به کارگیری تکنیک های زبان بدن به عنوان استراتژی موفقیت در مصاحبه شغلی

3

شرکت در جلسات و به خصوص مصاحبه شغلی می تواند هر کسی را عصبی کند. با این حال، هنگامی که این نگرانی به وضوح در زبان بدن شما نمایان شود و در تمام پاسخ هایی که به سوالات می دهید، این مسئله به طور کامل نمایان می شود. زبان بدن تان در مصاحبه شغلی زیادی برای تان صحبت می کند و شما باید بدانید که چگونه آنها را به بهترین زبان ممکن تبدیل کنید و مصاحبه کننده را با کلمات تحت تاثیر قرار دهید.

بنابراین، در این مقاله چند نکته را در مورد تکنیک های زبان بدن بیان می کنیم که به شما کمک می کند تا در جلسه بعدی مصاحبه شغلی خود از آن ها به درستی استفاده و حرکات تان را اصلاح کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه با کمک تکنیک های زبان بدن ، شانس خود را در یک مصاحبه افزایش دهیم؟


رویه شرکتی

اگر با در ابتدای جلسه مصاحبه شغلی با طرف مقابل خود دست دادید (کاری که حتما باید آن را انجام دهید)، مطمئن شوید که این شرکت، یک شرکت معتبر است. یک رویه شرکتی خوب به شما اعتماد به نفس داده و شما را متقاعد می کند که این شرکت و فرایند جلسه، دارای نظم خاصی است و می توانید برای استخدام شدن در آن جا امیدوار باشید. اما دستاورد ضعیف می تواند شما را به عنوان فردی غیر قابل اعتماد و غیر قابل اطمینان معرفی کند.

تماس چشمی تان را حفظ کنید و به خاطر داشته باشید که لبخند بزنید

در طول یک مصاحبه شغلی، واقعا مهم است که مصاحبه گر خود را در تماس چشمی نگاه داشته و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. تماس با چشم، به معنای تماس چشمی بوده و به این معنا نیست که شما باید مصاحبه گر را در مضیقه قرار داده. دائم به صورت وی نگاه نکنید؛ در این صورت این حس به او منتقل شه که شما از او سر تر هستید. تماس منظم چشم می تواند شما را بلافاصله دوست داشتنی نشان داده و به این ترتیب شانس خود برای گرفتن کار را افزایش دهید و نهایتا می توانید یک لبخند نیز بزنید.

به کارگیری تکنیک های زبان بدن به عنوان استراتژی موفقیت در مصاحبه شغلی

لبخند را اغلب و هر زمان که لازم باشد بزنید. پاسخ های خود را با یک لبخند تطبیق و هماهنگ کنید و سرتان را به نشانه این که وقتی مصاحبه کننده سوالی را می پرسد و یا چیزی را برای تایید این که مطالبش را می شنوید تکان دهی دهید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که بیش از حد به مصاحبه کننده نگاه نمی کنید، یا لبخند شما جعلی و الکی نیست. این اقدامات را قبل از این که به مصاحبه بروید با دوستتان تمرین کنید.


بیشتر بخوانید: چالش برانگیزترین سوال و جواب های یک مصاحبه شغلی


داشتن یک موقعیت خوب

داشتن موقعیت خوب می تواند اطلاعات زیادی در مورد شما به مصاحبه کننده بدهد. از این طریق می توانید بگوید که شما یک فرد حرفه ای و با اعتماد به نفس بوده که برای مصاحبه شغلی آماده است. بنابراین، برای مصاحبه شغلی مستقیما سر جای خود و درست بنشینید، سر خود را بالا نگه دارید و شانه هایتان را صاف و به گونه ای که سوار بر بدن باشند، نشان دهید. به هیچ وجه کج ننشینید. هنگامی که مصاحبه کننده سوال می پرسد شما باید روی صندلی به عقب با تسلط تکیه دهید، به زمین با پای تان ضربه نزنید و تسلط خود بر موقعیت را حفظ کنید. بهترین رفتار خود را، حتی زمانی که هیچ کس تماشای تان نمی کند، داشته باشید.

نادیده نگیرید.

در حین مصاحبه شغلی از اینکه در این کار اشتباهی کنید اجتناب کنید. تکان دادن انگشتان، نشانه ای از نگرانی است و فقط باعث می شود شما به عنوان یک فرد که دارای اعتماد به نفس و عزت نفس کمی است، شناخته شوید. هرچند ممکن است در طول مصاحبه شغلی، به هر دلیلی عصبی شوید، اما این عصبانیت را کنترل کرده و به هیچ وجه آن را از طریق زبان بدن خود نشان ندهید.

به کارگیری تکنیک های زبان بدن به عنوان استراتژی موفقیت در مصاحبه شغلی

با موهای خود بازی نکنید و یا با پای خود به زمین ضربه نزنید. به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه روی میز نیز ضربه نزنید. بهتر است انگشتان دست خود را روی میز قرار دهید. اگر نمی توانید حرکات انگشتان خود را کنترل کنید، راه حل خوب این خواهد بود که دستان تان را در هم قفل کرده تا آن ها را تکان ندهید. به این ترتیب از نجام کارهای بی موردی مانند بازی با موهای سرتان، ضربه زدن به میز و یا با خودکار بازی کردن می توانید خودداری کنید.

یادداشت کنید

هر نکته ای که ممکن است در مصاحبه شغلی مهم بوده باشد را از دست ندهید و نگرش خود را در پایان آن با نوشتن در مورد مصاحبه از دست ندهید. در پایان مصاحبه شغلی، اول، همه متعلقات خود را جمع کنید، بلند شوید، لبخند بزنید و از مصاحبه کننده تشکر کنید. به رسم ادب به مصاحبه کننده دست دهید و سپس آرامی از اتاق خارج شوید.


پیشنهاد نویسنده: چگونه هرگز بیکار نمانیم؟


 

3 نظرات
  1. سعید صنایع می گوید

    سلام
    ممنون از راهنماییتون
    من چند روز دیگه مصاحبه دارم برای کارشناس امور اداری یه دانشگاه …
    مهندسی صنایع خوندم …یه مقاله خوندم که دست ندهید به هیچ عنوان حالا بستگی به اون لحظه هم داره وای موندم من برم جلو یا نه منتظر باشم اونا یه حرکتی انجام بدن واسه دست دادن و نشستن وشروع بعدش را یه کاریش میکنم

    1. سعید اتحادی می گوید

      صلام خدمت شما
      اینشالا که مصاحبه خوب پیش بره و استخدام بشید
      آره، توی بخث دست دادن، اصطلاخا گفته میشه کسی که قدرت کمتری داره یا در سطح پایین تری قرار داره نباید دستش رو جلو ببره. برا همین بهتره که منتظر بمونید تا فرد مصاحبه کننده دستشو بیاره جلو. و اینکه کف دست هم بهتره که صاف و یا یه مقداری متمایل به رو به بالا. به هیچ وجه کف دست نباید رو به پایین چون “زورگو” بودن رو به طرف مقابل اعلام میکنه

  2. سارا می گوید

    ممنونم بابت مطالب بسیار مفیدتون

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.