راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و تبلیغات، تفاوت را بشناسیم

0

راهنمای گام به گام آموزش بازاریابی


در درس های قبل آموزش بازاریابی مفاهیمی از بازاریابی را برای شما ارائه دادیم. یکی از اصلی ترین معضلات در زمینه پیاده سازی بازاریابی در دنیای واقعی، عدم قبول آن به عنوان لازمه پیشبرد اهداف سازمان از سوی مدیریت کسب و کار است. بسیاری از مدیران کسب و کارهای کوچک بازاریابی را با تبلیغات اشتباه می گیرند و بالعکس. در عین مهم بودن، این دو جزء از هم بسیار متفاوت هستند. دانستن این تفاوت و انجام تحقیقات بازار می تواند شرکت شما را در مسیر رشد قرار دهد.


بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها


اجازه دهید ادامه درس آموزش بازاریابی را با مرور تعاریف رسمی هر یک شروع کنیم و سپس به سراغ توضیح عمیق تر تفاوت بازاریابی و تبلیغات برویم.

تبلیغات یک برش از کیک است

– اعلام غیرشخصی، عمومی و با پرداخت هزینه پیام اقناعی توسط اسپانسر شناسایی شده؛ ارائه یا ترفیع غیرشخصی محصولات توسط سازمان برای مشتریان موجود و بالقوه.

– تبلیغات جزئی از فرایند بازاریابی است. بخشی است که دربرگیرنده ارائه کلمات درباره کسب و کار، محصول، یا خدمات شما است. تبلیغات را می توان شامل فرایند استراتژی­ های توسعه همانند اجرا، تکرار تبلیغات و غیره دانست.

– تبلیغات شامل اجرا آگهی در رسانه­ هایی همانند روزنامه، پست مستقیم، بیلبورد، تلویزیون، رادیو و البته اینترنت است. تبلیغات گرانترین جزء برنامه بازاریابی است، پس از روابط عمومی و تحقیقات بازاریابی قرار دارند.

راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و تبلیغات، تفاوت را بشناسیم

بهترین راه برای تمایز قائل شدن بین تبلیغات و بازاریابی نگاه کردن به بازاریابی به عنوان یک کیک است، درون این کیک شما برش­ های تبلیغات، تحقیقات بازار، برنامه ریزی رسانه، روابط عمومی، قیمت گذاری محصول، توزیع، پشتیبانی از مشتری، استراتژی فروش، و مشارکت در جامعه قرار دارد.


بیشتر بخوانید: راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک


تبلیغات فقط یکی از برش های این کیک در استراتژی است. همه این عناصر نه تنها باید مستقل از هم کار کنند، بلکه باید در جهت تحقق هدف بزرگ تر با هم کار کنند. بازاریابی فرایندی زمان بر است و می تواند شامل ساعت ها پژوهش جهت اثربخشی برنامه بازاریابی باشد. به بازاریابی به عنوان همه کارهایی نگاه کنید که یک سازمان انجام می دهد تا مبادله بین سازمان و مصرف کننده را تسهیل نمایند.

بازاریابی برش دیگر است

بازاریابی برنامه ­ریزی سیستماتیک، اجرا، و کنترل آمیخته فعالیت های کسب و کار در جهت کنار هم قرار دادن خریداران و فروشندگان برای معامله یا تبادل محصولی است که برای هر دو طرف مزیت دارد. فرایندی گام به گام است که با یک پیشنهاد فروش منحصر بفرد شروع می شود؛ جمله ای متقاعدکننده که کسب و کار شما را شرح می دهد. سپس این گزاره همانند یک تم راهنما، مأموریت، عمل می کند. به شما کمک می کند مشتریان هدفتان را شناسایی کنید؛ کسانی که به محصولات و خدمات شما علاقمند هستند.

راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و تبلیغات، تفاوت را بشناسیم

زمانی که دریافتید چه کسی مخاطب هدف شما است، برنامه بازاریابی به شما کمک خواهد کرد تا استراتژی لازم برای بهترین جایگاه محصول و خدماتتان را مشخص کنید. و پس از اینکه این استراتژی ها و تاکتیک ها توسعه یافتند، آماده خواهید بود تا بر استراتژی تبلیغاتی تمرکز کنید که به شما کمک خواهد نمود محصولات و خدمات خود را برای مخاطبان مختلف در فیلم، تلویزیون، روزنامه و مجله، اینترنت، و سایر رسانه ها توضیح، آموزش و ارتقاء دهید.


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.