گفتگو با کسب و کارهای ایرانی: IDpay؛ به شماره موبایل دیگران پول بریزید

0

اشاره مهم

آکادمی فروش به سراغ کسب و کارهای آنلاین ایرانی و کارآفرینانی که در ایران و برای ایران خدمت می کنند، می رود و بدون هیچگونه چشمداشت مادی و غیر مادی، آنها را معرفی می کند، از رمز و راز موفقیت شان می پرسد و درباره برندشان با آنان صحبت می کند.


  • خودتون رو معرفی کنید.

من پاکزاد هستم ، مدیر فروش و بازاریابی شرکت وب کاران و IDPay یکی از محصولات شرکت وب کاران ایمن است.

وب کاران ایمن با تجربه ای بیش از ۱۰ سال در طراحی و پیاده سازی پروژه های پیچیده و موفقی که در رزومه کاری خود دارد به یکی از مجموعه های با اعتبار و خلاق در صنعت آی تی کشور تبدیل شده است. وب کاران مجموعه‌ای چابک، ایده پرداز و بروز است که توانسته در طول سال‌ها فعالیت رو به رشد خود با تلفیق و به کارگیری نرم افزارها و فریم ورک های متن باز، راهکارهای جدیدی برای توسعه آی تی خلق کند و روال اعتمادسازی با مشتریانش را تداوم بخشد.

شاهد این حقیقت، مشتریان بزرگ دولتی و خصوصی است که تجربه همکاری با وب کاران را داشته اند و هم اکنون از سرویس های مختلف ما بهره می برند.

  • در مورد پلتفرم IDpay یه مقداری توضیح بدین.

ID pay یک سیستم  پرداختدرگاه شخصی است که بهترین و راحت ترین راه جهت دریافت پول می باشد. شما با ایجاد یک حساب کاربری در آیدی پی، دارای یک صفحه پرداخت شخصی با آدرس منحصر به فرد خواهید شد، که با دادن آدرس آن می توانید از هر شخصی به صورت الکترونیک پول دریافت نمایید.

  • ایده اولیه راه اندازی IDpay از کجا ایجاد شد؟

پرداخت و دریافت وجه در شبکه های اجتماعی یک چالش است و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد. کسب و کارهای کوچک بسیاری در شبکه های اجتماعی، فروش کالا انجام می دهند که بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها دریافت پول از مشتری است. معمولا برای دریافت وجه باید شماره کارت ارائه دهند که سختی‌هایی در پرداخت برای مشتری دارد، ازاین رو آیدی پی سعی دارد این مشکل را برطرف کند. فروشندگان برای دریافت پول به‌جای شماره کارت، یک شناسه (آیدی) به مشتری می دهند. این کار به رونق کسب و کار و همچنین اعتماد‌سازی در این نوع از شبکه های اجتماعی کمک می کند.

آماری که ما داریم نشان می‌دهد که حدود ۲۰۰ هزار کسب و کار در شبکه های اجتماعی کالا می فروشند و بازار خوبی است. یکی از معضلات این کسب و کارها جدا از اعتماد مشتریان و انتقال کالا، بحث دریافت وجه است.


بیشتر بخوانید: گفتگو با کسب و کارهای ایرانی: پس پی؛ راهکار پرداخت خرد


  • ارزش افزوده اصلی که ID pay برای مخاطبین خود داره، چی هست؟ به اصطلاح مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا چیست؟

باید بگویم پیش از همه رقبا، از ابتدای شروع کار ما تسویه هایمان به صورت اتوماتیک و هر روزه بوده و هست. پذیرنده برای تسویه نیازی به ارائه درخواست و معطل شدن برای تسویه ندارد. آیدی پی هنگام پرداخت برای طرفین (دریافت کننده و پرداخت کننده) پیامکی حاوی مبلغ و نام پرداخت کننده ارسال می کند. این واقعاً یک سرویس کاربردی است؛ برای همه افرادی که می خواهند بدانند چه کسی این پول را واریز کرده است. می دانید که پیامک های بانکی این امکان را ندارند و فقط واریز وجه را خبر می دهند.

یک صاحب کسب و کار مجازی، یک مدیر آپارتمان، یک نمایندگی بیمه یا یک مغازه دار که طی روز صدها دریافتی آنلاین دارد، اگر پیامک هایش همراه با نام پرداخت کننده باشد، کار او خیلی راحت‌تر و حساب ‌و کتابش دقیق تر می شود. در کنار همه اینها ما فروشگاه تخصصی کالا و خدمات و فایل هم به مشتریان مان ارائه می کنیم که در این خصوص واقعاً استقبال خوبی از طرف پذیرنده ها داشتیم.

همه خدمات آیدی پی برای پذیرنده ها رایگان است؛ یعنی ما به هیچ‌ وجه و یا هزینه ‌ای از پذیرنده بابت استفاده از خدماتمان؛ از درگاه پرداخت گرفته تا فروشگاه و… دریافت نمی ‌کنیم..

  • سیاست های شما برای رقابت با رقبا به چه شکلی هست؟

ما سعی کردیم در وهله اول با مشتری مداری در قالب پشتیبانی آنلاین و به ‌صورت ۲۴ ساعته و شیفت شب پاسخگو باشیم. از ابتدا سعی ما بر این بوده که به پذیرندگان ‌مان سرویس ‌دهی مناسبی ارائه دهیم و آنها را برای استفاده از خدمات آیدی ‌پی معطل نگذاریم. از نظر نرم ‌افزاری و سرورهای پروژه نیز توانسته ‌ایم زیرساخت پایدار و بسیار قابل قبولی را به کاربران‌مان ارائه دهیم.

البته سرعت عمل تیم پشتیبانی بانکی در رسیدگی به درخواست‌ ها و حل مشکلات پذیرنده ‌ها و پرداخت ‌کننده‌ ها هم جزء اولویت ‌های ما بوده و هست. نکته حائز اهمیت بعدی وفای به عهد و تسویه به ‌موقع، منظم و بدون دردسر برای کاربران بوده است که در این زمینه نیز بازخوردهای بسیار خوبی از پذیرنده‌ های خود گرفتیم. البته در قدم‌ های بعدی هم با برندینگ و تبلیغات تلویزیونی و این اواخر هم با قبول اسپانسری تیم فوتبال لیگ برتری نفت تهران سعی کردیم به تمام کاربران‌ مان ثابت کنیم که آیدی ‌پی یک سرویس قابل اعتماد و همراه با شماست که آنها می ‌توانند برای کسب و کار و تمامی تراکنش‌ های مالی خود برای همیشه روی آن حساب باز کنند

  • بعد از پرداخت مبلغ، چه مدت زمان میبره تا پول به حساب شخص واریز بشه.

باتوجه به سیستم شاپرک که سیستم سراسری بانک مرکزی برای پرداخت های اینترنتی می باشد، واریز تراکنش ها بر روی درگاه های پرداخت اینترنتی روز بعد انجام می پذیرد و این قانون برای کلیه پذیرنده ها صادق است.

  • مدل درآمدی IDpay بر چه اساسی هست؟

مدل درآمدی ما بر اساس کارمزد است. هر تراکنشی که انجام می ‌شود، پرداخت‌کننده ۵۰۰ تومان کارمزد پرداخت می ‌کند.


بیشتر بخوانید: گفتگو با کسب و کارهای ایرانی: فون پی؛ پلتفرم پرداخت موبایلی


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.