چگونه کامنت هایی فوق العاده بنویسیم؟

0

کامنت

ابزارهای آنلاین مانند وبلاگ ها, انتشار مطالب و کامنت را برای مردم آسان نموده اند اما این امر لزوما به این معنا نیست که وب محیطی کاملا اجتماعی می باشد. در حقیقت این ابزار کمتر اجتماعی بودن را برای افراد آسان تر کرده اند. در فضایی که پیام های بی ارزش و نامناسب سریع تر از همیشه انتشار پیدا می کنند، اجتماعی بودن به مطالبی ارزشمند و پر محتوا نیاز دارد. در این صحنه ی رقابت, تنها مطلب و محتوایی ارزش عمومی شدن را پیدا می کند که اشخاص و کسب و کارها با روشی معناگرایانه انتشار نمایند.

در این مقاله خواهیم فهمید که چطور در نظرسنجی پست های دنیای مجازی از جمله لینکدین, تویتر و فیسبوک شرکت کنیم و کامنت هایی معنادار بنویسیم.


بیشتر بخوانید: ۲۳ ایده تولید محتوا برای افزایش سرنخ


در وبلاگ دیگران تبلیغات نکنید

انتشار کامنت هایی که محتوایش چیزی جز لینک یا لینک هایی مربوط به وبسایت شما نیست, کاری بیهوده است. همچنین انتشار این کامنت ها سریع ترین راه برای حذف شدن کامنت ها و در نظر گرفتن آنها به عنوان اسپم می باشد. اگر شما پستی داشته باشید که بتواند به سوالی مشخص در وبلاگ دیگران پاسخ دهد اضافه کردن لینک آن پست به کامنت و همچنین نوشتن خلاصه ای از آن، مشکلی نخواهد داشت. در این صورت افرادی که به دنبال پاسخی مختصر هستند نیازی به باز کردن آن لینک نخواهند داشت.

راه دیگر برای اینکه بتوانید لینک مطالب خود را در کامنت هایتان اضافه کنید, ارائه ی مشخصات دقیق می باشد. مشخصاتی مانند نام، نام شرکت، آدرس وبسایت و نام کاربری در تویتر. این مشخصات اطلاعاتی را به فردی که کامنت شما را می خواند ارائه می دهد. اگر کامنت شما دارای محتوایی خاص و مفهومی باشد و به بحث حاضر در پست مورد نظر کمک نماید، مردم از وبسایت شما بازدید کرده و شما را در تویتر دنبال خواهند کرد.

  

کامنت ها و تگ های عدم پیگیری را بشناسید

اما به چه دلیل ما همواره کامنت هایی با محتوای لینک های تبلیغاتی می بینیم؟ این کار همیشه برای جذب مخاطب در وبسایت نیست بلکه برای بهبود کارایی در موتورهای جستجو نیز انجام می شود.

کسانی که این کار را انجام می دهند امیدوارند از این طریق بتوانند لینک هایی درونی بسازند و میزان بازدیدکنندگان در موتورهای جستجو را برای کلید واژه های مشخص بالا ببرند. هر چند که در اکثر مواقع آنها فقط وقت خود را هدر می دهند. زیرا اکثر وبلاگ ها از قابلیتی به نام “تگ عدم پیگیری” استفاده می کنند. تگ عدم پیگیری قابلیتی است که به سیستم های لیست کننده ی موتورهای جستجو این پیام را می دهد که لینک های فاقد اعتبار را نادیده بگیرند. به بیان دیگر, لینک هایی با تگ عدم پیگیری, قادر نخواهند بود که در لیست لینک های درونی یک وبسایت قرار گیرند.


بیشتر بخوانید: مدیریت انتقادات مشتریان در سه مرحله


چگونه متوجه شویم که یک وبسایت از تگ عدم پیگیری استفاده می کند

پستی از یک وبلاگ که حداقل یک کامنت داشته باشد را باز کنید و نام کسی را که کامنت را نوشته است کپی نمایید. سپس در مرورگر خود به تنظیمات رفته و قسمت منبع سایت را باز کنید. از قابلیت جستجو استفاده کرده و نام نویسنده ی کامنت را وارد کنید تا کد منبع آن را پیدا کنید. آیا در کنار لینکی که نویسنده ی کامنت نوشته است تگ عدم پیگیری اضافه شده است؟ اگر نوشته شده، پس وبلاگی که به آن می نگرید لینک های موجود در کامنت ها را در سیستم سئو قرار نمی دهد. بیشتر صاحبان وبسایت از این ترفند استفاده می کنند تا میزان کامنت های بیهوده و اسپم را در وبلاگشان کاهش دهند.

کامنت

 

چگونه همیشه کامنت هایی جذاب بنویسیم

چه تعداد از کامنت هایی که تا به حال خوانده اید را به یاد می آورید؟ مطمئنا تعداد کمی از آنها. این به این دلیل است که بسیاری از آن کامنت ها باارزش و پر محتوا نیستند. گاها حتی این حس می شود که فرد مقاله را نخوانده است. پس چگونه باید مطمئن شویم که کامنت ما در ذهن نویسنده ی وبلاگ باقی خواهد ماند؟

برای نوشتن کامنت در خصوص مقاله ای در یک وبسایت، بهترین راه این است که کامنت خود را با توصیفی مثبت و کوتاه در خصوص آن مقاله آغاز کنید. سپس کار خود را با تشریح و یا عدم موافقت در خصوص بخش مشخصی از مقاله ادامه دهید. استفاده از این چارچوب در جهت منظم کردن پاسخ شما به وبلاگ مورد نظر راه حلی مناسب می باشد, در صورتی که کامنت شما بیش از حد طولانی نباشد و به مقداری نوشته شده باشد که اولا پر محتوا و قابل استناد به حساب بیاید, دوما طوری نباشد که خواندنش توسط دیگران وقت گیر به حساب آید.


بیشتر بخوانید: ۱۰ توصیه برای پرسش سوالات خلاقانه در جلسات فروش


ایجاد ارتباطات با کمک کامنت نویسی

معمولا مهمترین بخش کامنت نویسی مورد توجه واقع نمی شود. بسیاری از نویسندگان کامنت های تبلیغاتی و بی محتوا به دنبال جذب بازدید کننده به وبسایتشان هستند، در حالی که کامنت نویسی برای این منظور راه حل مناسبی به حساب نمی آید. استفاده ی اصلی از کامنت نویسی درست، ایجاد روابط مفید و پایدار می باشد. نوشتن کامنتی پرمحتوا یکی از بهترین راه ها برای ایجاد رابطه ای ماندگار با صاحب وبلاگی فعال در حوضه ی کاری شما می باشد. بعد از نوشتن چندین و چند کامنت مناسب و دنبال کردن آنها در تویتر, به احتمال زیاد آن فرد نیز متوجه شما شده و شما را دنبال خواهد کرد و وقتی که او این کار را انجام دهد, شما می توانید ارتباطتان را از طریق وبلاگ و تویترش بیشتر و پایدارتر کنید.

پس از مدتی می توانید از آنها بخواهید که در وبلاگشان به عنوان میهمان پستی را انتشار دهید و یا بخواهید که یکی از پست های مفید شما را در تویتر انتشار دهند. این نوع از ارتباطات باعث می شود که شما میزان بازدید خود را با گذر زمان بالا برده و مطالب و وبلاگ های خود را در وبلاگ هایی تاثیر گذارتر در خصوص کسب و کار مورد نظر, به انتشار بگذارید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.