راهنمای جامع آموزش SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک(قسمت سوم)

1

راهنمای جامع آموزش SEO


با قسمت سوم مقالات راهنمای جامع آموزش SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک در خدمت شما دوستان عزیز هستم.

A: بهینه­ سازی کلید واژه

همان‌طور که پیش ‌از این بیان شد، شما می­خواهید صفحه و پست ­های وبلاگتان را بر روی سایتتان برای یک کلید واژه بهینه کنید. جهت بهینه ­سازی یک صفحه، باید اطمینان حاصل کنید که صفحه کلیدواژه را در مکان های استراتژیک دارد: ازجمله:


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک(قسمت اول)


عنوان صفحه

تیترها

تیترهای فرعی

کپی پاراگراف

توصیفات محصول

اسامی فایل تصویر

برچسب alt تصویر

متا عنوان و توصیف

URLها

در زمان خلق URL، مطمئن شوید که مناسب کاربر هستند. یعنی باید در برگیرنده واژگان حقیقی (کلیدواژه های شما) باشند و نه تعداد زیادی رقم و کلمات نامفهوم.

همچنین به خاطر داشته باشید که متا عنوان و توصیفات شما نباید به نظر نامفهوم باشند یا با کلیدواژه­ ها همراه شده باشند. باید همانند یک آگهی خوانده شوند زیرا هرچه نرخ کلیک (CTR) بیشتر باشد، گوگل شما را در نتایجش بالاتر قرار خواهد داد. منطقی است،نه؟

راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

B: ساختار سایت

اگر در حال ساخت وب­ سایتی از پایه و اساس هستید یا در حال اجرای یک طراحی مجدد ، معماری اطلاعات یک اصلی اساسی خواهد بود. ما اندکی درباره معماری صحبت کردیم، اما اجازه دهید عمیق­تر شویم.

همان‌طور که می ­دانید، معماری عالی می ­تواند بر قابلیت کاربرد، رتبه­ بندی و تبدیل ­های وب ‌سایتتان به ‌شدت اثر بگذارد. علاوه بر این، برنامه ­ریزی مناسب بسط خطوط محصول شما را در آینده  ساده خواهد کرد. این امر به ‌ویژه در مورد وب ‌سایت ‌های تجارت الکترونیک به دلیل اندازه واقعی وب‌ سایت صحت دارد.

برای قابلیت کاربرد از ابزار LucidChart برای خلق چارتی از معماری اطلاعات وب‌ سایتتان استفاده کنید.

بر ساخت “معماری مسطح” در وب ‌سایتتان تمرکز کنید، یعنی طراحی که نیازمند کمترین تعداد ممکن کلیک برای رفتن از صفحه اصلی شما به صفحه محصولتان است.

معماری ­تان را مبتنی بر کلیدواژه­ های هدفتان قرار دهید به شکلی که همچنان برای مشتریانتان و موتور جستجو مسیری منطقی از صفحه اصلی به صفحات محصول فراهم کند.

اگر کاملاً گیج شده ­اید با انجمن SEO از طریق یک مشاور، وبلاگ نویس، یا بخش پرسش و پاسخ Moz.com ارتباط برقرار کنید تا به شما اطمینان دهند در همان وهله اول به‌درستی انجامش می­ دهید.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO برای تازه کارها


C: لینک دهی درونی

گام بعدی لینک دهی داخلی است. ممکن است قبلاً درباره­ اش نشنیده باشید، اما مطمئنم می­دانید چیست. هنگامی‌که شما صفحات وب ‌سایتتان را به صفحاتی دیگر درون وب‌ سایت خود لینک می­دهید.

لینک دهی داخلی به شما اجازه می­دهد تا انکر تکست[۱] خودتان را بسازید، که می­تواند به شما در رتبه ­بندی کلیدواژه­ های اصلی ­تان کمک کند.

به‌ هر حال باید از لینک دهی درونی با دقت استفاده کنید. اگر تمامی صفحاتتان را با لینک­های درونی پیوند دهید، گوگل تصور خواهد کرد شما تلاش دارید تا کار مشکوکی انجام دهید. گوگل باهوش است و الگوریتم این امر را انتخاب می­کند. در عوض، باید لینک ­های درونی را صرفاً در جایی قرار دهید که انجام این کار طبیعی است.

