۳ دلیل اصلی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی افزوده در بازاریابی دیجیتال

0

احتمالا با شندین اصطلاحاتی مانند ” هوش مصنوعی  (Artificial Intelligence)” ، ” هوش مصنوعی افزوده ( Augmented Artificial Intelligence) ”  یا  ” یادگیری ماشین(‌machine learning)” یاد آرنولد در ترمیناتور و از این نوع داستان‌های تخیلی می‌افتید. امروزه هوش مصنوعی در حال رشد است و از این فناوری در همه زمینه‌ها استفاده می‌شود. هوش مصنوعی راه حلی برای بهبود ابزارها و تقویت اطلاعات است،‌اما چگونه از آن در بازاریابی استفاده می‌شود؟

هوش مصنوعی افزوده ( Augmented Artificial Intelligence)  چیست؟

3 دلیل اصلی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی افزوده در بازاریابی دیجیتال

گارتنر هوش مصنوعی را ” الگویی از مشارکت انسان محور با هوش مصنوعی برای تقویت بیشتر عملکردهای شناختی بشر” تعریف می‌کند. به زبان ساده‌تر اینکه، ‌هوش مصنوعی فقط برای ایجاد ماشین‌های فوق هوشمند نیست و می‌تواند به مغز و بدن شما در انجام بهتر کارها نیز کمک کند. در واقع، هوش مصنوعی افزوده شاخه‌ای از هوش مصنوعی است که با وصل شدن به انسان، هوش و قدرت انسان‌ها را چندین برابر می کند.

تفاوت هوش مصنوعی افزوده ( Augmented Artificial Intelligence)  با هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) چیست؟

هوش‌مصنوعی در مورد بهبود عملکرد تصمیم گیری توسط رایانه است. اما هوش مصنوعی افزوده مربوط به تصمیم گیری بهتر انسان با کمک رایانه است. برای درک بهتر چند نمونه را بررسی می‌کنیم:

مثال‌های هوش مصنوعی:

هوش مصنوعی بدون کمک انسان‌ها و به تنهایی عمل می‌کند. Google Docs از هوش مصنوعی چک کننده گرامر استفاده می‌کند. گوگل از مدلی برای پیشنهاد جملات صحیح بهره می‌برند. در نتیجه بدون نیاز به برنامه‌ریزی برای هر قاعده دستور زبانی،‌ درست یا نادرست بودن جمله‌ها را پیش‌بینی می‌کنند. علاوه بر این گوگل در الگوریتم‌های موتور جستجو نیز از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. بروزرسانی‌‌های جدید گوگل مانند RankBrian و BERT نشان از تمرکز هرچه بیشتر گوگل براستفاده از هوش‌مصنوعی دارد. سئوکاران نیز باید استراتژی‌های خود را متناسب با سئو هوش‌مصنوعی به روز کنند.

مثال‌هایی از هوش مصنوعی افزوده:

اکنون با هوش مصنوعی و نحوه خدمات آن آشنا شدیم،‌ حال چگونه از هوش مصنوعی افزوده استفاده کنیم؟ کاربردهای آن چیست ؟ تفاوت آن با هوش مصنوعی در چه چیزهایی است؟

هوش مصنوعی افزوده یک اصطلاح کاملاً عمومی است. هر ماشینی که به انسان کمک می‌کند و قابلیت های انسان را بالا می‌برد تا تصمیمات بهتری بگیرد، می‌تواند یک هوش مصنوعی افزوده باشد.. بعضی چیزهای ساده مانند قطب‌نما یا تلسکوپ نیز از مثال‌هایی در باب هوش مصنوعی افزوده هستند.

اما درعمل،‌ از هوش مصنوعی افزوده به سیستم‌های خودکاری که، برای کارکرد نیازمند کنترل توسط انسان هستند یاد می‌شود. به عنوان مثال ابزارهای واقعیت مجازی یا عینک‌های گوگل و….

از هوش مصنوعی افزوده می‌توان در مجموعه ای از زمینه‌های مختلف بهرمند شد. از تصمیم‌گیری‌هایی مالی گرفته تا استفاده شدن درمراقبت‌های بهداشتی و تصمیمات پزشکی.

ابزارها هوش مصنوعی افزوده قابلیت ‌هایی انسان را افزایش می‌دهد اما در اخر این انسان‌ها هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند. و این تعامل برای رشد و یادگیری مداوم کمک می‌کند.

استفاده از هوش مصنوعی افزوده به ما کمک می‌کند تا با امکاناتی که داریم بیشترین بهر‌ه‌وری را داشته باشیم. با هوش مصنوعی افزوده، می‌توانیم از فناوری‌های جدید استفاده کنیم و در عین حال به استفاده از استعدادهای انسانی نیز ادامه دهیم.

اما بهترین چیز درمورد هوش مصنوعی افزوده این است که،‌وقتی انسان و ماشین با هم کار می‌کنند،‌ نتایج بهتری رقم می‌خورد که این یک مزیت اساسی برای این همکاری است.

