تست کرونا در منزل به روش پی سی آر

0

افزایش شیوع کرونا و هراس از ابتلا به این ویروس مسری و خطرناک، امروز سبب شده که بیش از قبل همه نگران ابتلا به این بیماری باشند. بنابراین تقاضا برای انجام تست کرونا نیز افزایش یافته است. انواع جهش یافته این ویروس امروز گروه‌های سنی پایین تر یعنی کودکان و نوجوانان را نیز درگیر می‌کند و جان کودکان نیز در خطر است.

اغلب افراد امروز با مشاهده علائم سرماخوردگی در کودکان دچار اضطراب ابتلا به کرونا می‌شوند و درگیر شدن کودک به کرونا را قوی تلقی می‌کنند. بنابراین درصدد هستند که حتما تست کرونا در منزل را برای فرزند خود انجام دهند. اما مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی تعیین شده جهت انجام تست کرونا چقدر می‌تواند درست باشد؟

تست کرونا در منزل به روش پی سی آر

خدمات تست کرونا در منزل

با افزایش تجمع افراد در یک محیط مسلما احتمال شیوع ویروس نیز افزایش می‌یابد. بیمارستان‌ها و مراکز آزمایشگاهی همواره مملو از جمعیت بیمار و افرادی هستند که خدمات درمانی تقاضا می‌کنند. بنابراین ورود به تجمع‌های بیمارستانی خود می‌تواند احتمال ابتلا را بالا ببرد. در اینصورت اگر فرزندتان علائم بیماری را دارد، پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات تست کرونا برای کودکان در منزل استفاده کنید.

شما می‌توانید برای رزرو نوبت تست کرونا در منزل توسط هوم کا از شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ و وب‌سایت www.homeca.ir استفاده نمایید. نوبت بگیرید، مامور خدمات آزمایشگاهی هوم کا در سریعترین زمان ممکن در محل زندگی شما حاضر خواهد شد.

آیا گروه‌های خونی خاصی مبتلا به کووید ۱۹ می‌شوند؟

امروز محققان به یافته‌های تازه‌ای درمورد ارتباط کرونا و گروه خونی دست یافته‌اند. طبق تحقیقات صورت گرفته بیشتر افرادی که گروه خونی A دارند پس از ابتلا به کرونا ویروس بستری می‌شوند و نسبت به گروه‌های خونی O از مقاومت کمتری برخوردارند. بنابراین بصورت نسبی می‌توان گفت که کرونا و گروه خونی ، چندان از یکدیگر جدا نیستند و افراد مبتلا براساس گروه خونی خود شدت و ضعف بیشتری از این بیماری را تجربه خواهند کرد.

البته برای مراقبت از خود دربرابر کرونا ویروس نباید به گروه خونی اکتفا کرد و ضروریست که تمام افراد نکات مراقبتی لازم را اجرا کنند تا از ابتلا به این بیماری تا حدود زیادی مصون بمانند.

علائم کرونا در کودکان

چنانچه احساس می‌کنید کودک دچار بیماری کرونا شده و نیازمند تست کرونا برای کودکان است، پیش از مراجعه به مراکز تشخیصی توصیه می‌کنیم که بروز علائم زیر را در او بررسی کنید:

تب: اغلب گروه‌های سنی با ابتلا به ویروس کرونا دچار تب می‌شوند و این اتفاق در کودکان نیز رخ می‌دهد. اما تفاوتی بین کودکان و بزرگسالان وجود دارد که ویروس کرونا در کودکان کمتر با تب خود را بروز می‌دهد.

علامت‌های آنفولانزا دارد: ممکن است در کودک خود علامت‌های آنفولانزا همچون تنگی نفس، سرفه و تب را مشاهده کنید. در بیشتر موارد ابتلا کودکان به آنفولانزا تنگی نفس مشاهده نمی‌شود، بنابراین درصورت بروز تنگی نفس به کرونا ویروس مشکوک شوید.

علائمی در بینی و گلو: کودک دچار سرفه، گلو درد و آبریزش بینی شده ، اما این حالت خفیف است.

