فوتبال هستید، بهترین راه این است که به دوستان خود در مورد خواسته خود بگویید. از این طریق آن ها خواهد فهمید که به دنبال چه چیزی هستید. در زمینه کسب و کار نیز این موضوع صدق می کند. شما با این کار می خواهید خودتان را با افراد و شرکت هایی که با افراد مورد نظر شما مواجه می شوند، هماهنگ کنید؛ چرا که افرادی که با این شرکت ها روبرو هستند همان مشتریانی هستند که شما به دنبال آن ها می گردید.

پیشنهاداتی برای محبوبیت برند شما در بین مشتریان

این افراد و شرکت ها نفوذ کننده هایی هستند که با گروه مشتریانی که شما مد نظر دارید، رابطه ای مستقیم داشته و در حال حاضر اعتماد و توجه مشتریان هدف شما را به خود جلب کرده اند. بنابراین لازم است که برای همکاری با این شرکای کار آمد (افراد و یا شرکت ها) راهی پیدا کرده و آنان را به قهرمانان پرشور خود تبدیل کنید؛ قهرمانان پرشوری که به موفقیت شما علاقه دارند. برای اینکه این رابطه ایجاد شود به دنبال یک رابطه برد–برد با این افراد پر نفوذ باشید.

۳- طبقه بندی کنید

ببینید که طبقه مورد نظر شما (منظور افرادی است که می خواهید آنان را علاقمند کنید) به چه چیزی جذب می شوند. تلاش کنید همان باشید که آن ها می خواهند. مثلا برای این منظور باید بدانید که طبقه مورد نظر شما از چه نوع شبکه های اجتماعی استقبال می کنند (مثل فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و نظیر آن)؟ شما همچنین باید بدانید که برای استفاده از این شبکه های اجتماعی از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند (نظیر، موبایل، تبلت، و یا دسکتاپ)؟

فضای آنلاین شما می بایست علاقه و هیجان تولید کرده و به زبان مشتریان شما با آن ها سخن بگوید.


بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی


۴- به چشمان آن ها نگاه کنید.

همه می خواهند حس کنند که یکتا هستند. مشتریان شما می خواهد بداند که شما آن ها را می فهمید و به خوبی می دانید که آن ها از کجا می آیند و به چه فکر می کنند. مکالمه ای دو طرفه ایجاد کنید که به شما این امکان را می دهد تا درکی عمیق از اینکه آن ها از کجا می آیند و قصد دارند به کجا برسند، داشته باشید. به آن ها صدا بدهید تا حرف بزنند و مطمئن شوید که می دانند شما در حال گوش دادن هستید.

۵- ارزش آفرین باشید

باید برای طبقه مورد نظر خود، این اطمینان را حاصل کنید که برند شما در نوع خود، آن چیزهایی را ارائه می دهد که برای آن ها مهم است. مشتری می خواهد بداند که شما چگونه زندگی وی را بهبود بخشیده و ارتقا می دهید. چرا که اگر اینگونه نباشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که آن ها مشتری دائمی باشند. نشان دهید که خدمات یا محصولات شما ارزشمند هستند، در چنین حالتی آنان علاقه بیشتری برای حرکت به جلو خواهند داشت.

۶- از آن ها تعهد بخواهید

فرض کنید رابطه بین برند و مشتری شما همانند رابطه بین دو فرد بوده است. اکنون شما در نقطه ای قرار دارید که بایستی از طرف مقابل خود درخواست ازدواج کنید! پیش از اینکه بتوانید رابطه نهایی را محکم کنید، باید بدانید که از مشتریان  خود می خواهید چه کار کند. شاید این کار برای به اشتراک گذاشتن پیغامتان، دادن اطلاعات تماس به آن ها یا خرید کردن باشد. به هیچ وجه به آن ها این اجازه را ندهید قبل از اینکه چیزی که می بایست را بشنوند، از پیش شما بروند.

پیشنهاداتی برای محبوبیت برند شما در بین مشتریان

۷- رابطه ای که ایجاد شده است را زنده نگه دارید

همیشه پیغام اصلی تان را پیش خودتان تصور کنید و کمپینی هدف دار بسازید؛ علاوه بر اینکه در تلاش برای جلب مشتری جدید هستید، “قهرمان های پر احساس” تان را نیز دوباره درگیر کسب و کار خود کنید. پیغام خود را هر از گاهی دوباره سرشار از انرژی کرده تا از این طریق و به طور مدام، اهمیت و مرتبط بودن برندتان را به رخ همگان بکشید.

۸- عملکرد خود را اندازه گیری کنید

تنها راه برای اینکه بدانید رابطه شما با مشتریان خوب پیش می رود یا نه، این است که نتایج را مورد ارزیابی قرار دهید. در کسب و کار خود، باید هر فعالیتی را که توسط آن به هدف خود می رسید، ارزیابی کنید. (ترافیک، تعامل، میزان تبدیل و نظیر آن). اندازه گیری به شما کمک می کند که بدانید چگونه کارها را انجام داده اید، و چه مقدار از جایی که می خواهید باشید فاصله دارید.

برند سازی موثر بیش از پیش پیچیده شده است. برای ساختن رابطه ای که همیشه مشتریان را به سمت شما جلب می کند، نبوغ و بینشی واقعی نیاز است. این ۸ قدم را به کار ببرید، بدین صورت می توانید رابطه ای سودآور و مداوم که به نفع هر دو طرف است با مشتریان خود داشته باشید.

شما چرا یک برند را در میان تمام برند ها انتخاب می کنید؟ نظرات و پیشنهاد خود را در بخش “دیدگاه ها” با ما در میان بگذارید.


پیشنهاد نویسنده: کارکنان شما، خط مقدم حفظ مشتریان


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.