 به عنوان مثال، یک آزمایش توسط تیمی از یک بیمارستان دانشکده پزشکی هاروارد درCamelyon Grand Challenge نشان داد که یک الگوریتم می‌تواند به طوردقیق سرطان پستان را در ۹۲٪ از موارد تشخیص دهد، در حالی که یک پزشک آسیب‌شناسی ۹۶٪  موارد را به طور دقیق تشخیص داده بود. هنگامی که پزشک آسیب‌شناس با الگوریتم کار می‌کرد، ۹۹٪ از موارد دقیق تشخیص داده می‌شد..

به طور کلی، هوش مصنوعی افزوده به ما کمک می‌کند بدون نیاز به توانایی‌های بسیار پیچیده بیشترین بهره را از هوش مصنوعی ببریم.

هوش مصنوعی افزوده چگونه می‌تواند به کسب‌‌وکار شما کمک کند؟

3 دلیل اصلی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی افزوده در بازاریابی دیجیتال

حقیقت این است که هوش مصنوعی افزوده می‌تواند کارهای بزرگی برای شرکت شما انجام دهد. روش‌های مختلفی برای استفاده از هوش مصنوعی افزوده وجود دارد.

به عنوان مثال : هوش مصنوعی افزوده می‌تواند به شما در فروش آنلاین کالا کمک کند. آخرین باری که به فکر خرید آنلاین افتادید کی بود؟ به چه دلایلی ممکن بود قبل خرید درنگ کرده باشید؟

بسیاری از مشتریان تمایل دارند که  قبل پرداخت وجه محصولات را به صورت حضوری امتحان کنند. مبلمان، عینک، لباس‌ …  نمونه هایی از محصولاتی است که کاربران می‌خواهند قبل از خرید از نزدیک آن‌ها را بررسی کنند و ببیند قبل خرید نهایی با استفاده از آن محصول چطور به نظر می‌رسند.

اگه حوزه‌های مشابه فعالیت می‌کنید دست بکار شوید و از ابزارهای هوش مصنوعی افزوده استفاده کنید. مثلا با استفاده از برنامه واقعیت مجازی (VR) مشتریان شما می‌توانند در خانه بمانند و محصولات را به صورت مجازی امتحان کنند. برای نمونه می‌توانید محصولات شرکت‌هایی که از واقعیت مجازی برای ارائه محصولات خود استفاده می‌کنند مانند برای فروش مبلمان (Wayfair) ، عینک (EyeBuyDirect) و آرایش لوازم آرایشی ( MAC) و…  بررسی کنید.

اما فروش تنها زمینه‌ای نیست که هوش مصنوعی افزوده می‌تواند به تجارت شما کمک کند. آیا می‌خواهید محصول خود را ایمن‌تر کنید؟ شرکت‌های اتومبیل‌سازی در حال حاضر از واقعیت افزوده برای کمک به رانندگان برای شناسایی خطرات موجود در جاده و جلوگیری از نگاه کردن به تلفن های خود استفاده می‌کنند.

آیا می‌خواهید با یک ویژگی جالب جدید مشتریان خود را هیجان زده کنید؟ گوگل این کار را انجام داد و حیوانات AR را معرفی کرده است.

همچنین می‌توانید با هوش مصنوعی افزوده خدمت‌رسانی به مشتری خود را بهبود بخشید. Chatbots می‌تواند به شما در پاسخ به برخی سوالات مشتری کمک کند، در نتیجه وقت بیشتری را برای کارکنان انسانی خود آزاد می‌کنید. هوش مصنوعی افزوده می‌تواند به مشتریانی که قصد تکرار خرید خود را دارند نیز کمک‌رسانی کند.

سرانجام، ابزارهای هوش مصنوعی افزوده می‌توانند تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما را به سطح بالاتری برسانند. در اینجا سه دلیل مهم وجود دارد که چرا شما باید از ابزارهای هوش مصنوعی افزوده برای کمک به خود در بازاریابی استفاده کنید. تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورید:

۱- هوش مصنوعی افزوده برای مشتری تجربه مثبت ایجاد می‌کند.

3 دلیل اصلی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی افزوده در بازاریابی دیجیتال

اگر از هوش مصنوعی افزوده برای ایجاد یک محصول جالب یا خلاقانه استفاده می‌کنید، میزان هزینه‌های بازاریابی شما نصف خواهد شد. به مشتریان خود یک تجربه عالی هدیه دهید تا همان مشتری تبلیغ محصول یا خدمات شما را به دیگران نماید.

