فروش بدون ترس تنها با چند راهکار ساده

0

هیچ تفاوتی ندارد شما بیست سال در کار فروش فعالیت داشته اید یا بیست دقیقه است وارد آن شده اید، ترس جزئی از حرفه فروش هست.

ممکن است با خود فکر کنید اگر فروشنده ای در زمان انجام معامله دچار ترس شود، برای فروش حتما با شکست روبرو خواهد شد. ترس یک حس طبیعی بوده که نه تنها برای فروشنده های تازه کار، بلکه حتی فروشنده های حرفه ای هم اتفاق می افتد. با این تفاوت که فروشنده های حرفه ای استراتژی مناسب را برای غلبه بر ترس خود در پیش گرفتند.


بیشتر بخوانید: آیا زمان آن فرا رسیده که شغل خود را رها کنیم؟


اگر شما هم در هنگام فروش با ترس مواجهه دارید و در تلاشید تا این مشکل را در خود رفع کنید، اولین و مهمترین نکته این است که بدانید “تنها نیستید“. دانستن این موضوع  به شما قدرت خواهد داد.

۱- شما تنها نیستید

اگر فکر می کنید که به عنوان یک فروشنده در تیم فروش خود، تنها فردی هستید که در هنگام معاملات خود با ترس مواجه می شوید، سخت در اشتباهید. دقیقا مثل این است که بگویید شما تنها کسی هستید که به اکسیژن نیاز دارید. هر کسی در رابطه با فروش، درجه متفاوتی از ترس را در کار خودش تجربه می کند.

فروش بدون ترس تنها با چند راهکار ساده

۲- در مورد ترس خود صادق باشید

روانشناسان معتقدند اولین گام برای غلبه بر یک چالش، پذیرفتن این چالش است. اگر شما ادمی باشید که منکر ترس های خود در بخشی از فرایند فروش باشید می شود، می توان نتیجه گرفت تلاشی برای غلبه بر آن هم نخواهید کرد و این یک درد مزمن طولانی مدت خواهد شد.

صادق بودن با مشتریان، عامل مهمی برای موفقیت بلند مدت در امر فروش و صادق بودن با خودتان عنصری کلیدی برای رسیدن به خود شکوفایی است. قرار نیست اعتراف کنید می ترسید، فقط باید با خودتان صادق باشید تا اولین گام برای غلبه بر این ترس را برداشته باشید.

۳- ترس های خود را تفکیک کنید

چیز خنده داری راجع به ترس وجود دارد: ترس ها خیلی بیشتر از آن چه که هستند ظاهر می شوند.

بسیاری از ما تمایل داریم ترس های خود را بیش از حد بزرگ کرده، تا جایی که با خود فکر می کنیم “وای دیگه نمیتونیم بر اون غلبه کنم.”


بیشتر بخوانید: اصول کلیدی دست دادن در ملاقات حضوری


اگر یک بار بنشینید و ترس خود را تحلیل و بررسی کنید، خواهید دید بسیارکوچک تر از آن چیزی است که نتوان بر آن غلبه کرد. شما یک ترس اصلی دارید. تعدادی زیادی نیز ترس های مرتبط با ترس اصلی شما نیز وجود داشته که در کنار همدیگر قرار گرفته و موجب شده اند تا ترس عظیمی را براش ما ایجاد نمایند. معمولا این ترس های مرتبط  در طول زمان به وجود می آیند.

ایجاد این دسته از ترس ها توسط ضمیر ناخودآگاه شما و با هدف توجیه ترس پایه ای و اصلی در ذهن شما است. اگر دقیق شده و این دسته ترس های مرتبط را  با دقت بررسی کنید، خواهید دید که چندان دلیلی برای ترسیدن وجود نداد.

۴- آنچه را که از آن می ترسید انجام دهید

زمانی که شما کاری را انجام می دهید که از انجام آن می ترسید، به خودتان ثابت می کنید که می توانید بر آن غلبه کنید.  ترس شما تنها توهمی است در ذهن شما.

۲ ترس اصلی در بحث فروش و در بین فروشندگان رایج است:

۱- یکی ترس از رد شدن (پس زده شدن)

۲- یکی ترس از سخنرانی برای عموم

در فروش مفهومی به معنی پس زده شدن یا رد شدن وجود ندارد؛ تنها مشتری یا خریدار یک محصول، در فرایند خرید خود، راه حل متفاوتی را برای حل مشکلش انتخاب کرده است، نه اینکه شما را پس زده باشد. دقت کنید، بین انتخاب نشدن و پس زده شدن تفاوت معنایی بسیار است.

فروش بدون ترس تنها با چند راهکار ساده

برای غلبه بر ترس خود هنگام سخنرانی برای عموم صدها منبع وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. بهترین روش، روش پله پله یا گام به گام  هست. شروع کنید و خودتان را در موقیتی قرار دهید که باید در مقابل دیگران صحبت کنید. در مرحله اول با ۲ یا ۳ نفر مخاطب آغاز کنید. در مرحله بعد با ۵ یا ۶ نفر. و به همین ترتیب تعداد شنوندگان خود را بیشتر و بیشتر کنید. شک نکنید، شما در نهایت موفق خواهید شد برای جمعی صحبت کنید و هیچ یک شما را رد نخواهند کرد.


بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که فروشندگان مرتکب می شوند


پیشنهادی از طرف خودم: اگر فکر می کنید در زمینه مقابله و رویایی با ترس هاتون با مشکل زیادی روبرو هستین، بهتون توصیه می کنم کتاب “وقتی نیچه گریست” از “اروین یالوم” رو مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.