با خرید ارز دیجیتال پولدار شو!

0

تا حالا اسم ارز دیجیتال، رمز ارز، بیت کوین یا بلاک چین رو شنیدی؟ هر کدوم از این مفاهیم تعریف های خاص خودشون رو دارن که در ادامه بهتون توضیح میدیم. چیزی که برای ما مهمه اینه که بدونیم همه ی این مفاهیم با همدیگه در ارتباط هستن و ما رو به یه دنیای دیجیتالی جدید می برن. شاید از این که گفتیم ارز دیجیتال و رمز ارز مفاهیم متفاوتی دارن تعجب کرده باشید. بعد از توضیح مفاهیم هر کدوم از موارد قبلی، به این تفاوت پی می برید.

رمز ارز

رمز ارز یا ارز رمز نگاری شده، به دسته ای از ارزها گفته می شود که توسط الگوریتم های پیچیده ی ریاضی، به شکلی غیر قابل نفوذ، رمزنگاری شده اند. عموم رمز ارزها به صورت غیر متمرکز و بدون واسطه، با سرعت و امنیت بسیار بالا تراکنش ها رو انجام میدن. ارزهای دیجیتال هم مثل پول های کاغذی قابلیت خرید، فروش، انتقال و سرمایه گذاری رو برای دارندگان خودشون به وجود آوردن!

خب این یعنی چی؟! یعنی این کامپیوترهای قدرتمند جدید ما، اومدن با کمک ریاضیات و برنامه نویسی، پول هایی رو به وجود آوردن که ماهیت فیزیکی ندارن. بلکه به صورت یک سری رمز از یک کیف پول به کیف پول دیگه منتقل میشن. حالا فرقش با ارز دیجیتال چیه؟! رمز ارز ترجمه شده ی عبارت CryptoCurrency هست که یک عبارت انگلیسیه. Crypto رو رمزنگاری و Currency رو ارز ترجمه کردن که ترکیب این دو تا شده رمز ارز یا ارز رمزنگاری شده. رمز ارز ترجمه ی درست این عبارت هست اما به اون ارز دیجیتال هم گفته میشه. پس فرق این دو تا توی میزان کاربرد و صحت ترجمه هست و نهایتاً هر دو به یک چیز اشاره دارن!

دو تا مفهوم دیگه ای که خیلی با هم قاطی میشن بلاک چین و بیت کوین هستن. این دو تا نه تنها در میزان کاربرد و ترجمه، بلکه در ماهیت و کارکرد هم کاملاً تفاوت دارن و به دو چیز کاملاً مجزا اشاره می کنن. حالا هر کدوم این ها رو به صورت جداگانه بررسی می کنیم تا متوجه این تفاوت بشید.

با خرید ارز دیجیتال پولدار شو!

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یا بلاکچین (فرقی نداره)، یک تکنولوژی جدید هست که مثل یک مادر مهربان رمز ارزها رو در خودش می سازه و پرورش میده. در اواخر قرن بیستم میلادی ایده های بسیار زیادی درباره ی قرارداد هوشمند و سیستم مالی غیر متمرکز و… وجود داشت اما به دلیل عدم وجود یک فضای مناسب برای طراحی و رشد اون ها، این ایده ها شکوفا نشدن. با ظهور بلاک چین، بستر مناسب برای ایجاد و رشد رمز ارزها و شکل گیری قرارداد هوشمند هم فراهم شد. بلاک چین، زنجیره ای از بلاک های متعدد متصل به هم هست که هر کدوم اطلاعات تراکنش های مختلف رو در خودشون ذخیره می کنن و بعد از پر شدن به بلاک های قبلی متصل میشن. افراد تازه وارد، معمولاً بلاک چین و بیت کوین رو از یک خانواده می دونن. باید گفت که بیت کوین فقط یکی از اعضای خانواده ی ارز دیجیتال هست که روی بلاک چین ایجاد و گسترده شده. هزاران ارز دیگه هم روی بلاک چین بنا شدن.

زمان پر شدن بلاک ها و میزان کوین موجود در هر ارز متفاوته. مثلا در مقایسه ی بیت کوین و لایت کوین، می بینیم که هر بلاک در شبکه ی لایت کوین ۲.۵ دقیقه زمان لازم داره تا پر بشه. این میزان در شبکه ی بیت کوین بسیار بیشتر هست. میزان کل بیت کوین موجود هم ۲۱ میلیون سکه هست که این مقدار برای لایت کوین ۴ برابر یعنی ۸۴ میلیون کوین هست. به همین خاطر به نظر می رسه که نهایتاً ارزش بیت کوین ۴ برابر لایت کوین بشه. می دونید این یعنی چی؟ با نگاهی به قیمت بیت کوین و لایت کوین در حال حاضر، می بینیم که اختلاف این دو ارز بسیار زیاد هست و بیت کوین تقریباً ۱۶۰ برابر لایت کوین ارزش داره. یعنی اگر همین الان قرار باشه لایت کوین به ۱/۴ قیمت بیت کوین برسه، باید ۴۰ برابر بشه! پس می تونیم آینده ی روشنی رو برای این ارز در نظر بگیریم. برای خرید بیت کوین، لایت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، می تونید به بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران مراجعه کنید.

