کتابچه الکترونیک ، مشکلات و راه حل ها (قسمت دوم)

0

کتابچه الکترونیک ، مشکلات و راه حل ها (قسمت دوم)

کاوری که برای کتاب خود طراحی کرده اید، زیادی ساده است ما می دانیم که نباید از روی کاور یک کتاب آن را قضاوت کنیم، اما اگر بگوییم درمورد این امر مقصر نیستیم دروغ گفته ایم. اگر می خواهید مردم کتابچه الکترونیک را دانلود کنند، پس طراحی آن باید به گونه ای باشد که مشتری احتمالی را برای این کار مجاب کند. طراحی کتابچه الکترونیک باید حرفه ای به نظر برسد، نشان دهنده مطالب کتاب بوده و همچنین برند شما را تبلیغ کند.


بیشتر بخوانید: ۵ عامل عدم موفقیت کتابچه الکترونیک (قسمت اول)


راه حل: طراحی کتاب را حرفه ای انجام دهید

در حین طراحی کاور، به این نکته توجه کنید که باید بازتابی از کل مطالب کتاب باشد. کاور اولین چیزی است که مخاطبان شما آن را می بینند، پس طراحی آن باید به گونه ای باشد که فورا آن ها را جذب کند.

اگر  در حال طراحی کتابچه الکترونیک خودتان هستید مطمئن شوید کاور آن خصوصیات زیر را داشته باشد:

واضح، جذاب و قابل توجه

یکپارچه و هماهنگ با برند

مضمون کتاب را منتقل کند

ارزش کتاب را بر خوانندگان تاکید می کند

اما بیایید صادق باشیم. طراحی کار هر کسی نیست. پس اگر در این بخش از کار مشکل دارید، از یک طراح حرفه ای کتاب های الکترونیک بخواهید شما را در این امر کمک کنند.


بیشتر بخوانید: راز فروش برند شما در یک جمله


آن را تبلیغ نکرده اید

این بزرگترین اشتباهی است که می توانید مرتکب آن شوید. اگر انتظار دارید بدون اینکه کتاب خود را تبلیغ کنید مردم به صورت اتفاقی به آن برخورد کنند، همین الان شکست را بپذیرید.

در حقیقت همان قدر که برای آماده کردن کتاب الکترونیک تلاش کردید، باید برای تبلیغ آن هم تلاش کنید. اکثر مردم فورا به توسعه از طریق شبکه های اجتماعی، ای میل، وبلاگ و یا توسعه از طریق تبلیغات نقدی فکر می کنند. اما وقتی از تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود استفاده کردید، کتاب را به بخشی از بانک اطلاعاتی خود ایمیل کردید، درباره آن در وبلاگ خود نوشتید و برای تبلیغات آن هزینه پرداخت کردید، پس از آن چه می کنید؟

کتابچه الکترونیک ، مشکلات و راه حل ها (قسمت دوم)

راه حل: کتاب الکترونیک خود را توسعه دهید

انتخاب یک استراتژی توسعه مؤثر، گام بعدی در مسیر در معرض دید قرار دادن کتاب الکترونیکی شما است. توسعه، متمرکز بر پیداکردن راه های مختلف تبلیغ و تاثیرگذار در داخل صنعتتان است که می توانند شما را در این مسیر یاری کنند. مانند:

نوشتن پست مهمان برای وبلاگهایی که بازدیدکنندکان زیادی دارند

کمک خواستن از تاثیرگذارانی که درمورد موضوعات مشابه می نویسند

چاپ اعلامیه مطبوعاتی

انتشار در یک سیستم بازاریابی کتاب الکترونیک

برای اینکه مطمئن شوید بیشترین شانس را برای دیده شدن به محتوای خود داده اید، واجب است که فقط ‌تاثیرگذارانی را هدف قرار دهید که با مخاطب های شما صحبت می کنند.

مخاطبان شما نمی توانند صفحه اصلی (landing page) را پیدا کنند

صفحه اصلی در حکم دروازه ای به سمت کتاب الکترونیک شما و همچنین دلیل تولید فرصت فروش است.

پس باید مطمئن شوید که:

مردم می توانند صفحه اصلی شما را پیدا کنند

صفحه اصلی مردم را اغوا می کند تا فرم اطلاعات را پر کنند.


بیشتر بخوانید: ۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها


راه حل: صفحه اصلی خود را بهینه کنید

بهینه سازی صفحه اصلی اقدامی حیاتی در راستای حصول اطمینان از این است که همه چیز برای شروع یک دانلود تضمین شده مهیا شده است.

از این نکات بهره بگیرید:

از کلمات کلیدی کتاب الکنرونیک خود در سرتیتر، URL، meta description و intro copy  استفاده کنید.

خلاصه ای از آنچه کتابتان شامل می شود بنویسید.

عکسی‌ از کتابچه الکترونیک خود آپلود کنید.

نکاتی تاکیدی راجع به فواید این کتاب بنویسید.

از گذاشتن هرگونه لینک خودداری کرده و navigation bar را بردارید.

از مخاطب اطلاعاتی بیش از آنچه که مورد نیازتان است نخواهید.

کتابچه الکترونیک ، مشکلات و راه حل ها (قسمت دوم)

وقتی که صفحه خود را بهینه کردید، دیگر لازم نیست مخاطبان برای پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستند عمیقا به جست و جو بپردازند و زمان زیادی را صرف کنند.

نتیجه ی مهمی که می توانیم بگیریم این است که محتوا باید با در نظر گرفتن مخاطب شکل بگیرد. مطمئن شوید که هیچ کدام از این مشکلات را در کتابچه الکترونیک بعدی خود تکرار نخواهید کرد، سپس، از آن به منظور برآورده کردن هدفی که برای آن درنظر گرفته شده بود استفاده کنید: جذب مشتری!


پیشنهاد نویسنده: توصیه هایی ساده برای کاتالوگ شما


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.