تازه های بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۷

2

با گذر زمان و عبور از یک سال به سال بعدی، تکنیک های موثر بازاریابی دیجیتال نیز دستخوش تغییر می شوند. در این میان مسئولیت اصلی متوجه مدیر کسب و کار خواهد بود. در این جایگاه باید قادر به تجزیه و تحلیل متد های جدید بازاریابی به ویژه در حوزه دیجیتال و انتخاب مناسب ترین تکنیک ممکن برای مجموعه خود باشید. به طور کلی ۲۰۱۶ سالی پر از پیشرفت و تغییرات مثبت تکنولوژیک بوده است. به عنوان مثال بیشترین استفاده واحد بازاریابی دیجیتال کسب و کار های مختلف از محتوای خلاقانه و منحصر به فرد، در همین سال صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید: تکنیک های بازاریابی دیجیتال برتر در سال ۲۰۱۶


برای آن که بتوانید کسب و کار خود را با تکامل سالانه تکنولوژی همگام سازی کنید، نیاز به اجرای یک سری فنون ساده اما در عین حال موثر خواهد بود.

پخش زنده

سال گذشته قابلیت پخش زنده به شمار زیادی از اپ های محبوب فضای مجازی افزوده و با استقبال زیادی نیز از جانب مخاطبان این شبکه های اجتماعی رو به رو شد. البته کسب و کار های مختلف نیز از ویژگی مذکور بی بهره نبوده اند و آمار استفاده از پخش زنده به خصوص برای تبلیغات و بازاریابی ظرف مدت زمان کوتاهی رشد صعودی را تجربه کرد. از آن جایی که می توان روند کاری روزمره یک مجموعه را به صورت زنده و از نزدیک با مشتریان به اشتراک گذاشت، شانس مجموعه برای فروش محصولات و یا خدماتی که ارائه می دهد به شدت افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، پخش زنده امکانی جدید است و به این زودی ها از مد نخواهد افتاد. بدین ترتیب پتانسیل تاثیرگذاری آن در سال ۲۰۱۷ نیز قابل توجه خواهد بود. حال اگر تصمیم به استفاده از قابلیت پخش زنده در صفحه مجازی کسب و کار خود گرفته اید، توجه به نکات زیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

تازه های بازاریابی دیجیتال در سال 2017

۱- می توانید در پخش زنده نحوه استفاده از محصولات مجموعه کاری خود را آموزش دهید و با یک تیر دو نشان بزنید. نه تنها محصول خود را بهتر از هر زمان دیگری معرفی می کنید، بلکه بعد آموزشی نیز منتج به جذب بیشتر مشتری برای خرید کالای مورد نظر خواهد شد.

۲- همکاری با متخصصین برندسازی و بازاریابی در یک پخش زنده به صورت جلسات پرسش و پاسخ، روش دیگری است که نتایج خوبی را به دنبال دارد. با پاسخ دهی به سوال هایی که مخاطبان به صورت آنلاین مطرح می کنند، نه تنها کسب و کار خود را مجموعه ای مسئولیت پذیر و قابل اعتماد نشان می دهید، بلکه احتمال مراجعه حضوری آن ها را نیز افزایش می دهید.


بیشتر بخوانید: ۲۰۱۷، عصر جدیدی برای بازاریابی دیجیتال


۳- مورد بعدی به اشتراک گذاری رویداد هایی است که برند شما در آن حضور داشته و یا حتی در جایگاه میزبان قرار دارد. بدین ترتیب می تواند کسب و کار خود و برند منحصر به فردتان را در جریان اتفاقات مهم معرفی و از این طریق تعامل مناسبی با مخاطبان برقرار کنید.

۴- سعی کنید در قالب ویدئو های زنده نوعی مهارت جدید را به مخاطبان آموزش دهید. به عنوان مثال اگر در حوزه تجارت فعالیت دارید، روش های کاربردی موفقیت در این زمینه را انتقال دهید.