با خرید ارز دیجیتال پولدار شو!

ارز دیجیتال بیت کوین 

حالا که چند بار در بخش های مختلف مقاله اسم بیت کوین رو آوردیم، قصد داریم این ارز رو معرفی و بررسی کنیم. بیت کوین، اولین، معروف ترین و با ارزش ترین ارز دیجیتال در بازار رمز ارزها هست. بیت کوین یک شبکه ی انتقال پول و ارزش به صورت غیر متمرکز و بی واسطه هست که با امنیت بسیار بالا تراکنش های شما رو انجام میده و در بلاک ثبت می کنه. قدمت این ارز حدود ۱۳ سال هست و در طول این سال ها روند مثبت اون همواره مشهود بوده. در طول این سال ها بیت کوین بسیار شناخته تر شده و میزان تقاضا برای این ارز بسیار افزایش پیدا کرده. از القاب بیت کوین میشه به پادشاه رمز ارزها و طلای دیجیتال اشاره کرد.

خرید آیفون ۱۲ با بیت کوین!

برای بهتر درک شدن ارزش ناچیز این کوین در ابتدای عرضه، یک مثال ملموس برات می زنم تا کاملاً متوجه قضیه بشی! در ابتدای انتشار بیت کوین اگر می خواستی از مک دونالد خرید بکنی، باید ۲۰ بیت کوین می دادی! اون زمان حدود ۸ هزار بیت کوین برای خرید یک آیفون ۴ لازم بود. اما الان با کسر بسیار کوچکی از بیت کوین می تونی یک آیفون ۱۲ بخری! قیمت بیت کوین در اون روزها انقدر ناچیز بود که توسعه دهنده های این ارز، برای آشنایی بیشتر مردم با اون، به بقیه بیت کوین رایگان می دادن!

سود خیره کننده ی بازار ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال معمولاً موارد بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری بوده و هستن. بیت کوین به عنوان پدر خانواده ی ارز دیجیتال، در ۱۰ سال اخیر پر سود ترین دارایی در کل جهان بوده! یعنی هیچ سرمایه ای در طول این ۱۰ سال بیشتر از بیت کوین سوددهی نداشته! البته چند ارز دیجیتال دیگه هم طی چند سال اخیر عملکرد جالبی داشتن. یکی از اون ها دوج کوینه که احتمالاً اسمش رو شنیدید. دوج کوین معروفه به نوسانات بسیار زیاد. یکی از رفقا چند وقت پیش می خواست این ارز رو بخره یادمه قیمتش ۱۲۰۰ تومن بود. حدوداً دو سه ماه از اون موقع می گذره و الان قیمت هر دوج کوین ۱۶ هزار تومن!! خودتون حساب کنید میشه چند برابر کاری نداره. ولی باید در نظر بگیرید که نه تنها دوج کوین، بلکه اکثر آلت کوین ها رفیق نیمه راهن! ممکنه یه شبه سرمایه ی ما رو چند برابر کنن و فرداش بزنن زیر همه چیز. پس اگر قصد خرید دارید، حواستون باشه که طمع نکنید تا همون چیزی که داشتید رو هم از دست ندید! گرچه مطالب ما جنبه ی آموزشی داره و توی یه گپ و گفت دوستانه زده میشه. از این مطالب به هیچ عنوان برداشت سیگنال دهی نکنید!

از کجا ارز دیجیتال بخرم؟

خرید ارز دیجیتال از صرافی های مختلف ایرانی و خارجی به صورت آنلاین و آفلاین انجام میشه. این امن ترین راه خرید رمر ارز هست که شما رو از امنیت خرید مطمئن می کنه. صرافی های ایرانی برای شهروندای ایرانی گزینه ی بهتری هستن چون پشتیبانی اون ها پاسخگوی مشتریان هست. از طرفی اگر خیلی احساس نیاز کردید می تونید به صورت حضوری به آدرس ثبت شده ی اون ها مراجعه کنید.

بیت ایمن یکی از این صرافی ها هست. سریع ترین و امن ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران. این صرافی کامل ترین سبد ارزی رو در اختیارتون میذاره تا هر چی دلتون خواست ازش بخرید. البته شما از صرافی خرید نمی کنید! چون این صرافی یک پلتفرم آنلاین هست نه آفلاین. در خرید آنلاین، شما مستقیماً از یک فروشنده ی حقیقی خرید می کنید. مثلاً من بیت کوینم رو گذاشتم برای فروش و شما با قیمت توافق شده اون رو می خرید. به همین سادگی و در ارز چند ثانیه معامله ی ما انجام میشه! از خدمات دیگه ی بیت ایمن میشه به مسابقات هفتگی پر جایزه، کسب درآمد رایگان از طریق دعوت دوستان، کیف پول رایگان ارز دیجیتال، اخبار فوری و آموزش های تلگرامی و اینستاگرامی، پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته و… اشاره کرد. در بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید و از سایر خدمات ما به صورت رایگان استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.