بی دردسر و رایگان خانه خود را آگهی کنید

0

با ورود دانش و فناوری به صنایع مختلف در اقصی‌نقاط دنیا هم‌زمان در ایران نیز افزایش ضریب نفوذ اینترنت باعث بومی‌سازی موفق برخی نمونه‌های خارجی شد و بسیاری از صنایع رفته‌رفته به سمت تکنولوژی سوق یافتند. در این برهه زمانی جای خالی فناوری‌های نو در حوزه مسکن نیز احساس می‌شد که به‌مرور وبسایت‌های و پلتفرم‌هایی ایجاد شدند که با بهره‌گیری از آنها کاربران با سهولت اقدام به ثبت آگهی خانه خود کنند.

در حال حاضر ده‌ها پلتفرم و وبسایت در کشور به فعالیت در حوزه مسکن می‌پردازند که از این بین تنها تعداد انگشت‌شماری با بهره‌گیری از دانش متخصصان خود توانسته‌اند گامی را جهت تسهیل روند خریدوفروش و اجاره مسکن بردارند و جایگاه مناسبی را در این بازار بیابند. در این بازار هر پلتفرمی که خدمات مناسب‌تری را به کاربران ارائه دهد موفق‌تر خواهد بود.

درگذشته مالکان برای عرضه ملک خود باید زمان زیادی را صرف می‌کردند. آنها باید برای ثبت آگهی منزل به آژانس‌های املاک مراجعه می‌کردند و در این حالت اطلاعاتی نه‌چندان جامع را در اختیار مشاوران املاک قرار می‌دادند که البته به طور معمول این اطلاعات ناقص باعث می‌شد که مشاوران املاک نیز همان اطلاعات را در اختیار متقاضیان خرید و اجاره قرار دهند و در نهایت پس از بازدید عقد قراردادی صورت نمی‌گرفت و یا به‌سختی ملکی موردپسند متقاضی واقع می‌شد.

علاوه بر آن‌یکی دیگر از راه‌های عرضه ملک نیز مراجعه به روزنامه‌ها بود تا مالکان با پرداخت هزینه بتوانند اقدام به ثبت آگهی خانه خود در بخش نیازمندی‌ها کنند که در این صورت مشخصات ملک در کادری کوچک به چاپ می‌رسید که البته اطلاعاتی جامع نبود. پس از آن مالک باید منتظر تماس متقاضیان می‌ماند تا زمینه بازدید حضوری فراهم شود که در این صورت نیز برای هر درخواست بازدیدی باید در محل ملک حضور می‌یافت تا شاید بتواند ملک خود را به فروش یا اجاره برساند. در این شرایط مالک باید بیشترین زمان و هزینه را صرف عرضه ملک خود می‌کرد.

اما با روی کار آمدن وبسایت‌ها و پلتفرم‌های تخصصی و فعال در حوزه مسکن همچون سامانه هوشمند کیلید خرید، فروش و اجاره ملک از حالت سنتی خود خارج شد و با همکاری آژانس‌های املاک شکلی مدرن‌تر به خود گرفت. در این روش بستری فراهم شد که مالک با استفاده از این سامانه به‌راحتی اقدام به ثبت آگهی خانه خود کند.

با استفاده از سامانه هوشمند کیلید مالکان برای ثبت آگهی منزل ملزم به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیستند و در این سامانه به سهولت می‌توانند اقدام به ثبت رایگان آگهی منزل خود کنند بنابراین این استفاده از این سایت برای مالکان بسیار مرقوم به‌صرفه است.

علاوه بر آن در سامانه هوشمند کیلید این بستر فراهم شده که مالکان برای عرضه ملک خود این امکان را داشته باشند که از محل سکونت و یا محل کار خود به این سامانه وارد شده و در بخش ثبت آگهی خانه اطلاعات کاملی از ملک را وارد کرده و ضمن به اشتراک گذاشتن تصاویر واقعی از آن اقدام به ثبت آگهی منزل خود کنند. در این حالت مالک برای ثبت آگهی خانه نیازی به مراجعه به آژانس املاک یا بخش نیازمندی‌های روزنامه‌ها ندارد و در کمترین زمان باکیفیت‌ترین آگهی را بدون پرداخت هزینه به ثبت می‌رساند.

پس از ثبت رایگان آگهی منزل در این سامانه متقاضیانی که در پی خرید و یا اجاره مسکن هستند نیز قادر خواهند بود با مراجعه به سایت کیلید به بخش آگهی‌های ثبت شده مراجعه کنند و پس از انتخاب نام محله و منطقه در بخش ثبت آگهی خانه به جستجوی ملک مورد نظر خود جهت خرید و یا اجاره بپردازند. با این روش متقاضی ملک نیز بدون حضور در آژانس املاک می‌تواند فایل‌های مورد نظر را بدون بازدید حضوری مشاهده کند.

با این شیوه متقاضیان ملک می‌توانند تصاویری واقعی از ملک را مشاهده کنند و در نهایت خود و خانواده را در ملک مورد ارزیابی، تصور کنند. در این حالت از بازدید های پی‌درپی و بی‌نتیجه جلوگیری می‌شود و متقاضی تنها در صورت انتخاب ملک می‌تواند با شماره ثبت شده در آگهی تماس گرفته و پس از هماهنگی اقدام به بازدید نهایی کند، بنابراین ثبت آگهی خانه در این سامانه هم برای مالکان و هم برای متقاضیان مفید است و روند خریدوفروش و اجاره ملک را تسهیل می‌کند.

استفاده ازاین‌گونه پلتفرم‌ها واممان ثبت آگهی منزل از یک‌سو باعث خریدوفروش و اجاره ملک در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند باعث کاهش ترددهای شهری و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا شود.

از آنجا در مدت اخیر شیوع جهانی بیماری کرونا باعث ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و همچنین قرنطینه خانگی شده است در این شرایط بهره‌گیری از سامانه هوشمند کیلید می‌تواند زمینه‌ای برای کاهش خروج از خانه برای بازدیدهای حضوری شود و مالکان با ثبت رایگان آگهی منزل خود و متقاضیان نیز با مشاهده بخش ثبت آگهی خانه می‌توانند تنها برای بازدید نهایی با رعایت فاصله اجتماعی از منزل خارج شوند و به عقد قرارداد بپردازند که به طور حتم با این روش تا حدود زیادی از گسترش این بیماری جلوگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.