صفر تا صد راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی، برای راه اندازی رستوران یا فست فود موفق

0

داشتن تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب، می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت یک رستوران یا فست فود باشد. مهم نیست فضای شما کوچک است یا بزرگ، تجربه کاری زیادی دارید یا نه، مهم این است که مسیر درستی را برای قدم برداشتن انتخاب کنید. اگر شما هم به تازگی قصد تأسیس یک رستوران یا فست فود دارید، این مطلب را از دست ندهید. حتی اگر صاحب چنین کسب و کاری هستید، با مطالعه این مقاله می‌توانید به‌زودی به یکی از موفق‌ترین رستوران‌ها یا بهترین فست فود محل زندگی خود تبدیل شوید.

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی راز رستوران و فست فود موفق

همه چیز حساب شده پیش می‌رفت. آشپزهای ما کار بلد بودند و مکان مناسبی را برای تأسیس رستوران خود انتخاب کرده بودیم. دستورهای غذایی هم به روز و مطابق با ذائقه اهالی آن منطقه تنظیم شده بود؛ اما تعداد مشتریان بیشتر نمی‌شد. ابتدا فکر کردم شاید با تغییر قیمت‌ها بتوان تغییری در تعداد مشتریان ایجاد کرد، اما متأسفانه نتیجه ای نداشت. تا اینکه متوجه شدم یکی از دلایل موفقیت رستوران‌ها و فست فودهای زنجیره‌ای که شهرتی جهانی دارند، استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فروشگاهی مناسب و به روز است.

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فروشگاهی با تنوع زیاد برند و انواع محصولات کار آسانی نیست. ما قصد داریم در ادامه به شما کمک کنیم تا بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب با نوع و فضای کسب و کار خود تهیه کنید. ابتدا لازم است با انواع تجهیزات رستوران و تجهیزات فست فود آشنا شویم.

انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی به لحاظ مکان مورد استفاده

تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فروشگاهی به لحاظ مکان مورد استفاده متفاوت است. در یک رستوران سنتی که تنها دیزی و غذاهای سنتی سرو می‌کند، مسلماً وجود کالباس بر ضرورتی ندارد. در یک فست فود هم کباب زن جایی نخواهد داشت. به همین دلیل لازم است قبل از انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب، ابتدا، مکان را مورد نظر قرار دهیم.

تجهیزات رستوران و کترینگ

خرید تجهیزات رستوران و کترینگ

در یک رستوران که تنها غذای سنتی یا غذای محلی سرو می‌کند به تجهیزات رستوران نظیر موارد زیر نیاز است:

  • آبسردکن
  • کباب زن و کباب پز
  • اجاق گاز صنعتی
  • آسیاب صنعتی
  • تخته کار
  • چاقو تیزکن، خلال کن
  • سبزی خرد کن
  • سرخ کن
  • کانتر
  • مخلوط کن و…

تجهیزات فست فود و کافی شاپ

در فست فود و کافی شاپ به دلیل نوع سرو مواد غذایی متفاوت با رستوران، به تجهیزات متفاوتی نیاز است. برخی تجهیزات فست فود عبارت‌اند از:

  • آبمیوه گیر
  • فر پیتزا ریلی
  • آسیاب صنعتی
  • برگر زن
  • دستگاه بن ماری
  • پوست گیر
  • ساندویچ میکر
  • شربت سرد کن
  • گریل و…

انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی به لحاظ نوع استفاده

در یک آشپزخانه صنعتی، در هر مرحله از مراحل پخت و آماده‌سازی غذا و مراحل پیش و پس از آن، تجهیزات مرتبط با آن مرحله، مورد نیاز است.

تجهیزات آماده‌سازی

تجهیزات آماده‌سازی، شامل تمام تجهیزاتی می‌شود که برای مراحل اولیه پیش از پخت مواد غذایی مورد نیاز است. از جمله این تجهیزات می‌توان به آسیاب صنعتی، تخته کار، چاقو تیز کن، خلال کن و این دست وسایل اشاره کرد.

تجهیزات پخت و پز

به تجهیزاتی که در تمام مراحل پخت و پز از آغاز تا پایان استفاده می‌شوند، تجهیزات پخت و پز می‌گویند. اجاق گاز صنعتی، دستگاه گریل، دستگاه بن ماری، کباب پز صنعتی، ساندویچ میکر، برگر زن، انواع فر، انواع هود، فر پیتزا ریلی و… از جمله تجهیزات پخت و پز هستند.

