چگونه به چالش برانگیزترین سوالات مصاحبه شغلی پاسخ دهیم؟

0

یکی از بزرگ ترین چالش هایی که با تمامی افرادی جویای کار با آن روبرو هستند، سوالات رایج مصاحبه شغلی است. برخی سوالات وجود دارند که تقریبا در هر مصاحبه ای از شما پرسیده خواهد شد. بی شک اگر شما با این سوالات آشنایی داشته و خود را برای پاسخ دهی به آن ها آماده کرده باشید، به موفقیت درست خواهید یافت.


بیشتر بخوانید: چگونه در یک مصاحبه شغلی بدرخشید؟


در اینجا ۱۰ سوال چالش برانگیز مصاحبه های شغلی و پاسخ هایی که شما بایستی پیش از نشستن بر روی صندلی مصاحبه از آن ها اطلاع داشته باشید را برایتان بیان خواهیم کرد.

چگونه به چالش برانگیزترین سوالات مصاحبه شغلی پاسخ دهیم؟

۱- چرا من بایستی شما را استخدام نمایم؟

این مهم سوال در هر مصاحبه ای است. زمان که می خواهید بگویید “من کارهای شما را انجام خواهم داد”، بایستی مجموعه ای از سوابق کاری خود را به همراه برخی مثال های ملموس بیان کنید. در غیر این صورت حرف های بدون پشتوانه محسوب خواهد شد.

۲- چه میزان از حقوق مد نظر شماست؟

این سوال احتمالا سخت ترین سوال در هر مصاحبه ای است. حتما نسبت به میانگین درآمدی جایگاه شغلی مورد نظر اطلاع کسب کنید. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که حقوق درخواستی را مقداری بالاتر از میانگین بیان کرده تا جای چانه زنی داشته باشید.

۳- یکی از مواردی که در کار خود ابتکار عمل به کار برده اید را بیان کنید؟

در پاسخ به این سوال در مورد اقداماتی در شغل یا شغل های قبلی خود در موقعیت های مختلف انجام داده اید صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که حتما نتایج و سودآوری راهکارهای خود نیز بیان کنید.


بیشتر بخوانید: اصول کلیدی دست دادن در ملاقات حضوری


۴- انتظار دارید طی ۵ سال آینده در چه جایگاه شغلی قرار داشته باشید؟

این سوال با این هدف از شما پرسیده می شود تا علاوه اینکه برنامه ها و اهداف شما را مطلع شوند، بررسی کنند که آیا شما تصمیم به کار طولانی مدت در شرکت را داید یا خیر. پس در پاسخ دادن به این سوال بسیار هوشمندا عمل کرده و تنها به پاسخ های کلی بسنده کنید. کاملا مبسوط انتظارات خود را شرح دهید.

۵- با کدام شرکت ها مصاحبه شغلی انجام داده اید؟

صادقانه پاسخ دهید. در صورتی در شرکتی دیگر نیز به مصاحبه شغلی رفته اید، بگویید در شرکت های مشابه در همین صنعت نیز به دنبال کار گشته و در برخی موارد به مصاحبه دعوت شده اید. این نکته را نیز حتما بیان کنید که فرایند کاریابی شما به این ترتیب نبوده که در درخواست کار برای جایگاه های شغلی نامرتب فرستاده باشید. در این صورت به مهارت ها و قابلیت های خود احترام خواهید گذاشت.

۶- چه چیزی باعث انگیزش شما در کار می شود؟

در پاسخ به این سوال می توانید به فعالیت های فوق برنامه ای که در ساعات بیکاری خود انجام می دهید اشاره کنید. و یا اینکه می توانید برخی از تجربیات خود در زمینه شغل های قبلی تان که منجر به انگیزش و بهبود عملکرد شما شده اند را عنوان کنید.

۷- چگونه کارهای خود را مدیریت و اولویت بندی می کنید؟

هدف از این سوال این است که کارفرما دریابد آیا شما فردی منظم بوده که کارهای خود را با برنامه از پیش تعیین شده انجام می دهد یا خیر؟ می توانید نحوه مدیریت و اولویت بندی کارهای روزانه خود را به عنوان یک مثال بیان نمایید.

۸- بزرگترین نقظه ضعف شما کدام است؟

بهترین جواب برای این سوال این است که ابتدا کاملا صادقانه به برخی از نقاط ضعف خود اشاره نمایید، سپس اینگونه عنوان کنید که شناسایی و درک وجود مشکل اولین و مهمترین گام برای حل آن بوده و شما نیز در تلاش برای رفع این مشکلات هستید.

۹- آیا شما تجربه ای ناخوش آیند با کارفرمای قبلی خود داشته اید؟

به هیج وجه کارفرمای قبلی خود را مورد نقد و تخریب قرار ندهید. از این کار به شدت خودداری کنید. در عوض می توانید عنوان کنید که به چه ترتبی مشکلات و مسائلی را که بین شما و کارفرمایتان پیش آمده بوده را حل کرده اید.

۱۰- چرا فکر می کنید در این جایگاه شغلی موفق خواهید بود؟

اگر به این سوال به طور صحیح پاسخ دهید، نه تنها وقت خود و مصاحبه کننده را ذخیره کرده اید، بلکه منجر خواهد شد تا نسبت به علایق، توانایی ها، مهارت ها و تجربیاتی که در مشاغل قبلی خود کسب کرده اید، نیز درکی شفاف کسب نماید.


بیشتر بخوانید: ۷ سوال که بایستی در یک جلسه مصاحبه شغلی بپرسید.


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.