طراحی سایت وردپرس یا اختصاصی؟ کدام بهتر است؟

0

طبق  آخرین آمارهای به دست آمده در سال۲۰۲۱ ، نشان می دهد که بیش از ۳۹% وب سایت های دنیا و بیش از ۶۴%  کل سیستم های مدیریت محتوا وردپرسی اند که ارقام قابل توجهی است. اگر شما هم هنوز برای طراحی سایت خود اقدامی نکرده اید و نمی دانید که برای سایت خود از طراحی سایت وردپرس یا اختصاصی کمک بگیرید این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مقاله به بررسی مزایا و تفاوت های طراحی سایت وردپرس و اختصاصی می پردازیم اما قبل از آن به کمی در مورد سایت های اختصاصی و وردپرسی صحبت می کنیم.

طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای آماده و متن باز است که می توان با استفاده از آن وبلاگ ، سایت شخصی و یا فروشگاه اینترنتی طراحی کرد.طراحی سایت وردپرس نیازی به کدنویسی ندارد. چرا که وردپرس یک سری امکانات از پیش ساخته شده درون خود دارد که به وسیله آن می توان امکانات متنوعی به سایت اضافه کرد. علاوه براین وردپرس یک سیستم متن باز است یعنی کارشناسان بسیاری در سراسر دنیا روی آن کار می دهند و آن را ارتقا می دهند. برای طراحی سایت وردپرس می توان از قالب ها و پلاگین های رایگانی که وجود دارد استفاده کرد.

طراحی سایت اختصاصی

منظور از طراحی سایت اختصاصی یعنی سایت هایی که توسط برنامه نویسان به صورت حرفه ای از صفر تا صد طراحی و کدنویسی می شود. برای برنامه نویسی سایت از زبان های برنامه نویسی چون جاوا و PHP استفاده می شود. در طراحی سایت های اختصاصی تمام مراحل از طراحی UI/UX تا پیاده سازی آن با توجه به درخواست مشتری و به صورت سفارشی انجام میشود. در نتیحه چنین پروژه هایی به یک پروسه زمانی طولانی برای طراحی ، برنامه نویسی و پیاده سازی و تساسمت نیاز دارند.

تفاوت میان طراحی سایت وردپرس و طراحی سایت اختصاصی

برای پیدا کردن تفاوت های میان طراحی سایت وردپرس و اختصاصی باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت.

نوع کسب و کار

اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید کسب و کارتان است. کسب و کار شما می تواند تعیین کننده نوع سایت شما باشد. برای مثال برای سفارش سایت شرکتی یا فروشگاهی بهتر است که از سایت های وردپرسی کمک بگیرید. اما اگر یک سایت صرافی و یا خدماتی می خواهید ، سایت وردپرسی پاسخگوی نیاز شما نیست چرا که نمی تواند قابلیت هایی که این گونه سایت ها دارند که را پیاده سازی کند. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید ، این است که اگر کسب و کار شما به دو ابزار طراحی سایت و اپلیکیشن نیاز داشته باشد ، بهتر است تا از طراحی سایت اختصاصی کمک بگیرید. زیرا در این صورت می توانید اپ خود را به سایت متصل کرده و تغییرات را همزمان در هر دو اعمال کنید.

اما به طور کلی می توان می توان گفت که طراحی سایت وردپرس برای سایت های شرکتی ، املاک، گردشگری ، فروشگاهی ، پزشکی و برای سایت های صرافی ، خدماتی ، کاریابی طراحی سایت اختصاصی گزینه مناسب تری است.

هزینه طراحی سایت

همان طور که قبلا گفتیم طراحی سایت های اختصاصی باید از پایه  و با زبان های برنامه نویسی طراحی شوند. در حالی که سایت های وردپرسی با قالب های آماده و بدون کدنویسی طراحی می شوند. به همین خاطر هزینه طراحی سایت اختصاصی بسیار گران تر از سایت های وردپرسی است. پس برای انتخاب بین آن ها باید به بودجه خود نگاهی بیندازید. چرا که وقتی می توانید سایت خود را با وردپرس و صرفه جویی هزینه و زمان طراحی کنید نیازی به طراحی سایت اختصاصی نیست.

