مسیر اتوبوس های همدان به تهران

0

استان همدان که پایتخت تاریخ و تمدن ایران است در غرب کشور قرار دارد، این استان از جنوب با لرستان، از شمال با زنجان و قزوین، از شرق با استان مرکزی و از غرب با کردستان و کرمانشاه همسایه است. همدان با وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع مذهبی، طبیعی و تاریخی انواع و اقسام مردم را با هر سلیقه‌ای به خود جذب می‌کند. استان همدان منطقه ای مرتفع است که کوه الوند در غرب و جنوب استان با ارتفاع ۱۷۴۱ متر از سطح دریا قرار گرفته است، به همین دلیل یکی از شهرهای سرد ایران محسوب می‌شود. همدان با مساحتی حدود ۱۹۴۹۳ کیلومتر مربع یکی از مرتفع‌ترین کشورهای ایران است. معماری همدان را مهندسین آلمانی طراحی کرده‌اند که به دلیل افزایش زیاد جمعیت و ساخت ‌و سازهای جدید از آن طرح اولیه چیزی باقی نمانده است.

طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر بالغ بر ۵۵۴۴۰۶ نفر است که چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران است. موقعیت جغرافیایی همدان باعث شده است که متوجه سکونت اقوام ایرانی در صدها هزار سال قبل شویم. حفاری‌هایی که در تپه گیان نهاوند صورت گرفته قدمت حداقل ۶ هزار ساله همدان را به نمایش گذاشته است. سال‌ها قبل از آریایی ها قومی با نام کاسیان در این شهر سکونت داشته‌اند، طبق آماری که مشهود است می‌توان پیشینه همدان را به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح نسبت داد؛ اما این شهر را به اسم پادشاه مادها می‌شناسند مادها در اواخر قرن هشتم قبل از میلاد به رهبری فردی به اسم دیاکو به قدرت رسیدند و اولین دولت یکپارچه را پایه گذاری کردند، دیاکو همدان را به عنوان پایتخت دولت خود معرفی کرد که به هگمتانه معروف است. باقی مانده تپه هگمتانه را اثر به جا مانده از قلعه دیاکو می‌‌دانند.

همدان جاذبه‌های گردشگری زیادی را به خود اختصاص داده است که از جمله آن ها غار علیصدر، دهکده تفریحی گنج نامه، آبشار گنج نامه، تله کابین گنج نامه، سراب گیان، دریاچه سد اکباتان، آرامگاه باباطاهر، آرامگاه ابوعلی سینا، تپه هگمتانه، موزه هگمتانه و بازار سنتی همدان می‌باشد. هنگام مسافرت به همدان می‌توانید از طریق خودروی شخصی خود برنامه سفر خود را تنظیم نمایید؛ اما گاهی اوقات افرادی زیادی خواهان این هستند که برای سفر خود اتوبوس را انتخاب نمایید تا سفری ایمن و راحت را تجربه کنند. زمانی که می‌خواهید برای سفر بلیط تهیه نمایید نیازی نیست به پایانه ها مراجعه کنید و زمان خود را هدر دهید با مراجعه به سایت علی بابا به راحتی می‌توانید بلیط اتوبوس تهران همدان علی بابا خود را رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به همدان

همدان یکی از شهرهای پر گردشگر قدیمی است که با تنوع جاذبه‌های گردشگری همراه است. با توجه به اینکه همدان در دامنه‌های کوه الوند قرار دارد این شهر بسیار سرد است، در تابستان ها آب ‌و هوایی خنک و مطلوب دارد. گرم‌ترین ماه‌های سال در همدان تیر و مرداد است که میانگین دما به حدود ۳۶ درجه سانتی گراد می‌رسد و ماه‌های خنک آن دی و بهمن هستند که میانگین دما در این بازه زمانی به حدود ۲۶- درجه سانتی خواهد رسید. به طور کلی می‌توان گفت بهترین زمان سفر به همدان از لحاظ آب‌ و هوایی فصل بهار و تابستان است. استان همدان در فصل تابستان پذیرای گردشگران زیادی خواهد بود. خلوت‌ترین زمان سفر به این شهر زمستان‌ها، به دلیل سرمای زیاد آن جا است. اگر می‌خواهید هنگام سفر از رویدادهای این شهر لذت ببرید باید سفر خود را برای اواخر شهریور و اوایل مهر برنامه‌ریزی کنید. یکی از جشنواره‌های معرف این شهر شیره پزان است که در آن مراحل اجرای تهیه شیره انگور، اجرای موسیقی‌های سنتی، مسابقه شیره پزی و خیلی برنامه‌های دیگر به نمایش گذاشته می‌شود. بعد از اینکه بهترین زمان سفر خود را انتخاب کردید می‌توانید با رجوع به سایت یا اپلیکیشن علی بابا بلیط با خیال راحت و سریع ترین زمان ممکن بلیط اتوبوس همدان تهران از اینجا یا تهران همدان را تهیه کنید.

معرفی پایانه‌های مسافربری همدان

ترمینال همدان یکی از بزرگترین پایانه‌های مسافربری در غرب کشور است که مسافرهای درون استانی و برون استانی را جا به جا می‌کند. مساحت این ترمینال حدود ۲۴۰۰۰۰ مترمربع است که شرکت‌های مسافربری زیادی در آن جا دفتر نمایندگی دارند. این ترمینال در همدان میدان عاشورا احداث شده است. از دیگر ترمینال‌های مسافربری همدان ترمینال اکباتان با زیربنای حدود ۱۰۵۰ متر است. هفت شرکت مسافربری در ترمینال اکباتان دفتر نمایندگی دارند. امکانات این ترمینال شامل غرفه‌های مواد غذایی، سالن انتظار، فضای سبز، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی می‌شود که در میدان هگمتانه، خیابان جمشید شرف خانی واقع در همدان قرار دارد.

راهنمای سفر از تهران به همدان با اتوبوس

پایانه سفید آبی یکی دیگر از ترمینال‌های همدان است که دارای مساحتی حدود ۱۴۸۳۹ مترمربع است. خدمت رسانی این ترمینال استانی و روزانه است که در بلوار بدیع الزمانی همدان واقع شده است. با مراجعه به این پایانه‌ها می‌توانید بلیط اتوبوس تهران همدان خود را خریداری کنید و مقصد مورد نظر خود را مشخص کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.