فروش اینترنتی خودتان را افزایش دهید

1

برای موفقیت اینترنتی آماده هستی؟

یکی از بزرگترین دغدغه‌های افراد برای فروش کالا به صورت اینترنتی، راه‌اندازی یک وبسایت فروشگاهی در کنار کانال‌های فروش دیگر است. شاید در نگاه اول تصور کنید راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بسیار پیچیده است، به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیم می گیرند فقط بر روی شبکه های اجتماعی تمرکز.

مواردی مانند خرید هاست، محتواگذاری در وب سایت، ثبت محصولات، دیده شدن در گوگل، پشتیبانی، کدنویسی و مواردی از این دست باعث میشوند تا افراد تصور کنند که راه اندازی فروشگاه اینترنتی پیچیده است.

به صورت کلی طراحی فروشگاه اینترنتی به دو روش مختلف انجام می شود. برخی از دوستان با استفاده از ابزارهای آماده مانند وردپرس، جوملا و … فروشگاه های اینترنتی را ایجاد میکنند و برخی از دوستان مانند ما با استفاده از کدنویسی این کار را انجام می دهند.

مسلما زمانی که از ابزارهای آماده استفاده می کنید، در مدت زمان کم تر و با مبلغ کمتری می توانید فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد که نباید از آن غافل شد.

از آنجایی که تعداد فروشگاه های اینترنتی مانند قارچ زیاد شده است، باید بتوان کاربر را درگیر کرد تا از فروشگاه اینترنتی شما خرید را انجام دهد. در واقع باید کاربر را وارد یک بازی کرد که اصطلاحا به این فرایند Gamification گفته می شود. ساده ترین تکنیک gamification پیاده سازی سیستم امتیازدهی بر اساس میزان خریدهای صورت گرفته است که مسلما پیاده سازی چنین مواردی با استفاده از ابزارهای آماده به همین سادگی امکان پذیر نیست. پس از نظر ما بهترین گزینه برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده از کدنویسی است. چرا که امکان گسترش تمام بخش های فروشگاه اینترنتی برای شما فراهم است.

فروش اینترنتی خودتان را افزایش دهید

اما چه زبانی برای پیاده سازی فروشگاه اینترنتی پیشنهاد می شود؟

پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی فروشگاه اینترنتی، ASP.Net با زبان برنامه نویسی سی شارپ و PHP می باشند. هر کدام از این زبان های برنامه نویسی مزایا و معایب خاص خود را دارند اما حقیقت این است که هر دو روش خوب هستند. مهم آن شخص یا تمیمی است که کدنویسی را انجام می هد.

در این مطلب قصد داریم امکانات فروشگاه ساز اکسین ست را با هم مرور کنیم:

۱.محصولات نامحدود:

شما می توانید محصولات خود را به صورت نامحدود به همراه ویژگی ها، تصاویر، ویدئو و قیمت های متعدد در فروشگاه اینترنتی خودتان درج کرده و بفروشید. نکته جالب اینکه امکان درج چندین قیمت بر روی یک محصول بر اساس معیارهای خاص وجود دارد.

۲.جستجو و فیلتر کردن محصولات

شما میتوانید مانند وب سایت دیجی کالا فیلترهای جست و جوی متعددی را در فروشگاه اینتنرتی خودتان تعریف کنید تا کاربران راحت تر به محصولات مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

۳.روش های گوناگون ارسال کالا

شما میتوانید شیوه های مختلفی را برای ارسال کالا در سیستم تعریف کنید تا کاربر زمان ثبت سفارش با توجه به صلاحدید خود یک روش را انتخاب کرده و هزینه ارسال به مبلغ فاکتور اضافه شود.

۴.روش های گوناگون پرداخت

شیوه های مختلفی برای پرداخت هزینه سفارش در نظر گرفته شده است. مانند: پرداخت آنلاین، کارت به کارت، پرداخت در محل و حتی پرداخت به صورت بیعانه.

۵.کاربران وب سایت

لیست کامل افرادی که در فروشگاه اینترنتی شما ثبت نام کرده اند به شما نمایش داده می شود و حتی میتوانید وفادارترین مشتریان را شناسایی کنید. مواردی همچون کیف پول و … برای کاربران در نظر گرفته شده است.

۶.تخفیفات گوناگون

امکان تعریف کدهای تخفیف متعدد جهت ترغیب کردن کاربران به خرید اینترنتی وجود دارد. نکته جالب اینکه میتوانید بر اساس میزان سفارش کدهای پرداخت متعددی را در سیستم تعریف کنید.

