بررسی پرونده دستکاری قیمت بیت کوین در دستگاه قضایی آمریکا

0

دستگاه قضایی آمریکا به تازگی تحقیقات خود درباره دستکاری قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است. این تحقیقات تمرکز ویژه‌ای بر روی تقاضاهای خرید و فروش جعلی و معاملات ساختگی خواهد داشت.

به گزارش کالکو دولت آمریکا با آغاز این تحقیقات دو نگرانی عمده را مد نظر دارد. مورد اول order-spoofing یا تقاضاهای خرید و فروش جعلی است. در این روش فروشندگان عمده ارزهای دیجیتال با ایجاد تقاضاهای خرید یا فروش ساختگی توسط خود باعث ایجاد تصور افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت ارز مورد نظر در بازار می‌شوند. سپس این تقاضاهای خرید ساختگی ایجاد شده توسط خود فروشندگان بعد از افزایش قیمت بیت کوین یا هر ارز دیگری لغو می‌شوند.

مورد عمده دیگر که هدف بررسی دستگاه قضایی آمریکا قرار خواهد گرفت معاملات ساختگی است. در این روش فروشندگان از خودشان به میزان زیادی ارز دیجیتال می‌خرند و معاملات ساختگی فراوانی را در پلتفرم فروش خود ثبت می‌کنند که دیگران را با ایجاد تصور بالا رفتن خرید و فروش و تقاضا به خرید بیشتر ارز مذکور ترغیب می‌کنند. هر دوی این موارد در قوانین تجاری آمریکا ممنوع هستند اما تا کنون تحقیقات رسمی درباره بروز چنین مواردی در بازار ارزهای دیجیتال صورت نگرفته بود.

پس از انتشار این خبر، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به زیر ۷۳۰۰ دلار سقوط کرده و سپس دوباره تا بیش از ۷۵۰۰ دلار افزایش یافت. قیمت این ارز نسبت به حدود سه هفته پیش که با ۹۸۹۵ دلار بیشترین میزان خود در ماه‌های اخیر بوده‌است حدود ۲۰ درصد کاهش را تجربه می‌کند.


بیشتر بخوانید: ۷ نکته برای استارت آپ ها در مورد کار با پلت فرم Trello


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.