سرعت

در سایت های اختصاصی سرعت سایت بیشتر از سایت های وردپرسی است. اما باید در طراحی سایت به نحوه کدنویسی سایت توجه کرد زیرا روی سرعت سایت تاثیر بیشتری دارد. در سایت های وردپرسی هم برای افزایش سرعت می توان از افزونه های افزایش سرعت استفاده کرد. یکی دیگر از مسائلی که روی سرعت سایت تاثیر می گذارد نوع و حجم هاست است. برای مثال اگر یک سایت گسترده دارید بهتر است از یک هاست با حجم متناسب با سایت استفاده شود.

امنیت

سایت های اختصاصی امنیت بالاتری نسبت به سایت های وردپرسی دارند. در نتیجه خیلی سخت تر از سایت های وردپرسی هک می شوند. سایت های وردپرسی متن باز یا (open source) هستند . به همین دلیل راحت تر از سایت های اختصاصی هک می شوند. به علاوه برخی از افزونه ها وجود دارند که امنیت سایت های وردپرسی را کاهش می دهد. با این وجود راهکارهایی برای مقابله با هک شدن سایت وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد.

زمان طراحی سایت

با همه تعریفاتی که در مورد سایت های اختصاصی و وردپرسی داشتیم قطعا می توانید حدس بزنید که زمان طراحی سایت های وردپرس بسیار کمتر از سایت های اختصاصی است. وردپرس می تواند زمان شما را کاهش دهد. زیرا شما دیگر نیازی به برنامه نویسی و تست قابلیت مورد نطر خود نیستید و می توانید تنها با استفاده از افزونه ها قابلیت مورد نظرتان را به سایت اضافه کنید.

طراحی گرافیکی سایت

یکی از مواردی که در طراحی وبسایت حرفه ای می تواند حس خوبی به کاربر انتقال دهد و آن ها را به استفاده از خدمات سایت ترغیب کند ، طراحی گرافیکی سایت است. در سایت های اختصاصی پیش از هر چیزی طراحی UI/UX  سایت با استفاده از ابزار های گرافیکی مطابق نظر مشتری انجام می شود و بعد از تایید مشتری آن طرح در سایت پیاده سازی می شود. اما در سایت های وردپرسی به دلیل استفاده از قالب های آماده ، در طراحی سایت شما محدودیت به وجود می آید و شما باید مطابق قالب سایت طراحی سایت را انجام دهید.

سئو سایت

قطعا هدف شما از طراحی سایت ، فروش بیش تر محصولات و در نهایت معرفی برندتان به افراد می باشد. برای این کار لازم است تا سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. سئو باعث مس شوئد تا عبارت کلیدی و به طور کلی سایت شما در رتبه های نخست قرار بگیرد. در نتیجه آمار بازدید سایت شما بیش تر می شود و به هدفتان نزدیک می شوید.

عوامل مختلفی روی سئو تاثیر می گذارد. در نتیجه خیلی دقیق گفت که کدام یک سئو پذیر است. برخی می گویند که سایت های وردپرس راحت تر سئو می شوند. اما عده ای نیز معتقدند که سایت های اختصاصی به خاطر عواملی چون کدنویسی و سرعت بالای آن بهتر سئو می شوند.

طراحی سایت وردپرس

نتیجه گیری

در این مقاله تفاوت های عمده طراحی سایت اختصاصی و وردپرس گفته شد. حالا این شما هستید که با توجه به نیازتان می توانید تصمیم بگیرید کدام یک برای شما بهتر است. برای مثال اگر بودجه کمی برای سایت خود در نظر گرفته اید و یا می خواهید در زمان کم سایت به شما تحویل داده شود، وردپرس گزینه خوبی است. برای مشاوره بیش تر در زمینه طراحی سایت برای کسب و کار شما و انتخاب نوع سایت می توانید با مشاورین ویستا از طریق شماره ۰۹۱۲۸۷۵۶۵۴۷ در تماس باشید .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.