«از سیر تا ارتباط»؛ زمانی برای یادگیری

0

امروزه با سرعت بالای رشد تکنولوژی، می‌بایست بروز ماند و لحظه‌ای غفلت، باعث عقب افتاد در عرصه کسب و کار خواهد شد. یکی از پارامترهای بزرگ و تاثیرگذار در موفقیت افراد، ارتباطات است. بطوری که برایان تریسی، نویسنده و سخنران انگیزشی کانادایی، عنوان می کند «امروزه ۸۰% موفقیت کسب و کارها در گرو ارتباطات قوی است». در عصری که بیشترِ ارتباطات بین افراد بصورت دیجیتالی شده است، لذا یادگیری این نوع ارتباطات و بهبود کیفیت آن، گریزناپذیر است. اما اگر بخواهیم بصورت ریشه ای به موضوع نگاه کنیم، حتی پایه این نوع ارتباطات هم یکسری الفبا دارد که اول بایستی آنها را فراگرفت. بدیهیاتی که نه تنها در مدارس، بلکه در دانشگاه‌ها هم بعنوان یک کُرس، به فهرست کتاب های ما اضافه نشدند چه برسد به تمرین و ممارست بسیار. مهارت های ارتباطی مفهومی است که یادگیری آکادمیک آن کمتر از ۱۰% تاثیرگذار است و ۹۰% مابقی را می بایست عملی و بصورت تجربی آموخت و با تمرین های پی در پی است که می تواند جزو جدایی ناپذیر زندگی ما شوند.. وگرنه امروز می‌شنویم و فردا روزی فقط بخشی از آن را بخاطر می‌آوریم و روز بعد، ناخواسته بطور کامل از یاد میبریم.

 

تمرین، تمرین و تمرین…

بطورقطع با یک جستجوی ساده در گوگل می توان به منابعی دست یافت و تیتروار آن ها را فراگرفت اما پیش‌تر هم عنوان شد که تمرین نیاز است تا در ذهن بنشیند. به فرض مثال شما اگر ماه ها زبان انگلیسی تمرین کنید، اما تا زمانی که در فضا نباشید و آن کلمات و گرامرها را تمرین نکنید، فراموشی چیزی هست که در نهایت عایدتان خواهد شد.

 

راهکار چیست؟

جَو و فضا برای تمرین، چیزیست که شما برای یادگیری عمیق به آن نیاز دارید. جایی که افراد دور هم جمع شوند، به تک تک موارد و پارامترهایی که یاد می‌گیرند را با یکدیگر بدون هیچ گارد و جبهه ای پیاده و تمرین کنند. اما یا اینگونه مکان ها را میشناسید؟

اخیراً دوست خوب من، امیر زمانیها، رویدادی به نام «مگنت» راه اندازی کرده است؛ رویدادی که ادعا می‌کند رسالت دارد «۱،۰۰۰ نفر را با پایین‌ترین عدد ممکن از لحاظ ارتباطی باسواد، تقویت و توانمند سازد». رویدادی که «از سیر تا ارتباط» را به شما آموزش می‌دهد به طوری که دیگر نگران تپق زدن نباشید و استرس‌های بسیارِ ناشی از عدم اعتماد به نفس را به حد امکان کاهش دهید تا بتوانید یک قدمِ بزرگ به موفقیت کاری و زندگی نزدیک شوید. هرچند به نظر شخصی من، این در حالیست که این مفاهیم می بایست دست کم ۲۰ سال پیش و در سنین کودکی به افراد آموزش داده شود، اما “ماهی را هر زمان که از آب بگیریم، تازه است

اصولا ارتباطات جزء جدایی ناپذیر از زندگی هر شخصی است.  رویداد مگنت قصد دارد گامی در جهت رفع این نقص در جامعه امروزی که مریض ارتباطی است بردارد. بی شک کمیت و کیفیت در ارتباطات، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و از این رو، تصور می کنیم امروزه با ابزار شبکه های اجتماعی نقصِ این قسمت یعنی کمیت را رفع کرده ایم. تعدد ارتباطات مهم است اما سوال اصلی این است که با چه کسی و با چه رده و اشِلی صحیح است؟

استراتژی و الویت رویداد مگنت بر این است که به درخواست شرکت‌ها، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها مختص کارمندان و دانشجویان برگزار شود تا بتوان هرچه زودتر جلوی این ضعف ارتباطی را گرفته و به نقطه قوت تبدیل کرد. با توجه به اینکه من به طور تخصصی در حوزه های مربوط به کمپین های روابط عمومی و رپورتاژ آگهی فعالیت دارم، در این رویداد ثبت نام کردم و بی صبران منتظرم تا ببینم امیر عزیز چه برای ما آماده کرده است؟

گفتنی‌ست این رویداد،  از یکسری گیمیفیکیشن (بازی کاری) هایی استفاده می کند تا روند یادگیری را از حالت کسل‌کننده به شکلی جذاب تبدیل کند. برای ثبت نام در این رویداد نیز می توانید به آدرس evand.com/magnet رجوع کرده و اطلاعات کاملتری را در سایت ایوند به دست اورید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.