توصیه های فراموش شده برای فروش بیشتر!

5

توصیه های فراموش شده برای فروش بیشتر!

برای بررسی آنچه که در ادامه مطرح خواهد شد، زمان زیادی لازم ندارید اما هر یک از آنها ممکن است تغییرات مهمی در میزان فروش کسب و کار شما و فروش بیشتر ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید:۴ ترفند افزایش فروش با کار کمتر


درباره ما

در شرایط کنونی دنیای تجارت، تمامی کسب و کارها دارای وب سایت و شبکه های اجتماعی اختصاصی هستند. در تمامی این محیط های مجازی یک بخش به نام “درباره ما” وجود دارد که معمولا سابقه، شرح خدمات، اهداف، پرسنل و … در آن مورد اشاره قرار می گیرد. متاسفانه این بخش همواره مورد بی توجهی قرار می گیرد و اطلاعات مناسب و حرفه ای دراختیار مخاطب قرار نمی گیرد. برای آماده سازی صفحه “درباره ما” بهتر آن است که نگاهی به نمونه های موفق و کسب و کارهای حرفه ای جهان داشته باشیم. قرار دادن تصویر تمامی کارمندان کلیدی و گروه مدیریتی اثر مهمی در انتقال حس اطمینان به مخاطب خواهد داشت.

تصور کنید مشتری وارد بخش “درباره ما”  وب سایت یک شرکت می شود و یک فضای خالی بدون هیچ اطلاعات مفید یا نهایت عبارتی در حد “ما یک کمپانی فعال در حوزه فلان هستیم” را مشاهده می کند! قطعا یک چالش ذهنی برای این مشتری ایجاد می شود: « شرکتی که برای یک معرفی ساده وقت نگذاشته چگونه می تواند خدمات مناسبی را در اختیار  مشتری قرار دهد؟!»

 

چشم انداز بهتر

مردم همواره تلاش می کنند تا برتری خود را بر دیگران ثابت کنند، این یک میل طبیعی است که انسان برای برتر بودن برنامه ریزی و سعی می کند. حال می توانیم از این میل طبیعی برای  فروش بیشتر کسب و کار خود استفاده کنیم، اما چگونه؟

لازم است تا در معرفی و نمایش چشم انداز خرید محصولاتمان به مشتریان بر این مهم مانور دهیم که این کالا یا خدمات چگونه می تواند به شاخص شدن آنها نزد همسالان، دوستان، خانواده و … منتج شود. باید با استفاده از روش های خلاقانه و البته هوشمندانه به مشتریان خود نشان دهیم که این حس برتری نتیجه مستقیم خرید محصولات و خدمات از کسب و کار ما بوده است.


بیشتر بخوانید:نرم افزار CRM چگونه باعث ارتقای سطح فروش شما می شود؟


امضای مشتری

به عنوان مالک کسب و کار هر چقدر هم که صادق باشیم و تلاش کنیم تا در معرفی محصولات و خدمات خود صادقانه با مشتریان سخن بگوئیم بازهم با گروهی چشمگیر از مخاطبان مشکوک مواجه خواهیم بود! به عبارت دیگر شک یک عامل بسیار قدرتمند است که همواره ذهن مشتری را به خود درگیر می کند. اما برای مقابله با این عامل چه می توان کرد؟ همانطور که گفتیم گاهی اوقات تمامی صداقت فروشنده هم نمی تواند چاره ای بر شک مشتری و شکل گیری تصمیم نهایی برای خرید و فروش بیشتر باشد در اینگونه موارد بهترین راهکار، توصیه و تجربه سایر مشتریان خواهد بود که از آن به عنوان “امضای مشتری” نام می بریم زمانی که شما بواسطه کالا و خدمات مناسب امضای مشتریان را همراه داشته باشید این عامل جادویی آنچنان در جذب مخاطب و فروش بیشتر برایتان قدرتمند عمل می کند که هرگز نمی توان مشابه آنرا از تبلیغات انتظار داشت.

