مرکزتلفن ابری چگونه در رشد استارتاپ‌ها تاثیرگذار است؟

0

در سالهای اخیر تکنولوژی‌های ارتباطی به طرز چشمگیری در حال پیشرفت و تحول هستند. تکنولوژی‌هایی که ناخواسته با زندگی شخصی و شغلی ما گره خورده‌اند و یک لحظه غفلت از آنها ممکن است ما را از غافله پیشرفت عقب بیندازد. فرض کنید در این دوره از زمانی که زندگی می‌کنیم با وجود سیستم‌های ارتباطی نوین مثل شبکه‌های مجازی، ایمیل، سیستم‌های تلفن تحت‌شبکه و … کسب‌و‎‌کاری باشد که در دنیای کهنه خودش همچنان از همان ارتباطات منسوخ قدیمی استفاده کند! بدون شک از کسب‌و‎‌کارهای مشابه خودش در زمانی کوتاه عقب خواهد ماند.

اینکه یک ارتباطات تلفنی ساده می‌تواند قلب تپنده هر کسب‌و‌کار کوچک باشد موضوع بدیهی است. تماس تلفنی ساده‌ترین نوع ارتباطی است که می‌توانید با مشتریانتان داشته باشید. تعاملی ساده، ارزان و کارآمد. اما اینکه چطور می‌توانیم یک ارتباط تلفنی هوشمندانه برای رشد استارتاپ یا کسب‌و‌کار کوچکتان داشته باشید بسیار مهم است. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که  مرکزتلفن ابری چه تاثیری در کسب‌و‌کار کوچکتان دارد.

مرکز‌تلفن ابری چیست؟

مرکزتلفن ابری یا به اصطلاح Hosted PBX یک سرویس ارائه نرم‌افزار مدیریت تماس است که به صورت هوشمندانه مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی را بر عهده دارد. در زمان استفاده از این سیستم تلفن ابری کاربران از طریق اینترنت با خطوط تلفن ثابت و مرکزتلفن ابری جهت برقراری تماس‌های ورودی و خروجی ارتباط برقرار می‌کنند. به صورت کلی این سرویس ابری یک مرکزتلفن ویپ مجازی است که بر اساس خدمات در ازای پرداخت حق اشتراک ارائه می‌شود. اصطلاح VoIP اشاره به یک تکنولوژی ارتباطی، به معنای انتقال صدا بر روی شبکه دارد که به سیستم‌های تلفنی که از این تکنولوژی پیروی می‌کنند مرکزتلفن ویپ می‌گویند. در زمان استفاده از این سرویس ابری، در واقع به جای خرید تجهیزات و سرورهای گران ‌قیمت برای صرفه جویی در هزینه‌های کسب‌وکار و استارتاپ کوچکتان می‌توانید از این خدمات که شامل ارائه خط تلفن ثابت اینترنتی، برقراری تماس ورودی  و خروجی، تلفن گویا، صف انتظار، گزارشات تماس، ضبط مکالمات و … است، در ازای پرداخت هزینه ماهیانه، فصلی یا سالیانه استفاده کنید. تنها چیزی که لازم دارید یک گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر در کنار اینترنت است! به همین سادگی.

مزایای مرکزتلفن ابری برای کسب‌و‌کارهای کوچک

  • مقرون به صرفه است

اگر شما یک کسب‌و‌کار کوچک و نوپا داشته باشید حتما یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که دارید صرفه‌جویی در منابع مالی است. برای استفاده از مرکزتلفن ابری نیازی به خرید تجهیزات ویپ یا سرور ندارید. این موضوع هزینه‌های شما را بسیار کاهش می‌دهد زیرا برای استفاده از این سرویس تنها حق اشتراک پرداخت می‌کنید و فقط تا زمانی که به این خدمات نیاز داشته باشید این هزینه را طبق تعداد داخلی و نیازمندی‌های تلفنی پرداخت خواهید کرد.

  • قابلیت جابجایی

کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها معمولا از دفاتر استیجاری استفاده می‌کنند و از دست دادن خط تلفن ثابت از دیگر دغدغه اینگونه کسب‌و‌کارها در زمان نقل مکان به منطقه‌ای دیگر است. یکی از مهمترین مزیت‌های مرکزتلفن ابری، عدم وابستگی به یک محل است. در صورتی که برای کسب‌وکارتان از این سرویس تلفن ابری استفاده کنید، دیگر نگران از دست دادن خط تلفن، مرکزتلفن و تماس‌های خود نخواهید بود.

