راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : رپورتاژ آگهی با هدف برند آگاهی

0

در چند قسمت قبلی شما را با مفاهیم و تعاریف اولیه رپورتاژ آگهی آشنا کردیم و به سوال رپورتاژ آگهی چیست پاسخ دادیم، گفتیم که چرا بهتر است اخبار کسب و کار خود را در قالب رپورتاژ آگهی منتشر کنید و علاوه بر این یک ساختار اصولی برای هرچه نتیجه بخش تر بودن رپورتاژ شما ارائه دادیم. خب، اکنون در این قسمت و چند قسمت بعد می خواهیم شما را با اهداف اصلی اجرای هر کمپین رپورتاژ آگهی آشنا کنیم.

همانطور که قبلا گفته بودم، رپورتاژ به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی محتوا در نظر گرفته می شود. یکی از اهدافی که بازاریابی محتوا و به تبع آن رپورتاژ به دنبال آن هستند، برند آگاهی یا همان آگاهی از برند است.

برای این که بتوانیم ادامه موضوع را بهتر پیش برده، در مورد میزان اهمیت برند آگاهی و همچنین جایگاه آن با هم صحبت کنیم، برای چند لحظه به هر کدام از مفاهیم عنوان شده در زیر فکر کرده و سپس اولین برندی را که به ذهن شما خطور می کند، بیان کنید.

– تاکسی اینترنتی؟

– فروشگاه  آنلاین؟

– اپلیکیشن آگهی و نیازمندی؟

– خودکار؟

– تلفن رومیزی؟

احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد در مورد تاکسی اینترنتی به یاد اسنپ می‌افتید، با شنیدن عنوان فروشگاه آنلاین «دیجی‌کالا» در ذهنتان تداعی می‌شود، اپلیکیشن آگهی و نیازمندی شما را به یاد «دیوار» می‌اندازد، اولین و نوستالژیک‌ترین خودکاری که به ذهنتان می‌رسد خودکار «بیک» است و برای تلفن رومیزی و ثابت از برند «پاناسونیک» استفاده می‌کنید.

این برندها هزینه زیادی برای گسترش «آگاهی از برند» یا همان «Brand Awareness» کرده‌اند. آگاهی از برند یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که رهبران هر بازار را از سایر رقبای آن حوزه جدا می‌کند و ابتکار عمل و برتری را برای ایشان به ارمغان می‌آورد.

یکی از بهترین و اثرگذارترین شیوه‌ها برای گسترش آگاهی از برند کسب‌وکارتان حضور در متن اخبار رسانه‌ها است.

اگر اخبار و گزارش‌های مرتبط با کسب‌وکار و برند شما به طور مرتب در رسانه‌ها و پیش چشم مخاطبان ظاهر شود، نسبت به رقبایی که از این ابزار کارآمد استفاده نمی‌کنند برتری ویژه‌ای پیدا خواهید کرد و در ناخودآگاه ذهنی مخاطبان، تبدیل به گزینه انتخابی ایشان می‌شوید.


در این مقاله اولین و اصلی ترین هدف از اجرای رپورتاژ را که همان “برند آگاهی” می باشد، برای شما توضیح دادیم. نظر خود را در مورد این مقاله و همچنین در صورتی که تجربه ای از اجرای کمپین رپورتاژ آگهی دارید، می توانید در قسمت دید گاه ها و یا با کلیل بر روی اینجا بیان کرده و ما را از ایده های خود مطلع نمایید.


راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.