چرا و چگونه پیج فروشگاهی آنلاین داشته باشیم؟

0

با ظهور ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل، یا به صورت جدی با مشکل مواجه شدند. اما یک فرصت استثنایی برای فروشگاه‌های آنلاین به وجود آمد که بتوانند با بهبود ارائه خدمات خود سهم بازار خود را گسترش دهند،‌ پس بسیاری از کسب‌وکارها تصمیم گرفتن فروشگاه‌های آنلاین خود را راه اندازی کنند،‌از این رو فروش آنلاین رونق بیشتری گرفت.
اما خبر خوشحال کننده این است که امروز فروش آنلاین از همیشه آسان‌تر شده، فرقی نمی‌کند شما یک کسب‌وکار بزرگ باشید یا محصول ویژه‌ای برای فروش ارائه دهید با چند کلیک ساده و بدون نیاز به تجربه می‌توانید با اینستاگرام برای خود پیج فروشگاهی اختصاصی ایجاد کنید. در این راهنمای گام به گام، آنچه را که برای شروع تجارت آنلاین در اینستاگرام را باید انجام دهید، بیان خواهیم کرد.

برای تجارت خود یک فروشگاه اینترنتی بسازید.

چرا و چگونه پیج فروشگاهی آنلاین داشته باشیم؟

مهم نیست که شما چه چیزی تولید می‌کنید یا می‌خواهید بفروشید،‌ با یک فروشگاه آنلاین می‌توانید از سرتاسر دنیا مشتری داشته باشید.امروزه با وجود پلفرم‌های مختلف می‌توانید به صورت رایگان،‌و بدون صرف هیچ هزینه‌ای فروشگاه آنلان خود را افتتاح کنید. و در چند مرحله ساده شروع به فروش نمائید.
• وارد حساب اینستاگرام خود شوید یا در آن ثبت نام کنید.
بهتراست برای اینکار ایمیل اختصاصی، نام کاربری،‌شماره اختصاصی و… برای برند خود داشته باشید.
• اولین محصول خود را اضافه کنید.
تصاویر محصول خود را بارگزاری کنید یا روی افزودن تصاویر بعداً کلیک کنید.
• اطلاعات محصول خود را ویرایش کنید.
برای ویرایش، تغییر یا حذف آنها ، روی متن یا تصاویر کلیک کنید. برای مثال عنوان محصول خود را تغییر دهید ، روی آن کلیک کنید و تایپ را شروع کنید. فراموش نکنید که برای تشویق مشتریان خود به خرید ، توضیحات مختصری از محصول اضافه کنید.
پیج فروشگاهیبیو کسب و کار خود را تکمیل کنید.
بیو کسب و کار خود را تکمیل کنید. جزئیات کسب و کار خود را در اینجا پر کنید ، سپس ذخیره و ادامه را فشار دهید.
فروشگاه خود را باز کنید.
انتشار را بزنید تا فروشگاه خود را به همین سادگی افتتاح کرده باشید.، آن را با دوستان به اشتراک بگذارید و فروش خود را شروع کنید!

۲- بازدید کنندگان تلفن همراه را به مشتری تبدیل کنید.

چرا و چگونه پیج فروشگاهی آنلاین داشته باشیم؟

سال گذشته، یک سوم از کل فروش ایالات متحده از طریق تلفن هوشمند انجام شده و این تعداد در حال افزایش است، در حالی که بیشتر افراد در حالی که در خانه گیر کرده اند از دستگاه های تلفن همراه خرید می کنند.اینستاگرام پلتفرمی اختصاصی برای موبایل است از این رو رابط کاربری مناسبی دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی روی تبلت نیز کار می‌کند در نتیجه تجربه خرید بی نقص را به همه مشتریان خود ارائه خواهید داد.
• فروشگاه و محصولات خود را به صورت حرفه ای ارائه دهید.
پیچ فروشگاهی شما ویترین فروش آنلاین شما است. این پیج فروشگاهی باید چشم نواز، جذاب باشد. و محصولات شما را در بهترین حالت نشان دهد تا مشتریان را ترغیب به ورود و چرخ زنی در پیج فروشگاهی کنند. در اینصورت می‌توانید مطمئن باشید که فروشگاه شما مورد توجه مشتریان قرار گرفته و قطعا برای خرید بازخواهند گشت. پس موارد زیر را رعایت کنید:
• لوگو اختصاصی داشته باشید.
با وجود بسیاری از پیج‌های فروشگاهی در دنیای مجازی،‌شما باید لوگوی اختصاصی داشته باشید تا مشتریان شما به راحتی شما را تشخیص دهند. پس در نظر داشته باشید که همه چیز با یک لوگوی جذاب شروع می‌شود. برای داشتن لوگوی جذاب کافی است با توجه به بودجه‌ای که برای آن در نظر دارید اقدام کنید،‌می‌توانید یک طراح با تجربه برای این کار استخدام کنید یا از سایت‌های رایگان گوگل برای طراحی و ساخت لوگو استفاده کنید. افزودن لوگو به پیج فروشگاهی‌ شما راهی عالی برای نشان دادن مشتریان موجود است که همان مشاغل کوچکی هستید که می‌شناسند و به آن اعتماد دارند.

