تکنیک های فروش آنلاین : آموزش twitter

0

در این مجموعه مقالات تصمیم داریم تا شما را با رسانه های اجتماعی آشنا نماییم.


زمانی که در مورد تکنیک های فروش آنلاین صحبت می کنیم، باید به این نکته توجه کنیم که رسانه های اجتماعی می‌توانند ابزاری قدرتمند برای فروش باشد، در صورتی که درست به کار گرفته شوند. تلاش برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای فروش اگر با این اعتقاد باشد که این رسانه‌ها می‌توانند بهترین منبع برای ارتباط با مصرف کننده و مشتری باشند، خطاست. خطای دیگر که بسیار رایج می باشد اینست که شما ساعات زیادی از روز را در این شبکه‌ها وقت صرف کنید. بسیاری از فروشندگان معتقدند که حداکثر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در روز برای وقت گذاشان در این شبکه ها کافی است و مابقی زمان خود را باید صرف تماس با مشتریان بالقوه یا برقراری اولین تماس با مشتری خود کنید یا زمان خود را در زمینه های دیگری مربوط به فروش صرف کنید.

همان طور که پیشتر گفته شد، یکی از سودمند ترین و محبوب ترین رسانه های اجتماعی نزد فروشندگان، توییتر است. البته که استفاده از توییتر می‌تواند خطرناک باشد، چون افراد وقت زیادی را در آن برای فعالیت های غیر تولیدی صرف می کنند. اما هنگامی که شما متوجه شوید که چه فعالیت هایی به شما در امر فروش در تویتر کمک خواهد کرد و آن ها را به کار ببرید، این شبکه یک ابزار فوق العاده خواهد بود. در شروع کار با توییتر مهمترین فعالیتی که باید انجام دهید ساختن لیستی از فالوورها یا دنبال کنندگان است.


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


 از کجا شروع کنید

اولین گام برای استفاده از هر کدام از رسانه های اجتماعی انتخاب یک عکس مناسب برای پروفایلتان است. از گذاشتن عکس غیر رسمی اجتناب کنید عکس شما باید عکس حرفه‌ای باشد. سعی کنید در عکس با لباس مناسب یا فرم محل کار خود باشید. عکس هایی که در آن سر و شانه فقط معلوم باشد از عکس های تمام قد خیلی بهتر هستند. لبخند و نگاه دوستانه را فراموش نکنید. خانم ها از جواهرات و آرایش بیش از حد اجتناب کنید.

نکاتی برای فروشندگان راجع به رسانه های اجتماعی

راحت ترین راه برای جمع کردن فالوور یا دنبال کننده این است که افراد مناسبی را به عنوان فالوور صفحه خودتان انتخاب کنید، تا از طریق آن ها به فالورهای بیشتر دست یابید. چندین ابزار وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیدا کردن فالوورهای خوب استفاده کنید. اول چند اکانت یا چند صفحه ای که مورد علاقه شماست و دوست دارید آن ها را دنبال کنید، پیدا کنید. از بین توییت های اخیر آن جستجو کرده و توییتی را بیابید که بتوانید راجع به آن اظهار نظر کنید. هر چه بیشتر شما افراد را فالوو یا دنبال کنید و با آنها ارتباط داشته باشید آنها احتمالاً شما را متقابلاً دنبال خواهند کرد. هر بار که شروع به فالو کردن یک فرد در توییتر کردید از این روش استفاده کنید.

البته که اگر می خواهید فالوور یا دنبال کننده برای خود جمع کنید، شما باید برای فالورهایتان دلیلی به وجود بیاورید تا صفحه شما را فالو کنند. گذاشتن نظر تصادفی و مطالب بی ارزش به شما کمک نخواهد کرد. حداقل ۹۰ درصد از توییت ها و مطالب ارسالی شما باید ارزشی را برای فالورهای شما به ارمغان بیاورد. باید در نظر داشته باشید که نصف توییت های شما می تواند مطالب افراد دیگر باشد که کپی کرده اید اما نیمه ی دیگر مطالب ارسالی باید اورجینال باشد.


بیشتر بخوانید: تازه های بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۷


منظور از اورجینال مطالبی است که فالوورهای شما نتوانند در جای دیگر پیدا کنند و خود شما آن ها را نوشته باشید. وقتی تعداد کمی فالوور پیدا کردید، می توانید از آن ها استفاده کرده تا مطالب شما را در صفحه خودشان مجددا توییت کنند و این گونه فالوور بیشتری برای شما پیدا خواهد شد. مجدداب اید در نظر داشت برای این که مطالب شما توسط دیگران دوباره توییت شود باید توییت شما ارزشمند و اورجینال باشد.

شما می توانید با گذاشتن عبارت ” please RT” یا ” لطفا بازتوییت کنید” در مطلب منتشر شده خود، از فالوورهایتان بخواهید تا مطلب شما را بازتوییت کنند. دقت داشته باشید که یک توییت لازم نیست حتما یک کامنت یا نظر باشد بلکه می تواند لینک یک مقاله، عکس یا فیلم باشد. اگر از مطالبی که گذاشتید، فالوورهایتان قدردانی کردند، پس همان چیزی است که مدنظر شما بوده و ارزش آفرینی کرده است.

نکاتی برای فروشندگان راجع به رسانه های اجتماعی

با این حال، افکار و نظرات خود را به صورت منظم به اشتراک بگذارید. وقتی نظرات و عقاید خود را توییت می کنید این شانس را به مخاطبان خود خواهید داد تا شما را بشناسند. این خیلی مهم است که به صورت قاعده مند و منظم توییت کنید. این به این معنی است که نباید در یک روز ۲۰ تا توییت بگذارید و بعد باز دو هفته مطلبی نگذارید. بلکه به طور ایده آل شما باید مثلا روزانه ۱۰ توییت ارسال کنید تا فالوورهای شما روی شما حساب کنند که روزانه حداقل یک مطلب ارزشمند از سوی شما دریافت خواهند کرد. بیش از این هم توییت نکنید چون به اعتقاد جفری گیتومر توییت کردن بیش از حد مطلب برای فالوورها مانند هرزنامه عمل خواهد کرد.

راه دیگر برای به دست آوردن فالوور بیشتر اینست که در فعالیت های توییتر شرکت کنید مثل توییت چت. چت های توییتر، مکالمات متمرکز بر یک موضوع واحد است. فراموش نکنید که شما می توانید به دنبال کنندگان بالقوه در خارج از توییتر هم دسترسی داشته باشید. شما می توانید نام کاربری توییتری خود را در امضای ایمیل خود، در وبلاگ خود، در پروفایل خود در دیگر شبکه های اجتماعی و یا حتی در کارت ویزیت خود و یا هر جای دیگر به نمایش بگذارید. نمایشگاه های تجاری و رویدادهای شبکه ای مکان مناسبی است که هم فالوور برای توییتر پیدا کنید و هم افراد جدیدی می توانند مشتری یا مخاطب کسب وکار شما بشوند.

هنگامی که نسبت به حساب کاربری خود در توییتر مسلط شدید وقت ان است که نسبت به راه اندازی حسابی در لینکدین اقدام نمایید. منتظر قسمت دوم این مقاله باشید.


پیشنهاد نویسنده: پرطرفدارترین رسانه های اجتماعی در یک نگاه (اینفوگرافی)


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.