رسانه های اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام : هشتگ ها

0

رسانه های اجتماعی؛ بازاریابی در اینستاگرام


در آخرین مطلب از “آموزش بازار یابی در اینستاگرام” با اهمیت و نحوه ی “کپشن(تیتر) نویسی” آشنایی لازم را پیدا کردیم. یکی از مهم ترین ابزار هایی که در هنگام نوشتن یک کپشن (تیتر) به دیده شدن ما کمک می کند هشتگ ها هستند. در این مقاله قصد آن را داریم تا با این مفهوم پرکاربرد و مفید بطور کامل آشنا شویم.

 

هشتگ چیست؟

شما قبلا آنها را دیده اید و دوباره آنها را می بینید؛ هشتگ ها از اینترنت گرفته شده اند. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم هشتگ ها در دنیای توییتر از محبوبیت زیادی برخوردارند و هر روز شاهد برپایی کمپین های متعددی هستیم که کلید ارتباطی میان حامیان آن ها هشتگ ها هستند و اکنون می توانید  هشتگ ها را در سایر شبکه اجتماعی مشاهده و نیز استفاده کنید. هشتگ ها کلمات کلیدی یا کلمه کلیدی هستند که بدون فاصله از هم نوشته شده و با علامت پوند (#) قبل از آن ها شاخص می گردند. از هشتگ ها معمولا برای ارجاع دادن به رویدادها، کنفرانس ها، فرهنگ ها، سرگرمی یا موضوعات دیگر استفاده می شود و ابزار فوق العاده ای برای بیشتر دیده شدن محتوا و یا بطور کلی پست شما محسوب می گردد.

چطور از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

همانند بسیاری از پلتفرم های اجتماعی، اینستاگرام هم همیشه در حال تغییر است. این به این معنی است که ۸۰ میلیون عکس در هر روز به اشتراک گذاشته می شود. با توجه به تنوع آن ها قطعا برای شما دشوار است که متوجه همه ی این تغییرات شوید. این جا است هشتگ ها می توانند کلید رفع این مشکل باشند.

در اینستاگرام، هشتگ ها پل ارتباطی میان پست ها و کاربرانی هستند که به صفحه ی اصلی حساب کاربری شخص، گروه، شرکت و .. هیچ ارتباط و دسترسی ندارند؛ به این معنی است که اگر شما یک حساب کاربری عمومی داشته باشید، هر کسی که در جستجوی هشتگ های مورد استفاده شما باشد، می تواند پست شما را ببیند.


بیشتر بخوانید: رسانه های اجتماعی


هشتگ ها در اینستاگرام بسیار ساده هستند و کار کاربران را برای یافتن مطالب مرتبط آسان می کنند. آنها به سه بخش تقسیم می شوند: پست های برتر، پست های اخیر و هشتگ های مربوطه. پست های برتر بطور برجسته ۹ پستی که در آنها مشارکت زیادی دیده شده یا بازدید زیادی داشته است را نشان می دهد. آخرین پست ها یک جریان مستقیم از هر پستی را نشان می دهد که از یک هشتگ خاص در ترتیب زمانی استفاده کرده است. اگر از یک هشتک رایج و محبوب استفاده می کنید، پست شما به سرعت به پایین صف حرکت می کند. هشتگ های مرتبط یک راه عالی برای پیدا کردن سایر هشتگ ها هستند که مردم برای بحث در مورد یک موضوع استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید که پست خود را با  #coffee برچسب گذاری کنید، ممکن است بخواهید برچسبهای مربوطه مانند #latte ، #cappuccino ، #icecoffee ، یا #coffeebreak را برچسب کنید تا بتوانید پست خود را در دسترس قرار دهید.

استفاده از هشتگ آسان است! به سادگی هشتگ ها را با استفاده از شخصیت ها، اعداد یا شلک ها ایجاد کنید و حداکثر تا ۳۰ هشتگ را به کپشن(تیتر) یا نظرات خود اضافه کنید. فقط به یاد داشته باشید، حساب شما باید حالت عمومی داشته باشد تا پست هایی که در آن از هشتگ استفاده کردید در مجموعه ظاهر شود.

هشتگ ها در اینستاگرام

انتخاب یک هشتگ اینستاگرامی

خب، حالا که متوجه شدید که چقدر استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام اهمیت دارد، نوبت به انتخاب هشتگ مناسب برای پتس شما رسیده. بهترین راه برای یافتن بهترین هشتگ استفاده از زبانه “کاوش(EXPLORE)” در خود برنامه اینستاگرام است. در این بخش می توانید روی پست های محبوب کلیک کنید تا ببینید کدام هشتگ استفاده شده. برای انجام این کار، روی ذره بین در پایین برنامه کلیک کنید و هشتگ را در نوار جستجو تایپ کنید. نتایج خود را توسط «برچسب ها» فیلتر کنید تا ببینید که چند پست شامل هشتگ مورد نظر شما و دیگر هشتگ های مرتبط است.

مطمئن شوید که ترکیبی از هشتگ های عمومی، خاص و محبوب را انتخاب کنید تا احتمال دیده شدن پستتان را افزایش دهید. در بعضی موارد، ممکن است شما بخواهید هشتگ نام تجاری خود را ایجاد کنید. شرکت ها هشتگ های خودشان را ایجاد کرده اند تا یک محصول جدید یا کمپین را در اینستاگرام راه اندازی کنند، یک رویداد را تبلیغ کنند و مواردی از این قبیل؛ اگر شما در حال استفاده از هشتگ خود هستید، حتما تحقیقاتی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که برای هدف دیگری مورد استفاده قرار نگرفته باشد و مخاطبان خود را برای استفاده از آن تشویق کنید.

اگر وقت ندارید که هشتگ های مورد نظرتان را به متن زیرنویس خود اضافه کنید، آنها را در انتهای عنوان (کپشن یا متن) یا در اولین نظر(کامنت) قرار دهید. خیلی سخت نگیرید که حتما هشتگ ها را باید در لابلای متن قرار دهید؛ نه، آنها در هر جا که قرار می گیرند، همان کار را انجام می دهند.

قالب بندی هشتگ اینستاگرام

شما ترکیبی کامل از هشتگ ها را انتخاب کرده اید و یک محتوای عالی دارید. همه چیزهایی که باید انجام دهید، کشف کردن این است که کدام هشتگ ها را در محتویات خود قرار دهید. اول اینکه بصورت هرز یا نامناسب از هشتگ ها استفاده نکنید. هشتگ ها باید در متن طبیعی احساس شوند. در یک مطالعه راجع به ۱۰۰ علامت تجاری برتر در اینستاگرام، عناوین یا زیرنویس ها به طور متوسط ​​۲،۵ هشتگ در هر پست بود. از ۱ تا ۴ هشتگ در هر پست استفاده کنید تا باعث ناراحتی مخاطبان شما نشود.


پیشنهاد نویسنده: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.