چگونه مشتریان ماه آینده را پیش بینی کنیم

0

پیش بینی تعداد مشتریان در آینده

در این مقاله راه های پیش بینی مشتریان آینده را بیان می کنیم. اگر امروز پایان ماه باشد ممکن است ماه خوبی را پشت سر گذاشته باشید و با ترافیک بالایی که روی سایت پوشش داده شده، تعداد زیادی فرصت ( سر نخ ورودی ) نیز برای کسب و کار خود ایجاد کرده باشید. اما شاید صرفا هدفی داشته اید و برای رسیدن به آن تلاشی نکرده اید. برای اینکه بخواهید در ماه بعد موفق تر عمل کنید، باید از همین امروز مشخص کنید هدف تان چیست و می خواهید به چه چیزی برسید.

برای پیش بینی مشتریان آینده، چشم انداز ماه آینده و در کل چشم انداز آینده شرکتتان را مشخص کنید، نباید صرفا به اعداد و ارقام فکر کنید و یک رقم خاص را استخراج کنید و یا اینکه بگویید میزان پیشرفت ماه آینده باید X% بیشتر از ماه قبل باشد.


بیشتر بخوانید: تکنیک های پرورش سرنخ


در اینجا باید بتوانید طوری برنامه ریزی کنید که به اهداف بزرگ تری برسید. ما در این مقاله آموزش ها و محاسبات لازم را برای پیش بینی مشتریان آینده نشان داده ایم.

پیش بینی تعداد مشتریان در آینده

پیدا کردن اهداف با رویکرد آن چه در گذشته رخ داده است

یک کار کلیدی برای شناخت اهداف تان این است که کمی به عقب بازگردید. برای این منظور می توانید بررسی کنید شرکت شما چگونه عملیات کسب و کار خود را به پیش می برد. بدین صورت با عملیات ریاضی محاسبات خاصی را انجام دهید

مرحله ۱: مشخص کنید که شرکت شما به چه میزان درآمد نیاز دارد

در این مرحله لازم است که با مدیر فروش خود پیرامون میزان درآمد مورد نیاز خود صحبت کنید تا شما را برای میزان هزینه برای خرید محصول و بازاریابی توجیه کند.

مثال: شرکت شما نیاز به ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارد که ۸۰ درصد آن توسط ورودی ها تهیه می شود.

۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ درآمد *۰.۰۸ = ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ درآمد ورودی

مرحله ۲: شناسایی تعداد مشتریان برای رسیدن به این میزان درآمد

برای اینکه به میزان مشخص شده برای کسب درآمد نائل شوید نیاز به مشتری دارید. در این مرحله لازم است تعداد مشتری ها را پیدا کنید که محاسبه آن به صورت زیر است:

۸۰,۰۰۰,۰۰۰  درآمد ورودی /۱۶,۰۰۰,۰۰۰ درآمد از هر مشتری= ۵

در اینجا مشخص شد که برای این میزان درآمد باید ۵ مشتری داشته باشید.


بیشتر بخوانید:۲۳ ایده تولید محتوا برای افزایش سرنخ


مرحله ۳: مشخص کنید که برای گرفتن آن تعداد مشتری چند سرنخ نیاز دارید

سپس باید یک مرحله در فرآیند فروش بالا بروید و بفهمید که برای اینکه بتوانید آن تعداد مشتری پیدا کنید به چه تعداد سرنخ نیاز دارید. برای انجام این کار باید ضریب میانگین تبدیل سرنخ به مشتری تان یا همان درصد سرنخ هایی را که به مشتری تبدیل می شوند بدانید.

به عنوان مثال بگذارید فرض کنیم که نرخ تبدیل سرنخ به مشتری شما ۲% است. سپس با استفاده از معادله زیر می توانید بفهمید که به چه تعداد سرنخ نیاز دارید:

۵ مشتری/ .۰۲ ضریب تبدیل سرنخ به مشتری = ۲۵۰ سرنخ


بیشتر بخوانید:۴ ترفند جادویی برای جذب مخاطب


مرحله ۴ (غیر اجباری): هدفی سازمان دهید و پیشرفت ماه گذشته را در آن بازتاب کنید

برخی افراد ترجیح می دهند این مرحله را بر پایه اینکه آیا به هدف ماه گذشته رسیده اند یا خیر طوری تنظیم کنند که به وسیله آن روحیه تیم شان را بالا ببرند.

مرحله ۵: اهداف تان را به یک نمودار آبشاری اضافه کنید

نهایتا هم باید تعداد سرنخ های نهایی تان را به یک نمودار آبشاری اضافه کنید تا بین اعضای تیم تان توزیع شود. بدین صورت، همه می توانند حین ماه تمایلات شما برای آخر ماه را بدانند و به سمت آن ها حرکت کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.