بروز مشکل در دستگاه گوارشی: درصورتی کودک شما دچار اسهال، حالت تهوع و استفراغ شده احتمال ابتلا به کرونا ویروس بالاست.

احساس درد در سر و عضلات: یکی دیگر از علائم مشترک بین سرماخوردگی و کووید ۱۹ بدن‌درد و سردرد است.

بویایی ندارد: در صورتی که کودک از عدم حس بویایی شکایت داشت احتمال بروز بیماری در او قویست. بسیاری از افراد بالغ نیز در سال ۲۰۲۰ از عدم حس بویایی پس از ابتلا به کووید ۱۹ خبر داده‌اند.

بی‌قراری: کودک حالات عادی روزهای پیشین را ندارد و دچار بی‌قراری، آشفتگی و بدخلقی شده و انرژی کافی ندارد.

تست کرونا کودکان در منزل به چه روشی است؟

اگر قصد انجام تست کرونا در منزل از دارید روش PCR انجام خواهد گرفت. بصورت کلی تست کرونا به روش PCR مقداری دشواری برای فرد بهمراه دارد، بنابراین انجام این تست برای کودک به مراتب سخت‌تر و دردناک تر خواهد بود چراکه کودکان آستانه تحمل پایین‌تری دارند.

متخصص تشخیصی هوم کا که از فرزند شما تست می‌گیرد کاملا به روند انجام تست PCR اشراف دارد و می‌تواند در کاهش زجر ناشی از انجام تست کرونا به فرزندتان کمک کند، تنها کافیست والدین هنگام انجام تست همکاری لازم را با پرستار داشته باشند.

درصورتی که تست پی سی آر کودک مثبت باشد چکار کنیم؟

  • درصورتیکه تست پی سی آر مثبت باشد توصیه متخصص این است که حتما کودک شما قرنطینه شود.
  • اگر کودک شرایط عمومی عادی دارد می‌توانید در منزل فرآیند قرنطینه را انجام دهید.
  • از ارتباط گرفتن کودک با دیگر اعضای خانواده خودداری کنید یا تشویقش کنید از ماسک استفاده کند.
  • به مصرف مایعات گرم بیشتر تشویقش کنید.
  • داروها را طبق تجویز پزشک بصورت منظم به او بدهید.
  • تا پایان دوره قرنطینه و درمان کامل کودک را از منزل خارج نکنید.
  • درصورتیکه بهبودی را در فرزندتان مشاهده نکردید و کودک دچار زجر تنفسی شد حتما با استفاده از اورژانس کودک را به بیمارستان منتقل کنید.

تست کرونا در منزل به روش پی سی آر

چگونه نوبت تست کرونا کودکان بگیریم؟

  • برای رزرو نوبت تست کرونا برای کودکان، کافیست با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید، کارشناس هوم کا شما را راهنمایی می‌کند. پس از رزرو نوبت تست کرونا در منزل به روش پی سی آر در زمان مقرر محیط را برای حضور مامور هوم کا آماده کنید.
  • پس از انجام تست به روش پی سی آر نمونه گرفته شده از حلق و بینی به آزمایشگاه منتقل می‌شود.
  • پاسخ تست پس از زمان تعیین شده در پنل کاربری شما قرار خواهد گرفت.
  • برای ورود به پنل کاربری خود در هوم کا می‌توانید به آدرس وب سایت homeca.ir مراجعه فرمایید.

عوارض کرونا در کودکان

کودکان مبتلا به کرونا ویروس در صورت عدم دریافت خدمات درمانی و بهبود پیدا نکردن ممکن است عوارض زیر را متحمل شوند:

  • بروز نارسایی قلبی.
  • بروز عفونت شدید در بدن و درگیری تمام سیستم ایمنی.
  • بروز نارسایی عضو.
  • وابسته شدن کودک به دستگاه تنفس مصنوعی در صورت درگیری شدید ریه و زجر تنفسی.
  • ایجاد لخته خون و مرگ.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد انجام تست کرونا در محل شما می‌توانید از شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ یا آدرس وب سایت www.homeca.ir استفاده نمایید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.