«الو پست» حاصل تعامل شرکت ملی پست و بخش خصوصی

2

تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت الو پیک روز سه‌شنبه با حضور مدیران هر دو مجموعه امضا شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در این مراسم ضمن ابراز رضایت از تعامل با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت جوانان کشور گفت: قراردادی که بین ما منعقد شده منحصربه‌فرد نیست، ما این آمادگی را داریم که با سایر شرکت‌های دیگر همکاری کنیم، این امتیازی است برای الو پیک که کار را زودتر شروع کرده است.

حسین نعمتی با بیان اینکه زنجیره خدمت‌رسانی در عرصه پست تکمیل خواهد شد، یادآور شد: شش ماه قبل باب فعالیت و همکاری را با الو پیک شروع کردیم تا خدمات پستی را با کمک بخش خصوصی ارائه کنیم و با این کار، شهروندان می‌توانند از محل کار یا منزل خود برای تمام نقاط کشور و حتی خارج از ایران محموله پستی ارسال کنند.

خدمات اپلیکیشنی لطمه‌ای به کار پستچی‌ها نمی‌زند 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: خوشبختانه کارهای فنی و اساسی صورت گرفته و امروز اپلیکیشنی توسعه داده شده و امیدواریم بستر خوبی برای ارائه خدمات ویژه به مردم ایران باشد.

نعمتی در خصوص این‌که پس از ارائه اپلیکیشن، تکلیف نیروهای پستچی چه می‌شود، گفت: وضعیت پستچی‌های ما تغییری نمی‌کند، سرویسی که امروز جایگزین می‌کنیم درواقع خلأ موجود را پر می‌کند و در روند نامه‌رسانی تغییری ایجاد نخواهد کرد.

وی توضیح داد: در گذشته فرد برای ارسال محموله خود حتماً به اداره پست مراجعه می‌کرد اما سرویس الو پست این امکان را فراهم می‌کند که بسته از درِ منزل دریافت و به اداره پست تحویل شود بنابراین هیچ تأثیری در کار پستچی‌ها ندارد.

عضو هیئت‌رئیسه شرکت ملی پست نیز در این مراسم گفت: امروز شاهد رونمایی از سرویس الو پست هستیم که با شرکت ملی پست و مجموعه الو پیک اتفاق می‌افتد و با این کار، بخش خصوصی و دولتی برای تکمیل زنجیره خدمت‌رسانی به مردم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بهزاد اقبال خواه در خصوص سابقه این همکاری اظهار داشت: زمانی که خلأهای موجود در زنجیره خدمت‌رسانی شرکت پست را بررسی کردیم، متوجه شدیم نیاز به پیک شهری داریم، حتی این کار به‌صورت پایلوت در شرکت پست انجام شد و با توجه به سیاست‌های وزارت ارتباطات در استفاده از توان بخش خصوصی، با این مجموعه به نتیجه رسیدیم.

وی در توضیح فرآیند همکاری شرکت ملی پست و الوپیک گفت: برای وزن محصولات، ساده‌سازی انجام داده‌ایم. در اپلیکیشن الو پست رده‌های مختلف وزنی در نظر گرفته‌ایم که مردم آن را در اپلیکیشن اعلام می‌کنند و بر اساس آن هزینه پست پرداخت می‌شود.

اقبال خواه بیان داشت: در مواقعی نیز وزن بر مبنای خود اظهاری مشتری انجام می‌شود. در بازه سه‌ماهه اول طرح، این روند کار را رصد می‌کنیم که خوداظهاری مردم با واقعیت چقدر تفاوت دارد، اگر تفاوت زیاد باشد حتماً پروتکل را اصلاح خواهیم کرد، اما بعید می‌دانیم مردم یک بسته ۱۰ کیلویی را ۵ کیلوگرم اظهار کنند.

او درباره هزینه ارسال محموله های پستی نیز گفت: تمام هزینه‌ها تحویل الو پیک می‌شود و پس از مدتی تسویه‌حساب‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر مجموعه الو پیک نیز در این مراسم گفت: یکی از بهترین تجربیات ما راه‌اندازی این سرویس طی چهار ماه است درحالیکه این تجربه در کشورهای دیگر حدود دو سال به طول انجامیده است. خیلی‌ها در بازار ما را به‌عنوان سرویس آنلاین جابجایی بسته می‌دانند اما می‌خواهیم به پلتفرمی تبدیل شویم که گسترده‌تر از این فعالیت کند. اولین گام بزرگ ما در خصوص الو پست این است که هر سه ماه بتوانیم خدمت جدیدی ارائه بدهیم.

مهدی نایبی در خصوص همکاری اخیر این مجموعه با سازمان تاکسیرانی، گفت: قبل از این نیز با سازمان تأمین اجتماعی برای همکاری جهت رساندن دفترچه بیمه صحبت کردیم، پس از آن با شرکت تاکسیرانی و هم‌اکنون نیز با شرکت پست به توافق رسیدیم.

وی تعامل مجموعه‌های خصوصی و دولتی را ثمربخش خواند و گفت: با تقویت این همکاری‌ها، خدمات با سرعت بیشتر و چابکی مناسب‌تر ارائه می‌شود و خوشبختانه در بخش دولتی و خصوصی به بلوغی رسیده‌ایم که برای سرویس‌دهی بهتر به کاربران با یکدیگر همکاری کنیم.

2 نظرات
  1. زهرا می گوید

    مرسی از سایت خوب و عالی تون

  2. سجاد می گوید

    سایت خوبی دارین.دمتون گرم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.