تازه های بازاریابی دیجیتال در سال 2017

لازم به ذکر است که باید پیش از آغاز پخش زنده برای کسب و کار خود در فضای مجازی، به مخاطبان خود اطلاع دهید تا این فرصت را از دست ندهند. در واقع بهتر است با برنامه ریزی قبلی وارد عمل شوید.

محتوای کوتاه مدت

محتوا های کوتاه مدت نیز از سال گذشته تاکنون به محبوبیت زیادی دست یافته اند. محتوای کوتاه مدت به پست هایی از فعالیت های روزمره یک کسب و کار اشاره دارد که پس از یک دوره زمانی محدود از بین می روند. این حالت در اینستاگرام تحت عنوان “استوری” شناخته می شود. البته ایجاد محتوا به این شکل که پس از ۲۴ ساعت به صورت اتوماتیک پاک خواهد شد، برای اکثر کسب و کار ها جز قابلیت های نه چندان جذاب به شمار می رود. با این حال باید توجه داشته باشید که چنین پست هایی نیز توسط مشتری دیده می شوند و بهتر است در تمامی زمینه های به روز شده حضوری فعال از خود نشان دهید. از طرفی توصیه می شود محتوا های کوتاه مدت بیشتر برای موارد فوری و یا گذرا استفاده شوند، برای مثال هنگام حراج و یا تولید یک محصول جدید.

در این حالت نیز همانند پخش زنده، اطلاع رسانی به مخاطبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


بیشتر بخوانید: ۱۰ مزیت بازاریابی دیجیتال در برابر بازاریابی سنتی


بازاریابی نفوذگر

نکته دیگری که باید در بازایابی دیجیتال در نظر بگیرید، استفاده از سبک مارکتینگ نفوذگر است. اما بازاریابی نفوذگر به چه معناست؟ قطعا تاکنون تبلیغات متنوعی با حضور چهره های سرشناس مشاهده کرده اید. برای آن که تاثیر بیشتری بر مخاطب خود بگذارید، برای تبلیغات کسب و کار خود از این افراد کمک بگیرید. به این گونه افراد که می توانند موجی از مشتریان را با خود به سوی کسب و کار شما بیاورند، در اصطلاح نفوزگذار یا اینفلوئنسر گفته می شود. به عنوان مثال حضور بهرام رادان در کمپین های تبلیغاتی نوین چرم و یا رضا کیانیان در دمنوش های مثلی نیوشا.

تازه های بازاریابی دیجیتال در سال 2017

اگرچه ممکن است این روش مقداری هزینه بر باشد، اما نتیجه مثبت آن بار ها قوی تر از تبلیغاتی است که با استفاده از مدل های عادی انجام می شود. مزیت همکاری با چهره های معروف و یا متخصص در حوزه فعالیتی کسب و کار، افزوده شدن هزاران طرفدار وفادار از جانب فرد مذکور به مخاطبان مجموعه کاری شما خواهد بود. از این رو قطعا ارزش هزینه ای که صرف می کنید را خواهد داشت.

تولید محتوای انحصاری

امروزه بازاریابی بر اساس محتوا در فضای اینترنت و محیط های مجازی از ارزش بالایی برخوردار است. به گونه ای که اگر به این مسئله توجه کافی نشان ندهید، دست شما در بازاریابی دیجیتال کاملا خالی خواهد بود. از طرفی با ورود برند های بیشتر به بازار رقابت، تولید محتوای بکر و با کیفیت اهمیت روز افزون می یابد. برای دست یابی به این هدف بهتر است از نیروهای محتوا نویس متخصص کمک بگیرید، چرا که مطالب منتشر شده توسط کسب و کار شما به طور مستقیم نشانگر چهره اصلی مجموعه خواهد بود.


پیشنهاد نویسنده:  آموزش تکنیک های فروش آنلاین


 

2 نظرات
  1. زاهدی می گوید

    مقاله خوبی بود – بهرام رادان ولی برای نوین چرم تبلیغ میکنه

    1. سعید اتحادی می گوید

      مرسی از یاداوریتون و عذرخواهم از اشتباهی که پیش اومده بود 🙂

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.