رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام : نحوه نوشتن کپشن در اینستاگرام

0

رسانه های اجتماعی؛ بازاریابی در اینستاگرام


تا اینجای کار “تکنیک هایی برای بهتر دیده شدن” را آموختیم و همچنین با “استوری و لایو در اینستاگرام” آشنایی لازم را پیدا کردیم. حال وقت آن رسیده که در کنار این تصاویر به فضای نوشتاری که اینستاگرام در اختیار ما می گذارد نیز توجه کنیم. در این مقاله می خواهیم با نحوه ی نوشتن یک کپشن (تیتر) مناسب در اینستاگرام آشنا شویم.


بیشتر بخوانید: آموزش بازار یابی در اینستاگرام


نحوه نوشتن کپشن (تیتر) در اینستاگرام

بیایید درباره کپشن ها یا تیترها صحبت کنیم. یک تصویر ممکن است ارزش هزاران کلمه را داشته باشد، اما چیزی در مورد کلمات متنی وجود دارد که باید به آن بپردازیم.

ما این را دریافته ایم که نوشتن یک کپشن یا تیتر خوب در اینستاگرام بسیار سخت است! به همین دلیل است که ما برخی نکات را برای جلوگیری از تبدیل شدن به عنوان یک تصویر پس از آن ارائه کردیم.

اول از همه، شما نمی توانید بروید سر اصل مطلب. سعی کنید چندین پیش نویس را بنویسید و از دوستان یا همکاران خود بخواهید که به نظر آن ها کدام عنوان  بهتر است. همچنین باید به یاد داشته باشید برای محتوای شما این مسئله مهم است که به موقع انتشار پیدا کند و نیز این موضوع مهم که جذاب هم به نظر برسد. در واقع، اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر داده به طوری که یک پیج اینستاگرام کاربر بر اساس آنچه که احتمالا جذاب هست، اداره می شود. معیار دیده شدن پست های شما بستگی به تعداد لایک ها (دوست داشته شدن ها) و نظرات دریافت شده دارد. وقت خود را صرف ایجاد محتوایی که برای مشتریان شما لذت بخش و جذاب باشد، کنید.

دوم، طول عنوان خود را در نظر بگیرید. حداکثر تعداد کاراکتر برای یک عنوان ۲۲۰۰ کاراکتر است. درمقایسه با توییتر که به تنها به شما اجازه استفاده از ۱۴۰ کارکتر را می دهد، این خیلی طولانی است. اما به یاد داشته باشید که اکثرا کاربران تنها قادر به دیدن ۳-۴ خط اول از عنوان هستند و نه بیشتر. مهمترین مطلب را در ابتدای عنوان قرار دهید تا جذاب باشد. البته این موضوع نباید باعث شود که از کپشن های طولانی بترسید برعکس اینستاگرام می تواند یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن یک محتوای طولانی باشد. به عنوان مثال، Humans of New York کپشن های طولانی راجع به مردمی که از آن ها عکس می گیرد می گذارد.

در کپشنتان از یک دعوت به عمل در بازاریابی استفاده کنید (دعوت به عمل (CTA) یک دستورالعمل برای مخاطبان است که برای تحریک پاسخ فوری، معمولا با استفاده از فعل ضروری مانند “تماس بگیرید”، “یافتن بیشتر” یا “بازدید از فروشگاه امروز” به کار می رود). مخاطبان خود را تشویق کنید که “عکس” شما را دوست داشته باشند (لایک کنند)، نظر خود را در مورد آن بنویسند یا آن را با دوستان خودشان به اشتراک بگذارند. در نهایت، به یاد بیاورید که اینستاگرام به شما اجازه می دهد یک پیوند را به Bio خود اضافه کنید. از مخاطب خود بخواهید آن را چک کند؛ به عنوان مثال، شما می توانید مشتریان را تشویق کنید تا با استفاده از عنوان (کپشن) شما در پست که مخاطبان را به لینک در BIO شما هدایت می کند، یک محصول جدید یا پست وبلاگ شما را بررسی کنند. فقط به یاد داشته باشید لینک را تغییر دهید تا آن را با آخرین پست خودتان مرتبط سازید.

از پیوندهای پیگیری کوتاه در URL خود استفاده کنید تا بتوانید ببینید که چقدر ترافیک شما از حساب کاربری اینستاگرام شماست.


بیشتر بخوانید: انواع پست ها در اینستاگرام


نکته ی دیگری که بهتر است هنگام نوشتن کپشن(تیتر) در نظر داشته باشید این است که یک برچسب جغرافیایی را وارد کنید. آیا می دانستید که پست های برچسب شده با موقعیت مکانی ۷۹٪ جذابیت بیشتری نسبت به پست های بدون این برچسب را دارند؟ اضافه کردن یک برچسب جغرافیایی به پست های شما، به کاربران اجازه می دهد تا راه دیگری برای پیدا کردن مطالب شما بیابند. اگر افراد بیشتری به محتوای شما نگاه کنند، احتمال بیشتری برای مشارکت هست.

در نهایت، سبک اینستاگرام خود را پیدا کنید. این ممکن است به نظر احمقانه بیاید، اما هر پلتفرم اجتماعی یک سبکی مجزا دارد. آنچه ممکن است در توییتر کار کند، ممکن است در اینستاگرام جواب ندهد. پست با یک سبک دلنشین بهترین عملکرد را دارد. سعی کنید با استفاده از شکلک ها و دیگر ابزارهای سرگرم کننده به برند خود احساس خاصی بدهید. در صورتی که اولین بار آن را درست انجام ندادید، تسلیم نشوید. برای توسعه سبک برند خود، زمان زیادی باید صرف کنید.

هنوز هم در حال مبارزه هستید؟

اگر در مورد نوشتن چیزی شک دارید، آن را کوتاه نگه دارید (کوتاه بنویسید). بین طول عنوان(کپشن) و جذابیت، همبستگی کمی وجود دارد، اما زیرنویس ها، کپشن ها یا عنوان های کوتاه به تصاویر شما اجازه صحبت می دهند.


قسمت ششم آموزش بازاریابی در اینستاگرام: استفاده از  هشتگ ها


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.