  • تبدیل کسب‌و‌کار کوچک شما به یک شرکت سازمان‌یافته!

شاید این موضوع در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد. بگذارید با یک مثال این موضوع را برایتان شرح دهیم. فرض کنید با یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات نرم‌افزاری تماس گرفته‌اید، به محض تماس یک پیام خوشامد‌گویی به همراه معرفی شرکت برایتان پخش خواهد شد و اپراتور هوشمند نام واحدهای مختلف را برای ارتباط سریعتر عنوان می‌کند. وارد بخش پشتیبانی می‌شوید و برایتان پیامی با عنوان: “شما نفر دوم در صف تماس هستید، لطفا منتظر بمانید تا به اولین اپراتور پاسخگو متصل شوید” پخش می‌شود. این مسیر تماس ورودی می‌تواند بر روی مرکزتلفن ابری شرکت شما باشد و کسب‌و‌کارتان را سازمان یافته نشان دهد.

نواتل

  • کاهش هزینه‌های جاری

نگهداری از یک مرکزتلفن ویپ درون‌سازمانی دارای چالش و هزینه‌های زیادی برای یک شرکت خواهد بود. برق مصرفی سرور و تجهیزاتی که باید به صورت ۲۴ ساعته روشن باشند، هزینه استخدام یک کارشناس ویپ یا هزینه پشتیبانی و خرابی تجهیزات VoIP از جمله مواردی است که در طول زمان مدیر یک کسب‌و‌کار را متحمل هزینه‌ می‌کند. در مقابل سرویس مرکزتلفن ابری هیچکدام از این هزینه‌های جاری را برای استارتاپ یا شرکت نوپای شما نخواهد داشت و صرفا بر اساس نیازمندی‌هایی که دارید حق اشتراک پرداخت می‌کنید.

  • استفاده در زمان دورکاری

از زمان همه‌گیری ویروس کرونا استفاده از خدمات آنلاین و دورکاری برای شرکت‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین ممکن است یک کسب‌و‌کار نوپا به دلایل مختلفی محل ثابتی به عنوان دفتر کار نداشته باشد اما در نقاط مختلف کشور یا حتی خارج از کشور افرادی به عنوان کارشناس آماده پاسخگویی باشند. در این شرایط یک مرکزتلفن ابری هوشمند که وابسته به جغرافیای خاص نباشد و همیشه در دسترس باشد می‌تواند بهترین گزینه برای برقراری تعاملات کاری شما باشد.

  • پشتیبانی شبانه‌روزی

هرچقدر تکنولوژی‌های ارتباطی در یک کسب‌و‌کار بیشتر شود غیر از مزایایی که دارد ممکن است چالش‌هایی نیز به همراه خود داشته باشد. از آنجایی که مرکزتلفن مجازی یک سرویس ارتباطی تخصصی است، بدیهی است که نیازمند یک متخصص برای رفع ایرادات احتمالی داشته باشد. مرکزتلفن ابری معمولا به صورت شبانه‌روزی پشتیبانی می‌شود. بنابراین اگر کسب‌وکارتان به نوعی است که حتی خارج از ساعت کاری روزانه فعالیت دارد، نگران خرابی در سیستم خود نباشید. این سرویس‌ها به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی می‌شوند.

نواتل

نواتل، نوای خوش کسب‌و‌کار شما

همانطور که ابتدای این مطلب اشاره کردیم، غافله تکنولوژی‌های ارتباطی با سرعت زیادی در حال حرکت هستند و اگر لحظه‌ای تعلل کنید از این غافله عقب خواهید ماند و ممکن است خسارات جبران ناپذیری برای کسب‌و‌کارتان داشته باشد. عقب ماندن از این غافله باعث می‌شود به جای تلاش برای رقابت، انرژیتان را بر روی رسیدن به غافله بگذارید! شرکت‌های سرویس‌دهنده ای مثل مرکز تلفن ابری نواتل هستند که می‌توانند با کسب‌و‌کار کوچک شما همراه شوند و شما را در مسیر رسیدن به هدفهایتان یاری کنند و ارتباطات تلفنی شما را با ایده‌پردازی و بررسی نیازمندی‌هایتان بهبود بخشند. اگر شما هم مثل ما نمی‌خواهید از این غافله در حال گذر عقب بمانید، می‌توانید از مرکز تلفن ابری نواتل مشاوره رایگان بگیرید و نوای خوشی را برای آینده کسب‌و‌کارتان بسازید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.