” جالبه بدونید که «توییتر» اولین لوگوی خود را به صورت رایگان از اینترنت دانلود کرده بود یا برند معروف «نایک» برای طراحی لوگوی خود فقط ۳۵ دلار هزینه پرداخته بود”

• توضیحات کالاهایی را که می فروشید را دقیق بنویسید.
بهترین توصیفات کوتاه، مختصر و آسان برای خوانده شدن سریع هستند. برای شروع، فقط به تمام سوالاتی که مشتری ممکن است مشتریان به صورت حضوری بپرسد فکر کنید و مطمئن شوید که متن شما به آنها پاسخ می‌دهد. آیا آنها به اندازه، ابعاد یا اطلاعاتی در مورد مواد سازنده نیاز دارند؟ اگر مطلبی در پشت محصول شما وجود دارد که آن را منحصر به فرد می‌کند، آن را در کپشن بگویید! نظرات مثبت مشتریان را بدست آورده اید و‌ این موارد را نیز اضافه کنید و این به شما کمک می‌کند تا از ادعاهای خود پشتیبانی کنید. درباره نحوه نوشتن توضیحات عالی محصول بیشتر بیاموزید.
• بهترین عکس‌های محصول را که می توانید بگیرید.
تصاویر با کیفیت بالا به شما در فروش محصولات بیشتر کمک می کند. اما اگر دوربین حرفه‌ای برای این کار نداریدنگران نباشید! با تلفن هوشمند در دست خود اقدام به عکس برداری کنید،‌چند عکس بگیرید،‌حالا آماده‌اید. مطمئن باشید که تمام وسایل مورد نیاز را در خانه دارید.
پیج فروشگاهی خود را برای دستیابی به خریداران در Google بهینه کنید
مخاطبین هدف شما هر کسی باشد، بیشتر بازدید کنندگان پیج فروشگاهی شما را از طریق Google پیدا می کنند. مخصوصاً اکنون که ما از تلفن های خود برای خرید استفاده می کنیم (چه از روی کاناپه و چه از داخل خانه!). ویژگی SEO به شما کمک می کند تا در Google رتبه بالاتری داشته باشید تا بازدید کنندگان بتوانند شما را پیدا کنند. از طرفی بر روی سئو داخلی پیج فروشگاهی خود نیز کار کنید و آن را ارتقاء دهید.

فروشگاه جدید خود را به صورت رایگان تبلیغ کنید.

چرا و چگونه پیج فروشگاهی آنلاین داشته باشیم؟

بهترین چیز در مورد بازاریابی آنلاین تبلیغات است،‌اما برای جلب توجه مشتریان خود به بودجه هنگفتی نیاز ندارید. در اینجا دو روش برای تبلیغات رایگان را با هم بررسی می‌کنیم.

افتتاحیه پیج فروشگاهی بزرگ خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کنید. بنابراین مطمئن باشید روزی به آن جایگان مورد نظر خواهید رسید.
• مطمئن باشید فروشگاه آنلاین شما به اندازه “فروشگاه واقعی” فروش دارد.
درباره فروشگاه جدید خود در صفحات تجاری فیس بوک و تلگرام، واتس اژ و… خود پیام ارسال کنید و آن را در پروفایل‌های شخصی خود نیز به اشتراک بگذارید، از دوستان، خانواده و مخاطبین خود، دعوت کنید تا پیچ فروشگاهی خود به اشتراک بگذارید طرفداران و دنبال کنندگان شما می خواهند از شما حمایت کنند. حتی می‌توانید برای افتتاحیه فروشگاه جدید و شروع فروش، تخفیف‌های ویژه ایجاد کنید. فراموش نکنید که به نمایه های مختلف آنلاین خود‌، از جمله بیوگرافی LinkedIn و ایمیل خود، پیوندی به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید.

• محلی فکر کنید.
آیا شما یک نانوا هستید؟ با رستوران‌ها و غذاهای آماده در منطقه خود صحبت کنید تا ببینید آیا می‌توانید برای غذاهای جانبی آنها خمیر یا نان تهیه کنید. رستوران دارید؟ ببینید آیا می توانید بسته های مراقبت از افراد را در بیمارستان ها و خانه های مراقبت یا فروشگاه های مواد غذایی در نزدیکی تهیه کنید. منطقی است که اگر می توانید با مشاغل دیگر همکاری کنید یا مشکلات موجود را در محله حل کنید. تمرکز بر جامعه محلی خود در چنین شرایطی می تواند به ویژه در حال حاضر و در طولانی مدت تأثیر زیادی بر روی تجارت شما بگذارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.