چند نصیحت برای کسانی که می‌خواهند رپورتاژ آگهی بنویسند

0

رپورتاژ آگهی موفق با چند نکته

رپورتاژ آگهی از تبلیغات عادی بهتر کار می‌کند؛ این یک حقیقت اثبات شده است. دلیل آن هم این است که نه تنها از طریق رپورتاژ آگهی توجه خواننده را تمام و کمال در اختیار دارید، بلکه می‌توانید شخصیت سازمانی شرکت خود را نیز به نمایش بگذارید، مثلاً اینکه چقدر شایستگی دارید و متخصص هستید. همچنین می‌توانید به خواننده توضیح دهید که چرا او نیاز به محصول یا خدمات شما دارد. رپورتاژ آگهی می‌تواند باعث ایجاد حس اعتماد و نیاز برای خرید محصول یا خدمات در خواننده شود. رپورتاژ آگهی باید دو هدف داشته باشد:

۱. باید چیزی داشته باشید که خواننده با آن ارتباط برقرار کرده و موضوعی داشته باشید که معنا و مفهومی را به خواننده القا کند.

۲. رپورتاژ آگهی باید در خواننده ایجاد علاقه کرده و آنها را وادار به تماس با شما بنماید.

بسیار اتفاق افتاده که شرکت‌های تبلیغاتی رپورتاژهایی عالی می‌نویسند ولی تماسی برای آن دریافت نمی‌کنند. دلیل این است که خواننده نیازی به برقراری تماس احساس نمی‌کند، زیرا ممکن است بیش از حد اطلاعات به خواننده داده باشید یا اینکه زیاد او را نصیحت کرده باشید. در ضمن، CTA قوی هم ممکن است نداشته باشید.

در ادامه به چند نکته برای نگارش رپورتاژ آگهی‌های موفق می‌پردازیم.

۱. از عالی بودن تیتر رپورتاژ آگهی خود مطمئن شوید. باید طوری باشد که خواننده دلخواه شما همانجا خشکش بزند و توجه او به مطلب شما جلب شود. تیتر باید واضح و دقیق باشد و خواننده از همان ابتدا باید بداند که شما در چه موردی مطلب نوشته‌اید.

۲. از مقدمه‌ای قوی استفاده کنید. سعی کنید بفهمید درد، اعتراض، و ترس خواننده چیست و سپس خود را با آن هماهنگ کنید. اینکار باید به نحوی صورت گیرد که توجه خواننده روی مطلب باقی بماند.

۳. زیاد تلاش برای فروختن محصول یا خدمات در رپورتاژ آگهی خود نکنید. تا می‌توانید از دلایلی که می‌توانند باعث خرید شوند صحبت کنید اما زیاده‌روی نکنید. از کلیشه استفاده نکنید و قولی که نمی‌توانید به آن عمل کنید را ندهید. از شعار هم استفاده نکنید. ۷۰% متن باید محتوای خوب و مرتبط باشد و ۳۰% محتوا را به فروش اختصاص بدهید.

محتوای خوب رپورتاژ آگهی

۴. از دادن اطلاعات اضافی بپرهیزید. با دادن اطلاعات به اندازه کافی خواننده را طوری به قلاب می‌اندازید که دلش می‌خواهد بیشتر بداند. مطمئن شوید خواننده جواب این سوال‌ها را می‌داند؛ چرا، چه چیزی، چه وقت، و کجا؟

۵. اگر می‌خواهید پیام خود را به شکل داستان منتقل کنید، بهتر است به فصل، تیپ خواننده، و کسانی که رسانه را رصد می‌کنند فکر کنید.

۶. با خواننده ارتباط برقرار کنید. اگر می‌خواهید به خانم‌های خانه‌دار محصول بفروشید، باید به زبان آنها آشنایی داشته و برای آنها مطلب بنویسید. یادتان باشد مطلب باید در مورد آنها باشد، نه شما.

۷. مردم با دیدن چهره اعتماد کرده و خرید می‌کنند. اگر خدمات می‌فروشید، بهتر است عکسی از خودتان در مطلب قرار دهید.

۸. اگر به اندازه کافی فضا برای توضیح دادن دارید، بهتر است متنی کوتاه به عنوان معرفی خود نیز داشته باشید. اگر جایزه‌ای برده‌اید، بهتر است از آن یاد کنید. اگر جزو سازمانی مهم و شناخته شده و بزرگ هستید، حتما از لوگوی آن استفاده کنید.

۹. عکس خوبی از محصول خود یا از کسی که در حال استفاده از محصول شماست در مطلب قرار دهید.

۱۰. کاملاً واضح بگویید چه چیزی می‌فروشید. از نقل قول هم هر جایی که لازم است استفاده کنید.

۱۱. واضح بگویید که می‌خواهید خوانندگان با شما تماس بگیرند. حتی می‌توانید با ذکر جملانی مثل “همین الان با ما تماس بگیرید” یا “تا آخر هفته با ما تماس بگیرید”، یک حس اضطرار در خواننده ایجاد کنید.

۱۲. تا جایی که می‌توانید از ذکر قیمت پرهیز کنید. تنها وقتی مجاز به ذکر قیمت محصول یا خدماتتان هستید که قیمتی استثنایی داشته باشد.

عدم ذکر قیمت در رپورتاژ آگهی
۱۳. مطمئن شوید جزئیات تماس گذاشته‌اید و کامل است.

۱۴. حتما متن رپورتاژ آگهی خود را به شخص دیگری بدهید تا او هم بخواند. دستور زبان و دیکته لغات را هم دوباره چک کنید. اگر به دنبال جذب خواننده هستید، باید مطمئن باشید همه چیز درست است.

۱۵. نگران زمان نباشید. اگر عجله کنید، حتماً اشتباهی رخ خواهد داد.

زمان و نگارش رپورتاژ آگهیخود را برای گرفتن بازخورد ضعیف بعد از انتشار رپورتاژ آگهی آماده کنید. شما نیاز به جلب اعتماد خوانندگان دارید. در عین حال، باید در خوانندگان نیاز و میل به محصول را ایجاد کنید. خوانندگان باید به دیدگاه‌های شما اعتماد کنند. بعد از انتشار رپورتاژ آگهی، مطلب منتشر شده را در وب سایت خود نیز نشر دهید. اگر توانستید، یک ویدئو هم از روی آن بسازید و در سایت‌هایی مثل آپارات بگذارید. حتی می‌توانید مطلب منتشر شده را مثل یک خبرنامه به ایمیل مشتریانتان بفرستید. از شبکه‌های اجتماعی مثل تویتر، فیسبوک، و گوگل پلاس نیز غافل نشوید و رپورتاژ آگهی خود را آنجا نیز به اشتراک گذارید. حتی اگر در یک کسب و کار حرفه‌ای هستید، می‌توانید از لینکداین هم استفاده کنید. در نهایت هم از کسانی که می‌شناسید تقاضای بازخورد کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.