۷.ارائه گزارش های مختلف

گزارش های مختلفی در پنل مدیریت به شما ارائه داده می شود. مواردی مانند: آمار بازدید از بخش های مختلف وب سایت، میزان بازدید هر محصول، میزان فروش، پرفروش ترین محصولات، مشتریان وفادار و …

۸.تعریف منو به صورت داینامیک

شما میتوانید نوار منو وب سایت را به سلیقه خودتان ایجاد و مدیریت کنید.

۹.طراحی به صورت رسپانسیو

طراحی فروشگاه اینترنتی شما به گونه ای است که در پلتفرم های مختلف مانند موبایل و تبلت به صورت کاملا بهینه نمایش داده میشود. نکته جالب اینکه علاوه بر قالب، پنل مدیریت نیز به صورت کاملا رسپانسیو طراحی شده است.

۱۰.رعایت استانداردهای سئو

تمام فاکتورهای موتورهای جست و جو برای کسب بهترین نتایج در نتایج جست و جو در طراحی فروشگاه اینترنتی رعایت می شود.

۱۱.پیاده سازی سیستم همکاری در فروش

شما میتوانید کاربران مختلفی را در سیستم تعریف کنید. به عنوان مثال کاربران عادی که محصولات را با قیمت فروس مشاهده و خریداری میکنند و کاربرانی که همکار هستند و محصولات را با قیمت همکار مشاهده میکنند.

۱۲.اطلاع از موجود شدن محصولات

زمانی که موجودی یک محصول به اتمام می رسد، دکمه افزودن به سبد خرید مخفی شده و دکمه “به من اطلاع بده” نمایش داده می شود. در اینصورت کاربر شماره موبایل خود را وارد میکند تا در صورت موجود شدن محصول به ایشان اطلاع دهید.

۱۳.پیاده سازی علم Gamification

از آنجایی که تعداد فروشگاه های اینترنتی مانند قارچ زیاد شده است، باید بتوان کاربر را درگیر کرد تا از فروشگاه اینترنتی شما خرید را انجام دهد. در واقع باید کاربر را وارد یک بازی کرد که اصطلاحا به این فرایند Gamification گفته می شود.

۱۴.امکان رتبه بندی محصولات

کاربران میتوانند نظر خود را در رابطه با محصولات درج کنند تا پس از تایید مدیر سایت در وب سایت نمایش داده شود.

۱۵.مدیریت سفارش ها

تمام سفارش های ثبت شده با تمام جزئیات به شما نمایش داده می شوند و شما میتوانید وضعیت سفارش ها را تغییر دهید. علاوه بر آن می توانید وضعیت سفارش ها را تغییر دهید تا با اینکار یک پیامک به صورت خودکار برای کاربر ارسال شود.

۱۶.متصل به پنل پیامک کاوه نگار

فروشگاه اینترنتی شما به یک سامانه پیامکی قدرتمند متصل است تا پیام هایی را در شرایط مختلف به کاربر یا مدیر وب سایت ارسال نماید

۱۷.بهرمندی از اپلیکیشن اندروید و IOS

در کنار طراحی فروشگاه اینترنتی در صورت نیاز می توانید اپلکیشن اندروید و آی او اس متصل به وب سایت را از ما تحویل بگیرید

۱۸.تعریف کارمند به همراه سطوح دسترسی

امکان تعریف کارمندان جهت مدیریت بخش های مختلف وب سایت به همراه اعمال محدودیت های لازم جهت هر کدام از آنها.

۱۹.امکان خصوصی سازی

از آنجایی که برای طراحی فروشگاه اینترنتی از ابزارهای آماده مانند وردپرس استفاده نمی کنیم، امکان ارتقا تمام بخش ها آنگونه که شما نیاز دارید، فراهم است.

۲۰.به روز رسانی و امکانات جدید

اکسین ست برخلاف سرویس‌های اوپن سورس مانند وردپرس که به روزرسانی پیچیده‌ای دارند، بصورت هر روزه در حال رشد و به روز‌رسانی است و هر روز امکانات جدید‌تری به سرویس سازیتو اضافه می‌شود. همچنین در صورت درخواست کاربران برای اضافه شدن یک ویژگی خاص، سازیتو تمام سعی خود را برای پیاده‌سازی و رفع نیاز مشتریان انجام خواهد داد.

۲۱.پشتیبانی فنی و بازاریابی

نیروهای پشتیبانی اکسین ست همواره در مراحل ساخت و ویرایش فروشگاه و در صورت وجود مشکلات فنی در کنار شماست. همچنین در زمینه سئو، بازاریابی دیجیتال و طراحی UI، با مشاوره رایگان سعی در افزایش میزان کاربران وبسایت شما و در نتیجه افزایش فروش فروشگاه شما دارد.

در صورتی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود سوال دارید میتوانید از ما بپرسید

 

1 نظر
  1. هانیه غفوری می گوید

    سلام، ممنون از مقاله کاربردیتون
    مبحث را عالی بیان فرمودین

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.