پادشاهان اینستاگرام در ایران چقدر درآمد دارند؟

3

در دنیایی که تمام زندگی مردم در یک دریچه ۵ اینچی خلاصه شده است، دریچه ای که مثل کمد اسرارآمیز داستان های سی. اس لوئیس ما را به دنیای اسرار آمیز نارنیا می برد، اصلا چیز عجیبی نیست که عده ای هم دوست داشته باشند پوست اصلان شیر را بر تن خود کرده و سایرین را به دنبال خود بکشند. و خب بالتبع عوام هم که همواره به دنبال یک پیشرو اسطوره ای برای خود می گردند، گام به گام پشت سر آن ها حرکت کرده و آماده به فرمان هستند.

اما در این سرزمین ۵ اینچی جادویی داستان ما، نقش اصلان شیرها و پرنس کاسپین ها را کسایی بر عهده دارند که از همراه کردن مردم با خود هدفی جز فقط مبارزه با جادوگر یخی دارند؛ این فرماندهان و اسطوره ها هم باید مثل سایر افراد جامعه ناهار و شام بخورند، خرج خانه و زندگی و زن و بچه دارند. و خب درست در همین موقع است که …

همه ما در دوران های مختلف زندگی تحت تاثیر افراد مختلفی قرار داشته ایم؛ از پدر و مادر و دوست آشنا گرفته تا فلان بازیگر و فوتبالیست. مشخصا هر چه میزان نفوذ یک فرد در جامعه بیشتر بوده و در انظار عمومی شناخته شده تر باشد، افراد بیشتر از او تاثیر خواهند پذیرفت. تاثیر پذیری که گاها می تواند کاملا هدفمند و از قبل برنامه ریزی شده باشد.


بیشتر خوانید: به دیجیکالا و بامیلو پیشنهاد دهید


به گزارش آکادمی فروش، بسیاری از افراد صاحب نفوذ و شناخته شده مانند بازیگران سینما، تلویزیون، هنرمندان، ورزشکاران و حتی چهره های اجتماعی، سیاسی و علمی از اینستاگرام به عنوان راه ارتباطی خود استفاده می کنند. در طرف دیگر، سازمان ها و شرکت ها نیز مشتریان بی شماری در این شبکه اجتماعی داشته که هر روز با پست های اینستاگرامی، استوری و لایو تحت تاثیر عملکرد این افراد صاحب نفوذ قرار می گیرند. افرادی که با نام “اینفلوئنسر”ها شناخته می شوند.

آمارهای رسمی نشان می دهد شبکه اجتماعی اینستاگرام بالغ بر ۷۰۰ میلیون کاربر در جهان و حدود ۲۰ میلیون کاربر در ایران دارد. کاربرانی که روزانه به طور متوسط ۱۲ دقیقه و ۵۱ ثانیه از وقت خود را در این شبکه اجتماعی سپری می کنند. از این رو اینستاگرام می تواند پیشنهادی وسوسه کننده برای تبلیغات کم هزینه هر کسب و کاری باشد، و در این زمینه چه کسانی بهتر از اینفلوئنسرها. مجموعه ای از این عوامل دست به دست هم داده اند تا شرکت ها برای تبلیغ خود  اینفلوئنسرهای اینستاگرام روی بیاورند.
پادشاهان اینستاگرام در ایران چقدر درآمد دارند؟

در این مقاله می خواهیم بر اساس پژوهش های انجام شده در آکادمی فروش، به معرفی ۸ تن از اینفلوئنسرهای ایرانی، زمینه فعالیت آن ها و میزان درآمد آن ها از هر یک از پست های اینستاگرام خود بپردازیم.

محمد امین کریم پور

mohamadaminkarimpor

حوزه کاری: طنزپرداز

تعداد فالوور: ۱.۶ میلیون نفر

قیمت هر پست video اینستاگرام: ۸ میلیون تومان

محسن ایزی

iz.mohsen

حوزه کاری: طنزپرداز

تعداد فالوور: ۱.۲ میلیون نفر

قیمت هر پست video اینستاگرام: ۶ میلیون تومان

عرفان علیرضایی

erfanalirezai

حوزه کاری: طنزپرداز

تعداد فالوور: ۱.۱ میلیون نفر

قیمت هر پست video اینستاگرام: ۶ میلیون تومان

سید احمد معین شیرازى و شبنم شاهرخی

Picassomoshabnamshahrokhi

حوزه کاری: ورزش

تعداد فالوور: شاهرخی ۴۵۲ هزار نفر و معین شیرازی ۲۲۶ میلیون نفر

قیمت هر پست post اینستاگرام: ۱۶ میلیون تومان

صبا صفری

sabaasafari

 حوزه کاری: سبک زندگی

تعداد فالوور: ۱۹۸ هزار نفر

قیمت هر پست event اینستاگرام: ۵ میلیون تومان

بهار اسلامی

fashionsandwichbybahar

حوزه کاری: مد و پوشاک

تعداد فالوور: ۱۵۳ هزار نفر

قیمت هر پست event اینستاگرام: ۳ میلیون تومان

شهرزاد آسمی

shaziasm

حوزه کاری: سبک زندگی

تعداد فالوور: ۱۰۰ هزار نفر

قیمت هر پست post اینستاگرام: ۱.۵ میلیون تومان

محمدرضا ماندنی

maandani

حوزه کاری: عکاسی

تعداد فالوور: ۹۴ هزار نفر

قیمت هر پست post اینستاگرام: ۲ میلیون تومان


بیشتر بخوانید: کسب و کار شما چه رنگی است؟


نمودار زیر رابطه بین تعداد فالوورهای هر یک از این ۹ اینفلوئسر و قیمت هر پست وی را نشان می دهد. در این تصویر، نمودار میله ای به همراه اعداد سمت راست، مربوط به قیمت هر پست اینستاگرام و نمودار خطی به همراه اعداد سمت چپ نیز نشان دهنده تعداد فالوورها هستند.

پادشاهان اینستاگرام در ایران چقدر درآمد دارند؟

همانطور که مشخص است، به جز “شبنم شاهرخی” و “معین شیرازی” رابطه بین قیمت و تعداد فالوورهای تا حدودی رابطه ای معنادار است. با کاهش تعداد فالوورها، هزینه تبلیغات نیز کاهش پیدا می کند. در مورد شاهرخی و شیرازی نیز احتمالا این تفاوت قیمت با سایرین به دلیل شهرت آن ها در زمینه ورزشی و در ابعاد بین المللی است.

در انتها اگر احساس می کنید این اعداد و ارقام شما را نیز آزار می دهد، ۲ پیشنهاد برای شما دارم: یا آن ها را آنفالوو کنید تا فالوورهایشان کم شود و دیگر نتوانند این چنین درآمدهایی داشته باشند و یا اینکه برای خود فالوور جمع کرده و خود را تبدیل به یک اینفلوئنسر کنید.


پیشنهاد نویسنده:  “من” و ژنتیک برند


3 نظرات
  1. امیر حسین می گوید

    همینطوری رو هوا گفتید؟؟ مدرکی؟ سندی؟

    1. سعید اتحادی می گوید

      کسی که بخواد روی هوا حرفی رو بزنه، اینقد دقیق و با جزئیات همه اطلاعات رو نمینویسه

      1. امیرحسین می گوید

        سندی رو نکردید که! فقط نوشتید حالا یا دقیق یا غیر دقیق

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.