لاگونا ، رنوی جذاب ناشناخته در ایران

0

خودروهای فرانسوی عموما در ایران پرجمعیت و پرتعداد هستند و مقبولیت خوبی دارند. یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع را باید محبوبیت خودروسازان اروپایی در ایران و  اقتصادی‌تر بودن فرانسوی‌ها نسبت به دیگر اروپایی‌ها نظیر آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها دانست. نکته دیگر، قرارداد‌های همکاری طولانی مدت دو خودروساز بزرگ و پرکار فرانسوی یعنی پژو و رنو با کمپانی‌های مطرح ایرانی است.

در این بین، رنو، حضوری به پررنگی و قدمت پژو ندارد اما در عین حال از اعتبار بیشتری برخوردار است. برای نمونه، رنو تندر نود در نظر کارشناسان و مصرف‌کنندگان مقبولیت بیشتری نسبت به پژو ۴۰۵ دارد. رنو مگان بسیار ارزنده‌تر از پژو پرشیا است و رنو ساندرو در سطحی بالاتر از پژو ۲۰۶ قرار می‌گیرد.

این مساله، جدای از اینکه کدام‌یک از این دو خودروساز در جهان بر دیگری برتری دارد، در ایران به عنوان یک اصل پذیرفته شده است.

بررسی طراحی ظاهری

طی سال‌ها اخیر، در بین رنو‌های موجود در بازار ایران، سدان تالیسمان،‌ شاسی بلند توسان و کروک اسکالا بر اعتبار این کمپانی در کشور، افزوده‌اند. هاچ‌بک کراس ساندرو، کراس‌اوور داستر و سدان مگان نیز سهم بیشتری از بازار را از آن خود کرده‌اند. اما کوپه‌ای زیبا و جذاب به نام لاگونا نیز در بین رنو‌های موجود در ایران پنهان شده است، که به دلیل واردات محدود و کم تعداد، ناشناخته‌تراز باقی هم‌خانواده‌هایش باقی مانده و برای آن‌ها که به دنبالش هستند دری نایاب محسوب می‌شود. افرادی که به صورت مداوم و هر روزه بخش خرید انواع رنو کارکرده دیوار را بررسی می‌کنند تا شاید یک آگهی از این کوپه دوست داشتنی پیدا کنند.

رنو لاگونا سیستمی چهار چرخ متحرک دارد که برای انتقال کمال هیجان و کیفیت رانندگی به راننده طراحی شده است. این خودرو از هدایت‌ پذیری، پایداری و بازده کم‌نظیری برخوردار است. طراحی آن روان و عملکردش با بهترین بازده است. امکانات خوبی دارد و در یک کلام، کوپه‌ای باوقار و باکیفیت است.

لاگونا خودرویی است که در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شده و با توجه به سال ساخت از طراحی جذابی برخوردار است. هر چند برخی از المان‌های زبان طراحی جدید رنو مانند چراغ‌های C شکل در نمای روبروی آن دیده نمی‌شود اما در نمای عقب، همچنان  از چهره‌ای به روز و جذاب برخوردار است. خطور حجمی شکل دهنده به صندوق بار، چراغ‌های باریک و کشیده کنجی که لوگوی رنو را در وسط خود جای داده‌اند و خروجی‌های دوگانه اگزوز از جذابیت‌های این نما هستند. خطور حجمی ذکر شده، شکلی باله‌طور و کوچک را در انتهای شیب سقف و روی صندوق بار تشکیل می‌دهند که فرمی منحصر به فرد و همچنان خاص است.

در نمای کناری لاگونا ساده و خلوت ظاهر شده است. در این نما، شیب سقف مانند موجی بر شیشه‌های مثلثی نمای عقب سوار شده است. در نمای روبرو نیز، چراغ‌های هندسی، شیب تیز کاپوت، سپر و هواکش بزرگ و یک تکه، چهره‌ای آیرودینامیک و جالب به خودرو می‌دهد.

مقایسه عملکرد فنی

با توجه به مشخصات فنی و بررسی انواع رنو، لاگونا کوپه GT عملکردی بهتر از تمام سدان‌های خاص رنو مانند تالیسمان، سفران و لتیتود دارد. قدرت ۲۴۰ اسب بخاری موتور خورجینی ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ لاگونا را یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به هر چهار چرخ یا در صورت انتخاب حالت رانندگی نرمال به چرخ‌های عقب خودرو می‌رساند. صفر تا صد این خودرو ۷ ثانیه، سقف سرعتش ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش در سیکل ترکیبی ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر است.

تنها در بخش مصرف سوخت، تلیسمان خودرویی اقتصادی‌تر ظاهر می‌شود. لاگونا دارای استاندارد یورو ۴ است که با توجه به سال معرفی خودرو (۲۰۱۰) قابل قبول به نظر می‌رسد. همچنین برخورداری از ۵ ستاره ایمنی یورو انکپ از دیگر ویژگی‌های برتر این کوپه کوچک و جذاب محسوب می‌شود. ضمن اینکه قیمت رنو لاگونا نسبت به خودروهای مشابهش مانند هیوندای جنسیس کوپه و تویوتا GT مناسب‌تر است. این را می‌توان در  divar.ir بیشتر بررسی کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.