چگونه بازدهی فروش را بالا ببریم؛ ۷ راهکار ویژه برای حرفه‌ای شدن در فروش

0

حتی فروشندگانی با عملکرد بالا،‌همیشه به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند فروش خود را بیشتر کنند.‌ از این رو نظرات یکی از بزرگترین فروشندگان در سطح جهانی به نام راوین گاندی را باهم بررسی می‌کنیم. راوین گاندی، بنیانگذار GMM Nonstick Coatings ، یک تامین کننده جهانی پوشش‌های نچسب در صنعت لوازم خانگی است. گاندی به عنوان رئیس شرکتی که مشتریان بزرگی مانند Calphalon ، Crock-Pot ، George Foreman ، KitchenAid ، Oster ، Pyrex ، Rachael Ray و Farberware را به خود جلب کرده است. نظرات کاربردی در مورد نحوه فروش محصولات دارد. با ما همراه باشید.

۱- محصول خود را بشناسید.

هرچیزی که می فروشید، باید اطلاعات کامل در مورد آن داشته باشید. ویژگی افرادی که در بستن معامله‌ها موفق هستند این است که  به صورت هوشمندانه به سوالات غیر منتظره مشتریان پاسخ می‌دهد و این توانایی از شناخت دقیق محصول حاصل می‌شود. این موضوع از آنجایی اهمیت دارد که مشتری از شما انتظار دارد به عنوان یک فروشنده محصول بتوانید تمامی سوالات را پاسخ دهید.

۲- درک کنید که در چرخه فروش کجا هستید.

مهم نیست چرخه فروش شما چقدر طول بکشد،‌ممکن است این چرخه ۳۰ روز یا حتی ۶ ماه زمان ببرد اما شما هرگز نباید عقب نشینی کنید.مانند یک بازی شطرنج، مشتری خود را برای برداشتن قدم بعدی به سمت خرید با انگیزه نگه دارید. شما باید همیشه خود را بدانید که چرا آن شخص از شما خرید می کند. این به شما این امکان را می دهد تا بدانید که در نقشه رسیدن به خط پایان کجا هستید.

۳- از شکست نترسید.

این بدان معناست که بدون در نظر گرفتن میزان شکست در فروش، استقامت کنید. در حقیقت، اگر شما شکست نخورید به زودی دیگر کار خود را به صورت صحیح انجام نمی دهید. یک جمله معروف هست که می‌گوید « انتظار نداشته باشد که ۱۰۰ درصد تلاش‌های شما به فروش منجرب شود،‌ پس تا بارها و بارها شکست نخورید نمی‌توانید تجربه لازم برای تبدیل شده به فروشنده‌ای  حرفه‌ای  را کسب کنید.

۴- مراحل بعدی خود را مشخص کنید.

چگونه بازدهی فروش را بالا ببریم؛ 7 راهکار ویژه برای حرفه‌ای شدن در فروش

لیستی از آنچه بعد از ملاقات با مشتری باید انجام دهید را مشخص کنید.سپس این موارد را مکتوب کنید وبه صورت پبام آن را آماده کنید.اگر پس از مدتی مشتری پاسخی به شما نداد می‌توانید از این طریق پیگیری کنید‌ “‌ سلام، این لیست کارهایی بود که در موردشان صحبت کردیم. همانطور که توافق شده است شما قرار بود موارد X ، Y یا Z را انجام دهید “.

۵- با خلاقیت از رقابا خود پیشی بگیرید.

اگر کالا یا محصول ارائه شده شما در یک سطح با رقبا باشد،‌ چرا مشتریان باید از شما خرید کنند؟ پس راهی پیدا کنید تا پیشنهاد خود را از طریق بهبود هزینه،‌ یا کیفیت متمایز کنید. درواقع مشتریان به سمت شما می‌آیند زیرا،‌ این شما هستید که کار آن‌‌ها را ساده می‌کنید.

۶- شنونده خوبی باشید.

یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریان خود این است که فقط به سخنان آنها گوش فرا دهید،‌ بیشتر اوقات مشتریان شما در واقع آنچه را که می خواهند به شما می گویند و تنها کاری که باید انجام دهید تحویل آن‌چه که آن‌ها می‌خواهند. گوش دادن با دقت باعث جلب اعتماد مشتریان می‌شود و این امر در ایجاد ارتباط موثر بسیار مهم است. مشتریان از فروشنده‌ای که به آن‌ها به خوبی گوش می‌دهند،‌ و کاملا نیاز‌های آن‌ها را بررسی می‌کند، راحت‌تر خرید می‌کنند،‌زیرا با این کار به آ‌ن‌ها نشان می‌دهید که دغدغه شما صرفا فروش محصول نیست و قصد کمک به آن‌ها در خریدی بهتر دارید.

۷- تناسب شخصیتی با مشتریان

تناسب شخصیتی فروشنده و مشتری عاملی مهم در انجام معامله است. و این امر شانس بیشتری به فروشنده برای موفقیت در فروش  می‌دهد. به عنوان مثال بعضی اوقات مشتریان درونگرا دوست دارند با فروشندگان درونگرا برخورد کنند زیرا در این صورت احساس راحتی بیشتری با فروشنده می‌کنند. و گاها بهترین حرکت این است که فقط سکوت کنید و صحبت نکنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.