 

مزایا برای مزایا

یک کتاب ۲۰۰ صفحه ایی شامل راهکارها و روش هایی برای کاهش وزن را منتشر کرده ایم. مشتری با انجام دستورات و روش های علمی کتاب در نهایت می تواند میزان منطقی کاهش وزن را تجربه کند. اینجا توازنی میان هزینه پرداختی برای خرید کتاب و رضایت از مطالعه ۲۰۰ صفحه پس از پایان دوره برقرار می شود، پس همواره مزایا برای مزایا یک موازنه بی نقص را شکل می دهد. کالا و خدمات خوب، مشتریان راضی و خشنود و فروش بیشتر را همراه کسب و کار شما می کند.

توصیه های فراموش شده برای فروش بیشتر!

داستان خود را کشف کنید

هر محصول برای خود یک داستان کشف نشده دارد و شما باید آنرا پیدا کنید!

به این عنوان توجه کنید:

رازی هیجان انگیز توسط یک بازیکن گلف که یکپا(دارای معلولیت) دارد کشف شده است…

برای من(نویسنده) که کمترین علاقه ای به ورزش گلف ندارم، مطالعه این مطلب جذابیت های زیادی ایجاد می کند تا درباره این بازیکن گلف یکپا بیشتر بدانم! حال تصور کنید این داستان میان علاقه مندان به ورزش گلف می تواند چه غوغایی به پا کند! و این قدرت یک داستان خوب است.

داستان محصول یا خدمات خود را کشف کنید.


بیشتر بخوانید:۲۳ راه برای افزایش فروش آنلاین


مشارکت

تا می توانید با توسل به انواع روش های خلاقانه و ابتکاری میزان مشارکت مشتریان در کسب و کار خود را افزایش دهید. براساس آموزه های روانشناسی هر چه میزان مشارکت افراد در یک موضوع بیشتر شود آنها با علاقه بیشتری موضوع مذکور را دنبال خواهند کرد. برای مثال یک گروه از علاقه خود به پیاده روی منظم و روزانه صحبت می کنند اما فقط حرف آنرا می زنند و از این مرحله فراتر نمی روند و نهایتا پس از یک هفته نیز همه چیز به فراموشی سپرده می شود. اما اگر همین افراد برای خود کفش و لباس مخصوص پیاده روی تهیه کنند، وب سایت های این رشته را ببینند، در نشریات تخصصی پیاده روی عضو شوند و یا به باشگاه های این رشته ورزشی بپیوندند قطعا می توان پرداختن آنها به این ورزش را گارانتی کرد.

برای کشف مسیرهای افزایش مشارکت مشتریان خود در رابطه با هزینه ای که برای کالا یا خدمات شما می کنند، بسیار حرفه ای وقت گذاشته و سرمایه گذاری کنید. این روش ها که ممکن است مواردی بسیار ساده و جزئی هم باشند با افزایش مشارکت و درگیر ساختن مشتری اثر مهمی در فروش بیشتر کسب و کار شما خواهند داشت.

5 نظرات
  1. ليلا قدرت ابادي می گوید

    باتشکر از ارایه مطالب مفید

  2. مريم تقي زاده می گوید

    ممنون مثل همیشه بسیار مفید بود
    سپاس

  3. محمد می گوید

    یک نمونه عملی از این روش ها را در ایران و یا در جوامع مانند ما می توانید نشان دهید

    1. سعید اتحادی می گوید

      سلام به شما آقا محمد عزیز
      تقریبا میشه گفت که خیلی از کسب و کارهای ایرانی، امروزه به این سمت رفتن، البته نه اینکه همه موارد رو رعایت کنن، ولی خب هر کدوم به تناسب خودشون یک یا چند تا از موارد رو انجام میدن. مثلا “درباره ما” چیزیه که دیگه تقریبا همه سایت ها الان حتما دارن. یا مثلا “امضا مشتری” رو توی خیلی از سایت ها شما اگه بری، میبینی که یه بخش “نظرات مشتری در مورد این محصول” گذاشتن. یا حتی سایت هایی مثل دانرو و همگردی این امکان رو در اختیار مخاطب قرار میدن تا نظر خودشونو در مورد تجربه استفاده و بازدید از مکان های مختلفی که داشتن، در اختیار بقیه قرار بدن.

  4. مصطفی می گوید

    دم شما گرم ، شما هم خیلی خوب تونستی تو تعریف و تمجیدها، حس کنجکاوی رو تحریک کنی و دوتا از سایتها رو معرفی و بازاریابی کنی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.