۳۰ مشکل کسب و کار که CRM حل می کند (قسمت دوم)

0

در ادامه مبحث قبل، در این پست به سوال ” CRM چه مشکلاتی از کسب و کار را حل می کند؟ ” پاسخ داده و مابقی کارکردهای آن روشن می شود.


بیشتر بخوانید: ۳۰ مشکل کسب و کار که CRM حل می کند


۱۱- هدف بازاریابی و فروشتان را یکسان کنید

تمامی عدم توافق ها پیش از آنکه رخ دهند حل و فصل می شوند!

هیچ رقابتی در جهان تجارت به اندازه رقابت بین بازاریابی و فروش آشکار نیست. هرگاه کسب و کار با افول مواجه می شود، تیم ها به هم فشار می آورند و بازی سرزنش شروع می شود. این اتفاق همچنان رخ می دهد! اما تنها در شرکت هایی که از CRM استفاده نمی کنند. هنگامی که کل قیف فروش در برابر شما قرار دارد و همه تعاملات با مشتریان ثبت شده باشند، افرادی که طفره می روند مشخص خواهند شد.

۱۲- فروش در حال حرکت

متولدین هزاره جدید (دهه های ۶۰ تا ۸۰ شمسی) هم خریدار هستند و هم فروشنده. فکر می کنید می توانید از تلفن همراه فرار کنید؟ با ظهور CRM، فروشندگان می توانند با مشتریان با استفاده از تلفن های همراه و تب لت هایشان ارتباط برقرار کنند. اگر قرار است به جلسه ای بروند، تمامی اطلاعات به روز شده را بر روی دستگاه هایشان دارند و می توانند به موقع ببینند چه اقداماتی باید انجام دهند تا از فرصت های بالقوه استفاده کنند.

۳۰ مشکل کسب و کار که CRM حل می کند (قسمت دوم)

۱۳- پیش بینی فروش

CRM به شما نگاهی اجمالی از آینده می دهد!

با استفاده از داده های جمع آوری شده از تمامی نقاط بازاریابی، CRM آن ها را یکی کرده و به شما روندهای فروش برای ماه های قبل را نشان می دهد و می تواند فروش آینده شرکتتان را پیش بینی کند.


بیشتر بخوانید: چگونه مشتریان ماه آینده را پیش بینی کنیم؟


۱۴- گزارش دهی

در کارتان خوب هستید؟ نشان دهید!

با استفاده از CRM می توانید اطمینان حاصل کنید گزارش های به موقع از داده هایتان دریافت می کنید. اکنون، به سادگی به پاسخ پرسش هایی از این دست دسترسی دارید: فروشندگان شما در هفته قبل چکار کردند؟ بهترین فرصت های فروش برای این ماه کدامند؟ آیا این فصل به هدف فروش می رسیم؟ بله، می توانید همه این موارد را در گزارش های یکپارچه و سفارشی شده CRM ملاحظه کنید.

۱۵- تعریف جریان های کاری

همه ما گام ها را در لحظه فراموش می کنیم. بیایید دیگر این کار را نکنیم!

می توانید برای CRM خود گام هایی را که معمولا برای انجام وظیفه ای معین طی می کنید شرح دهید. سپس CRM به مدیری باهوش تبدیل می شود و از شما می خواهد تا این گام ها را هر زمان که موقعیتی مشابه پیش می آید طی کنید. این ویژگی تضمین می کند که هیچ چیزی فراموش نشده است.

۱۶- کار در خانه

CRMهای مبتنی بر Cloud زندگی همه را ساده تر کرده است. زمانی که در خانه هستید، می توانید به راحتی آخرین به روز رسانی در قراردادی که در حال کار بر روی آن هستید را مشاهده کنید. فقط باید وارد CRM شوید و همه چیز آماده است. چند سال قبل شما باید به اداره خود می رفتید و به سیستم ERP خود وصل می شدید.

۳۰ مشکل کسب و کار که CRM حل می کند (قسمت دوم)

۱۷- بینش های اجتماعی

CRMهای اجتماعی اتفاق بزرگ بعدی هستند!

امروزه مشتریان تمامی کسب و کارها در رسانه های اجتماعی حضور دارند. در حالی که شرکت ها قدرت شروع گفتگویی درباره برندهایشان را از دست داده اند، اکنون می توانند در گفتگوهای مداوم پیرامون برندشان مشارکت داشته باشند. تحلیل های اجتماعی، هنگامی که با CRM ترکیب شوند با کسب و کارها اجازه می دهند تا آنچه مصرف کنندگان خواهانش هستند و اینکه چگونه سازمان می تواند حضور برند خوب را تضمین کند، تحلیل نمایند.

۱۸- سفر مشتری را تعریف کنید

گام هایی که باید طی کنید تا قرارداد را ببندید را شناسایی کنید

 

نیازها – تحقیق – تصمیم گیری – درخواست – خرید – دریافت – استفاده – به خاطر آوردن

 

هر مشتری چندین گام را پیش از خرید محصول/ خدمت می گذراند. بدون CRM فروشندگان باید به طور دستی تحلیل کنند کدام گام فرصتی در آن نهفته است. CRM به طور خودکار برنامه عمل را تعریف می کند و با شناسایی گام های دقیقی که فروشندگان باید برای بستن قرارداد سپری کنند به آن ها کمک می کند.


بیشتر بخوانید: ۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها


۱۹- خودکارسازی بازاریابی

دلایلی متعددی برای یکپارچه سازی اتوماسیون بازاریابی درون CRM وجود دارد. پلتفورم های اتوماسیون بازاریابی به کسب و کار شما اجازه می دهد در کانال های چندگانه بازاریابی کند از جمله رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب سایتتان. همچنین، به شما اجازه خواهد داد تا وظایف تکراری را خودکار کنید و سرنخ ها را با محتوای به شدت شخصی شده تقویت کنید. این شیوه روش شناسی اتوماسیون بازاریابی Hubspot است:

جذب  – تبدیل – بستن – خشنودی

غریبه ها – بازدیدکنندگان – leadها – مشتریان – تبلیغ کنندگان

وبلاگ، کلمات کلیدی، رسانه های اجتماعی – فرم ها، فراخوانی، صفحات فرود – ایمیل، سیگنال ها، جریان های کاری – رویدادها، صندوق ورودی، محتوای زیرکانه

 

۲۰- پرورش سرنخ ها

سرنخ های مرده می توانند زنده شوند!

CRM هوشمند می تواند سرنخ های آینده­ ای را کشف کند که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را دارند. چه leadهای شما از بازاریابی ایمیلی، کارت های کسب و کار یا از وب سایت آمده باشند، CRM به شما اجازه می دهد آن ها را با محتوایی هدفمند پرورش دهید و گام های دقیقی را که باید برای پرورش این سرنخ ها طی کنید را برای شما فراهم می کند. به عنوان مثال، CRM به شما اجازه خواهد داد بدانید چه زمانی متنی ارسال کنید یا با lead تماس بگیرید یا ایمیلی شخصی شده ارسال کنید که تخفیف بر روی محصول/ خدمت شما را پیشنهاد می دهد.


پیشنهاد نویسنده: ۹ مزیت اصلی نرم افزار CRM


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.