علاوه بر این، لینک­ های زیاد با انکر تکست دقیقاً مشابه اضافه نکنید. گوگل در پی تنوعی از انکر تکست ­ها هم در لینک ­های درونی و هم بیرونی است.

درنهایت، هنگامی‌که وب سایت تان تکمیل شد، باید نقشه سایت را خلق کرده و در گوگل ثبت کنید تا بتواند کل وب ‌سایتتان را بررسی کرده و هر صفحه را ایندکس دهد.

راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

D: قابلیت کاربرد

قابلیت کاربرد به‌ شدت برای SEO و برای خوشنود نمودن بازدیدکنندگان وب ‌سایتتان اهمیت دارد. اگر سایت تجارت الکترونیک شما قابلیت کاربرد عالی دارد، مشتریان شما مرتباً از سایت شما بازدید خواهند کرد، که هدف همین است!

تجربه کاربر عالی یعنی استفاده از وب‌ سایت ساده، جالب، و مفید است. تجربه کاربر عالی همچنین یعنی کاربرهای شما زمان بیشتری را در سایت شما خواهند گذراند.

بخشی از آزمون قابلیت کاربرد شما باید اطمینان از این امر باشد که کمترین تعداد گام ممکن برای بررسی فرایند بررسی وجود دارد، که تضمین می­کند فرایند بررسی به‌طور یکپارچه عمل می­کند، که به بازدیدکنندگان شما شیوه­ های سریع ­تری برای ارتباط با شما می­ دهد، یافتن سایر اطلاعات مهم را برای بازدیدکنندگانتان ساده­ تر می­کند، و تضمین می­کند سایتتان به ‌سرعت بارگذاری ­شود.

استفاده از live chat widget را توصیه می­کنیم. در بالا بردن نرخ تبدیل و نیز افزایش میانگین زمان برای سایت در هر جلسه به ‌خوبی عمل می­کند، که برای اهداف SEO عالی است.


بیشتر بخوانید: چند توصیه ساده برای کسب و کار شما


E: نسخه تلفن همراه وب‌ سایت

آیا می ­دانید خرید تلفن ­های همراه جذاب در چه وضعیتی است؟ بسیاری از افراد نه ‌تنها وب‌سایت ‌ها را با تلفن همراهشان چک می­کنند بلکه خرید هم انجام می ­دهند، یعنی داشتن نسخه دوستانه تلفن همراه از سایتتان واقعاً اهمیت دارد.

باید متقاعد شوید؟ آمارهای زیر را ملاحظه کنید:

۳۱% کاربران اینترنت تلفن همراه “اغلب” با استفاده از تلفن ­های همراهشان آنلاین می­شوند.

۶۱% مشتریانی که از سایت نامساعد تلفن همراه دیدن می­کنند احتمالاً به سایت رقیب مراجعه می کنند.

۵۸% کاربران تلفن همراه انتظار دارند سایت ‌های تلفن همراه به‌ سرعت سایت­ های دسکتاپ یا سریع­تر بارگذاری شوند.

بسیاری از شرکت­ ها با نسخه تلفن همراه سایتشان مشکل داشته­اند. زیرا محتوای تکراری تولید کرده­ اند، که مشکلات SEO ایجاد می­کند و بر الگوریتم گوگل برای رتبه دهی شما اثر می­گذارد.

با طرح وب ‌سایت واکنشی می­توانید سایت را کدگذاری کنید به‌ گونه ‌ای که بر روی هر وسیله ­ای کار کند (دسکتاپ، تب ­لت، تلفن همراه) بدون اینکه سایت ­های چندگانه ایجاد کند. این خبری عالی برای سایت ­های تجارت الکترونیک است.

اگر توسعه ­دهنده وب ندارید، می­توانید template طرح واکنشی را از themeforest.net یا هر سایت template دیگری خریداری و سفارشی ­سازی کنید.


بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش بازاریابی


 

[۱] Anchor text

1 نظر
  1. ليلا قدرت ابادي می گوید

    باسپاس فراوان از مطالب مفید شما

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.