استعلام و شرایط بیمه درمان از شرکت دانا و تعاون

0

در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط بیمه درمان از شرکت دانا و همچنین بیمه درمان از شرکت تعاون آشنا کنیم. در ادامه به معرفی بیمه تکمیلی دانا و بیمه تکمیلی تعاون می پردازیم و همچنین چگونگی مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی را ذکر خواهیم کرد.

بیمه تکمیلی دانا

شرکت بیمه دانا طرح های نوینی را از قبیل ارائه کارت طلایی به بیمه شدگان، طرح آن کال ۲۴ ساعته پزشکان بیمه دانا، سیستم مشاوره و ارجاع و … ارائه می دهد.

آشنایی با شرایط سنی بیمه شدگان در شرکت دانا

فرزندان ذکور مجرد حداکثر تا سن ۱۸ سال تمام و در صورت اشتغال به تحصیل با ارائه گواهی تحصیلی تمام وقت حداکثر تا سن ۲۰ سال تمام مشمول قرارداد می باشند.

فرزندان مؤنث تا زمان ازدواج و یا اشتغال بکار تحت پوشش بیمه هستند و فرزندان مؤنث مطلقه تا زمان رجوع و یا ازدواج مجدد به شرط عدم اشتغال بکار تحت پوشش بیمه قرار دارند.

نوزادان به محض تولد تحت پوشش قرار می گیرند مشروط بر آنکه حداکثر ظرف مدت یک ماه تصویر شناسنامه نوزاد را جهت صدور الحاقیه برای بیمه دانا ارسال شود.

فرزندان معلول جسمی و ذهنی بیمه شدگان، بدون درنظرگرفتن شرط سنی بیمه می شوند.

سایر بیمه شدگان حداکثر تا پایان سن ۶۰سالگی بیمه هستند.

بیمه تکمیلی دانا موافقت می کند که بیمه شدگان بالای ۶۰ سال تا ۷۰ سال تمام را با ۵۰% افزایش و افراد بالای ۷۰ سال را با ۱۰۰% افزایش حق بیمه تحت پوشش قرار دهد .

کارکنان مؤنث می توانند همسر و تمامی فرزندان خود را با پرداخت حق بیمه دوبرابر صرفاً در ابتدای قرارداد و تحت پوشش بیمه قرار دهند .

مدارک موردنیاز برای صدور معرفی نامه

  • کارت معتبر بیمه دانا
  • گواهی پزشک معالج
  • تصویر دفترچه بیمه شده اصلی و بیمار
  • در مورد زایمان یا سزارین ارائه اصل شناسنامه بیمه شده اصلی ضروری است.
  • برای فرزندان ذکور از ۱۸ تا ۲۶ سال ارائه گواهی اشتغال به تحصیل ضروری است.
  • برای فرزندان مؤنث ۱۵ سال به بالا ارائه اصل شناسنامه ضرورت دارد.

نحوه استفاده بیمه شدگان از مراکز درمانی مجاز سراسر کشور

بیمه شدگان می توانند یا از بیمارستان های طرف قرارداد استفاده کنند یا در صورت مراجعه به بیمارستان های دیگر پس از پرداخت هزینه ها و تحویل اصل اسناد به سازمان بیمه گر اولیه، تصویر اسناد و چک سازمان بیمه گر اولیه را به بیمه دانا ارائه کنند و هزینه ها را دریافت نمایند.

بیمه تکمیلی تعاون

بیمه تکمیلی تعاون به ۳ طریق بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی خانواده و بیمه تکمیلی گروهی ارائه می شود.

بیمه انفرادی تعاون

در این بیمه ۵ طرح مختلف وجود دارد که شامل طرح والا، کوشا، مزدا، پویا و پارسا می باشد که هرکدام قیمت های متفاوتی دارند، شما می توانید یکی از این طرح ها را بسته به نیاز مالی تان انتخاب کنید.

بیمه گروهی تعاون

هر تعدادی که هستید، می توانید برای خرید بیمه تکمیلی گروهی تعاون اقدام کرده و آن را خریداری کنید. درواقع هرچه تعداد بالاتر باشد، شرایط برای کارمندان بهتر می شود و اعضای خانواده کارکنان نیز می توانند بیمه شوند.

بیمه تکمیلی تعاون شامل پوشش های زیر است:

  • بستری عمومی، جراحی تخصصی، پاراکلینیکی نوع ۱، نوع ۲ و نوع ۳، آزمایشگاه و خدمات آن، آمبولانس، زایمان، ویزیت و دارو، آتش سوزی و حادثه
  • مواردی از قبیل بیماری های مادرزادی یا عیب هایی که مربوط به پیش از صادر شدن بیمه نامه است یا آسیب هایی که آدم در جنگ یا شورش می بیند و هزینه های عقیم سازی و جراحی زیبایی تحت پوشش این بیمه قرار نمی گیرد.

مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی

خدماتی که از طریق سامانه تأمین اجتماعی ارائه می شود، مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی  ، دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران، دریافت لیست الکترونیکی حق بیمه و … می باشد.

استفاده از کد دستوری USSD موبایل یکی از راه های مشاهده سوابق بیمه بدون دانستن شماره بیمه، می باشد. از این طریق می توان از تاریخ و مبلغ آخرین حق بیمه واریزی توسط کارفرمای خود اطلاع کسب کنید.

برای این کار می توانید کد دستوری #۴* را با گوشی تلفن همراه شماره گیری کنید و گزینه ۳ که مربوط به تأمین اجتماعی است را بزنید. بعد گزینه استعلام را انتخاب کنید و سپس گزینه آخرین سابقه را انتخاب کنید و کد ملی خود را وارد کنید. همچنین می توانید #۱۴۲۰* را شماره گیری کنید و سپس گزینه استعلام را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

همان طور که می دانید بیمه درمان تکمیلی، بیمه ای است که هزینه های درمانی بیمه گزار را می پردازد. در این زمینه پیشنهاد ما به شما استفاده از بیمه تکمیلی دانا و بیمه تکمیلی تعاون می باشد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.