تجهیزات نگه داری مواد غذایی

تجهیزات نگه داری در آشپزخانه شامل دو دسته زیر می‌شوند:

تجهیزات نگه داری مواد خام

در رستوران و فست فودها، لازم است تجهیزاتی برای نگه داری انواع مواد اولیه مانند گوشت و سبزیجات تازه وجود داشته باشد. این تجهیزات شامل انواع یخچال و فریزر می‌شود. یخچال و فریزر فروشگاهی، یخچال و فریزر ایستاده رایج ترین نوع این دسته از تجهیزات فروشگاهی است.

تجهیزات نگه داری مواد غذایی پخته شده

گاهی در برخی از رستوران و فست فودها لازم است که مواد غذایی پخته شده زمانی را تا سرو منتظر بمانند. از این رو، این مواد غذایی لازم است در کانترهای گرم یا گرمخانه‌ها، گرم نگه داشته شوند.

به چه نکاتی هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی توجه کنیم؟

نکات مهم برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی. تجهیزات رستوران. تجهیزات فست فود

تمام افرادی که قصد تأسیس رستوران یا فست فود دارند، باید ابتدا مقداری از بودجه خود را برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی کنار بگذارند. دقت در خرید مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات می‌تواند کمک زیادی در بهبود کیفیت پخت و پز و در نتیجه رضایت و افزایش مشتریان داشته باشد. از این رو لازم است علاوه بر بودجه، زمانی را هم به انتخاب صحیح این تجهیزات اختصاص داد.

متراژ و ابعاد مکان مورد استفاده

اولین نکته هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی که باید به آن توجه شود، متراژ و ابعاد آشپزخانه شماست. مطابق با این ابعاد، باید تمام تجهیزات مربوط به پخت و پز و حتی آماده‌سازی، شستشو و نگهداری را تهیه کنید. اگر فضای کمی برای نگه داری مواد غذایی دارید، بهتر از یخچال و فریزرهای ایستاده استفاده کنید.

حتی برخی وسایل بزرگ که در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی تهیه می‌شود، قابلیت سفارشی سازی دارند و شما می‌توانید مطابق با ابعاد دلخواه خود آن‌ها را سفارش دهید. اگر آشپزخانه کوچکی دارید سعی کنید خریدی بهینه داشته باشید و تنها وسایل بسیار مهم و مورد نیاز خود را تهیه نمایید. البته، توصیه ما این است که هنگام انتخاب مکان رستوران و فست فود به بزرگی آشپزخانه دقت کنید.

منوی رستوران یا فست فود

مطابق با منوی خود تجهیزات مورد نیاز را تهیه نمایید. حتی اگر فست فود هستید و کالباس هیچ جایی در مواد اولیه و منوی غذایی شما ندارد، لزومی به خرید کالباس بر نیست. حتی اگر چک لیست تجهیزات مربوط به رستوران یا فست فود را تهیه کردید، بازهم مطابق با منو، لیست خرید نهایی خود را تهیه کنید.

میزان خروجی و غذای تولیدی در هر وعده غذایی

مسلماً یک رستوران یا فست فود کوچک محلی با یک رستوران با چند تالار بزرگ به تجهیزات متفاوتی نیاز دارد. میزان غذای تهیه شده در هر وعده غذایی شما، می‌تواند ابعاد تجهیزات مورد نظرتان را تعیین کند.

میزان بودجه برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

هرچه قدر بودجه بیشتری برای خرید تجهیزات آشپزخانه‌تان در نظر گرفته باشید، به طور قطع می‌توانید وسایل با کیفیت‌تری تهیه کنید. البته اگر بودجه لازم را ندارید می‌توانید از برخی لوازم دست دوم هم استفاده کنید؛ اما در این صورت دیگر خبری از ضمانت و خدمات پس از فروش نخواهد بود. حتم بدانید هزینه‌ای که برای خرید تجهیزات با کیفیت صرف می‌کنید، نوعی سرمایه گذاری دراز مدت است.

سخن آخر

اگر شما هم قصد راه اندازی رستوران و فست فود دارید و می‌خواهید در کار خود درجه یک باشید، پس باید تجهیزات آشپزخانه صنعتی درجه یک تهیه کنید. آرسین تجهیز، جایی است که می‌توانید با خیالی آسوده، خرید خود را از آنجا انجام دهید. این فروشگاه، علاوه بر پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، امکان ضمانت بازگشت کالا تا ۷ روز و گارانتی ۱۸ ماهه را برای تمام محصولات خود در نظر گرفته است. لازم به ذکر است که در این فروشگاه، شما می‌توانید علاوه بر تجهیزات فروشگاهی، برخی مواد اولیه نظیر تاپینگ پیتزا را نیز تهیه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.