سوغات شهر مشهد چیست؟ و از کجا باید خرید کنیم؟

0

در سفر مشهد به‌جز سوغات معنوی، دعاها و انرژی‌های مثبت که همه‌ی دوستان و فامیل‌ انتظارش را می‌کشند، هدایای دیگری هم وجود دارند که می‌توانید از این شهر زیبا و این سفر رویایی به خانه ببرید. در زیر تعدادی از این سوغاتی‌ها را نام می‌بریم. همین امروز برای خرید بلیط هواپیما مشهد از طریق فلایتیو اقدام کنید.

زعفران

این طلای سرخ بیشترین فراوانی را در استان خراسان ایران دارد. مشهد از بهترین عرضه‌کنندگان زعفران است. این گیاه سرخ رنگ، خوش‌بو و خوش‌طعم، از چاشنی‌های مهم فرهنگ غذایی و شیرینی‌پزی ایران است و در طب سنتی ایران به عنوان شادی‌بخش و نشاط آور شناخته می‌شود. (برای رزرو هتل های مشهد همین امروز اقدام کنید.)

زرشک

خراسان اولین تولیدکننده زرشک در ایران است. این میوه در دو نوع اناری و مجلسی عرضه می‌شود و از سوغات مهم شهر مشهد است. می‌توانید این محصول را در غذا‌ها و یا تهیه مربا و شیرینی مورد استفاده قرار دهید.

خشکبار

در خیابان‌ها و بازارهای اطراف حرم حتما خشکبار و آجیل مرغوب و اعلای زیادی می‌بینید که شما را برای خرید وسوسه می‌کنند. هر چند بیشتر مسافران مشهد به خرید نخودچی و کشمش تمایل نشان می‌دهند اما باقی خشکبار این شهر هم از کیفیت قابل قبولی برخوردارند.

ادویه هفت قلم

این نوع ادویه که در میان خانم‌های خانه‌دار از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، ترکیبی از چند ادویه اساسی مثل زرچوبه، دارچین، سماق، گلپر، زنجبیل، فلفل سیاه، فلفل قرمز است و در انواع پلو‌های مخلوط و خورش‌ها کاربرد دارد. به جز طعم خاص این ادویه، ترکیب رنگی زیبای آن که با هنرمندی در کنار هم قرار گرفته‌اند و شکل یک رنگین‌کمان را تداعی می‌کنند برای اینستاگرامرها جذابیت ویژه‌ای دارد. (ما در فلایتیو بهترین قیمت بلیط قطار مشهد را ارایه می کنیم.)

مهر و سجاده

بی‌شک این یکی از مهمترین سوغاتی‌های مشهد است. مهرهایی که از خاک متبرک آستان امام رضا تهیه و جانماز‌های ترمه که هنر دست هنرمندان مشهدی را در خود دارند می‌توانند بهترین گزینه برای یاد کردن دوستان و آشنایان در این سفر باشند.

عطرهای مشهد

چیزی که عطرهای مشهد را متمایز می‌کند استفاده از ترکیبات طبیعی در ساختشان و عدم استفاده از الکل است. این عطرها در شیشه‌های رنگارنگ و جذاب در کنار هم چیده شده‌اند و در اطراف حرم به فروش می رسند.

هر کاره

هرکاره‌ اصطلاحی است که مشهدی‌ها برای دیگ‌ها و ظروف سنگی به کار می‌برند. مقاومت این ظروف در برابر آتش و طعم خوشی که به غذا می‌دهند باعث شهرتشان شده‌اند. در اطراف کوه‌سنگی و طوس می‌توانید نمونه‌های متنوعی از هرکاره‌ها را بیابید.

نقل و نبات

مشهد از مهمترین تولید کنندگان نقل و نبات است. این نقل‌ها با طعم‌های گل سرخ و بید مشک می‌توانند طعم خوشی به چای عصرگاهی شما بدهند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.