چگونه کسب و کار خود را آغاز کنیم؟

0

شما می توانید برای شروع کسب و کار ایده های بسیار عالی داشته باشید اما اگر مردم از محصول و یا خدمات شما استفاده نکنند کاملا بی ارزش است. برای موفقیت باید مشتریانی وجود داشته باشند که محصول شما را بخواهند و اقدام به خرید کنند. عقیده ای که تحت عنوان تناسب محصول-بازار شناخته می شود. پس قبل از اینکه به بازی کارآفرینی وارد شوید، مطمئن شوید که محصول پیشنهادی شما با بازار هدف تطابق دارد.

در این مقاله چند نکته برای قرار دادن شما در مسیر صحیح بیان می شود.

محصولتان را در سریع ترین زمان ممکن به دست مشتری برسانید.

چگونه می شود فهمید که برای محصول ما مشتری وجود دارد؟ خیلی ساده است! از آن ها بپرسید. محصولتان را به دست آن ها بدهید و ببینید آیا برای آن حاضرند مبلغی را پرداخت کنند. اگر بازخورد آن ها مثبت بود، تاییدیه بازار هدف و ماندگاری کسب و کار شما اثبات می شود. در این لحظه است که باید به مشتری این اطمینان را بدهید همیشه همان محصولی که قولش را داده اید به دست او خواهید رساند.

دریافت بازخوردهای منفی ممکن است اعتماد به نفس شما را خدشه دار کند. اما نظر منفی دقیقا همان چیزی ست که نیاز داشتید بشنوید. اگر مشتریان با محصول شما میانه ی خیلی خوبی ندارند، نظراتشان را جمع آوری کنید و محصول خود را با توجه به آن نظرات بهبود دهید. البته بهتر است در میان نظرات آن ها دنبال الگو باشید. یعنی اگر یک شخص با ویژگی خاصی از محصول شما میانه خوبی نداشت آن را سریعا تغییر ندهید. اما اگر نکته به خصوصی را از چندین نفر دریافت می کنید باید به دنبال حل مشکل بروید. اگرچه شاید دریافت بازخورد مردم به نظرتان کار ساده ای بیاید، اما کارآفرینان زیادی وجود دارند که قادر به انجام این کار نبوده اند. هر چه سریع تر بتوانید نیازهای مشتریان را شناسایی کنید،  سریع تر به پول می رسید.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش استخدام کارکنان فروش


تناسب محصول – بازار

در یک نمایشگاه تجاری شرکت کنید.

برای معتبر ساختن محصول و نمایش آن به تعدادی از مشتریان در یک مکان، حضور در یک نمایشگاه تجاری ضروری ست. این کار به شما فرصت ارزشمند دیدار چهره به چهره با مشتری را می دهد و می توانید از این طریق به ایرادات دیگر محصولتان پی ببرید. اگرچه ممکن است کمی هزینه بر باشد، اما ارزش این را دارد که برای خرید یک غرفه چند میلیون تومان هزینه کنید. اینگونه می توانید تایید کنید محصولی را که در حال تولید است مشتری ها واقعا می خرند! نمایشگاه های تجاری هم چنین مشتری های جدید و دارای پتانسیل و فرصت ارتباطات صنعتی را برای شما فراهم می کند.


بیشتر بخوانید: ۲۱ حقیقت جالب در مورد ایمیل مارکتینگ که شما را شگفت زده خواهد کرد!


با یک مشاور خوب مشورت کنید!

تناسب محصول – بازار

هنگام ساخت محصول برای یک بازار، پیدا کردن یک مشاور خیلی کلیدی است. چون مشاوران تجربه و اعتبار زیادی دارند و ارتباطاتی دارند که موقع شروع کار، شما ندارید. درحالیکه کارآفرین ها برای پیدا کردن یک مشاور خوب نگرانند اما اگر محصول شما به اندازه کافی خوب باشد پیدا کردن مشاوران عالی چالش سختی نیست. آن ها آنقدر در تجارت فعالیت داشته اند تا به راحتی بفهمند محصول شما به موفقیت خواهد رسید یا نه.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.