درآمدزایی ۱۵۰ میلیارد تومانی «اسنپ» از جیب رانندگان

2

طبق اعلام این استارت‌آپ، میانگین دریافتی تاکسی اینترنتی اسنپ از مسافران ۲۰ هزار تومان است و با توجه به یک میلیون سفر موفق روزانه شهری از راه اسنپ و اینکه این استارت‌آپ کمیسیون ۱۵ درصدی از رانندگان خود دریافت می‌کند، می‌توان برآورد کرد که روزانه ۳ میلیارد تومان و سالانه رقمی بیش از هزار میلیارد تومان از درآمد رانندگان به جیب «اسنپ» می‌رود.

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی اسنپ در جدیدترین اقدام درآمدی خود در سال ۹۸، کمیسیون دریافتی از رانندگان را از ۱۳ درصد به ۱۵ درصد افزایش داده است.

برخی از رانندگان زیرمجموعه این اپلیکیشن، با تایید این موضوع عنوان کرده‌اند که اقدام «اسنپ» بدون افزایش نرخ کرایه‌ها انجام شده است.

گرچه در نگاه رانندگان «اسنپ» افزایش دو درصد میزان کمیسیون دریافتی بابت کارکرد، عدد بزرگی نیست؛ اما محاسبات نشان می‌دهد همین رقم کوچک، سود هنگفتی را نصیب «اسنپ» می‌کند.

در ایران، به‌واسطه نبود سازوکار ارائه عملکرد مالی شفاف که به تأیید حسابرس معتمد رسیده باشد، «افشای اطلاعات» آخرین کاری است که شرکت‌ها انجام می‌دهند. «اسنپ» نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما از اظهارنظرها و گزارش‌های ارائه شده از سوی این شرکت می توان به برآوردی از میزان سودی رسید که از همین دو درصد افزایش نرخ کمیسیون به دست آمده است.

مدیر ارشد مارکتینگ اسنپ در اسفند ماه سال ۹۶ اعلام کرده که ۳۰۰ هزار راننده و ۱۰ میلیون کاربر فعال (مسافر) وجود دارد که نرم‌افزار این شرکت را دانلود کرده‌اند. طبق اعلام این استارت‌آپ میانگین دریافتی اسنپ از مسافران ۲۰ هزار تومان است و با توجه به یک میلیون سفر موفق روزانه شهری از راه اسنپ و اینکه این استارت‌آپ کمیسیون ۱۵ درصدی از رانندگان خود دریافت می‌کند، می‌توان برآورد کرد که روزانه ۳ میلیارد تومان و سالانه رقمی بیش از هزار میلیارد تومان از درآمد رانندگان به جیب «اسنپ» می‌رود.

این درحالی است که روی کاغذ، تاکسی اینترنتی اسنپ با همین دو درصد افزایش میزان کمیسیون دریافتی از رانندگان، روزانه ۴۰۰ میلیون تومان و سالانه نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان به درآمدهای خود اضافه کرده است. هرچند هزینه‌های دیگری چون مالیات، عوارض و… را نیز باید از این میزان کسر کرد؛ اما این برآوردی است که از میزان افزایش درآمد شرکت «اسنپ» به دست می‌آید. کافی است نگاهی به این جدول بیاندازید تا ببینید که این شرکت برخلاف دیگر نمونه‌های موفق در دنیا، تسهیلات کمی برای رانندگان خود در نظر می‌گیرد و بیش‌تر به کار اپراتوری مشغول است.

2 نظرات
  1. آرش می گوید

    سلام
    اسنپ ایده ای بود که واقعا داره پول اول بودنشو تو ایران میبره

  2. حامد می گوید

    با این روش قانون گذای اسنپ و مقایسه اون با اوبر عملا اسنپ رو با خاک یکسان کردید شما و حقانا هم که قیاس مع الفارغ هست بین اسنپ و اوبر

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.