اگر محتوا و محصول شما  به اندازه کافی با کیفت و مرغوب باشد،‌ ممکن است در نهایت بسیاری از بک‌لینک‌ها و بازدیدها را بدون کوچک‌ترین تلاش دریافت کنید. علاوه برایجاد ویژگی‌های محصول جدید، شما همچنین می‌توانید تجربه مشتری خود را با هوش مصنوعی افزوده از راه های دیگر بهبود بخشید. به عنوان مثال، اگر مشتریان پاسخ سوالات خود را با استفاده از ربات‌ها شما سریع‌تر به به دست‌آورند رضایت آن‌ها بیشتر خواهد شد.

 برای شخصی‌سازی تجربه کاربری نیز می‌توانید از این فناوری استفاده کنید. به عنوان مثال وقتی ویدئویی در Youtube مشاهده می‌کنید، در سمت راست تعداد ویدئو به شما پیشنهاد می‌شود که با توجه به موضوع انتخابی به محتوای شما نیز نزدیک است.

پیشنهاد‌ها به مشتریان شما در یافتن مواردی که ممکن است به آنها علاقه داشته باشند به آن‌ها کمک کند تجربه بهتری داشته باشند. همچنین این راهی برای متقاعد کردن مشتریان برای ماندن بیشتر در وب سایت شما نیز هست.

۲- هوش مصنوعی افزوده در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

3 دلیل اصلی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی افزوده در بازاریابی دیجیتال

یکی از دلایل علاقه‌مندی بازاریابان به استفاده از این هوش مصنوعی افزوده  صرفه‌جویی در مصرف زمان است. طبق گزارش ( WorkMarket’s 2020 In Sight) ، بیش از نیمی از کارمندان فکر می کنند با استفاده از اتوماسیون می‌توانند سالانه ۲۴۰ ساعت صرفه‌جویی کنند.

هوش مصنوعی افزوده می‌تواند به روش‌های مختلف به بخش بازاریابی شما کمک کند تا در وقت صرفه‌جویی کنید. اگر در حال حاضر از داده‌ها برای برنامه‌ریزی استراتژیک استفاده می‌کنید، ابزارهای هوش مصنوعی افزوده می‌توانند به شما کمک کنند. می‌توانید از این ابزراها برای مرتب‌سازی مجموعه داده‌ها، پیش‌بینی روندهای آینده با مدل سازی پیش‌بینی کننده استفاده کنید یا حتی رقبا خود را مورد بررسی قراردهید و بازخورد مشتری را تحت نظر داشته باشید. این می‌تواند به شما کمک کند با سرعت بیشتری برنامه‌های بازاریابی موثرتر ایجاد کنید.

طبق گزارش فورستر، ۴۶٪  از تیم‌های بازاریابی و فروش گفته‌اند که استفاده از هوش مصنوعی منجر به فروش بیشتر شده است.

۳- هوش مصنوعی افزوده می تواند به نوشتن محتوا کمک کند.

3 دلیل اصلی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی افزوده در بازاریابی دیجیتال

بازاریابان می‌دانید که نوشتن محتوای با کیفیت وقت و تلاش جدی می برد. هوش مصنوعی افزوده می‌تواند به شما در نوشتن هر چه سریع‌‎تر محتوا کمک کند. یک نظرسنجی توسط Orbit Media Studios بیان می‌کند که نوشتن متوسط پست وبلاگ تقریباً چهار ساعت طول می‌کشد. این درحالی است که ۶۳٪ نسبت به سال ۲۰۱۴،  زمانی که متوسط نوشتن محتوای وبلاگ کمی کمتر از ۲.۵ ساعت بود، افزایش یافته است.

دلیل طولانی‌تر شدن این زمان به دلیل تغییرات الگوریتم گوگل است که برای محتوای طولانی‌تر امتیاز بهتری قائل می‌شود. علاوه بر این بدون در نظر گرفتن برنامه‌ریزی و سئو، بررسی چند منبع، ‌افزودن عکس و… از دلایل دیگر  افزایش بیشتر  این زمان است.

هوش مصنوعی افزوده می‌تواند متن‌های مفیدی بنویسد اما تنها مشکل آن این است که نمی‌تواند احساسات زیادی به آن اضافه کند و نیاز به ویراستاری انسانی دارد.

هوش مصنوعی افزوده می‌تواند جملاتی مناسبی بنویسد، اما ممکن است لازم باشد آن‌ها را متناسب با نیازهای محتوایی خود ویرایش یا تنظیم کنید. اگر نمی‌خواهید یک ربات مقالات شما را بنویسد، هنوز هم می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی افزوده برای کمک به خود در نوشتن استفاده کنید. جستجوگرهای املایی و گرامری، مانند Grammarly ، مثال خوبی در این مورد هستند. هوش مصنوعی افزوده همچنین می‌تواند با ارائه موضوعات مرتبط‌تر برای مخاطبان، به شما در ایجاد محتوای بهتر کمک کند.

هوش مصنوعی افزوده در حال تبدیل شدن به یک امر عادی است.

به نظر می‌رسد هوش مصنوعی و به طور کلی اتوماسیون در حال پیشرفت است. مک کینزی پیش‌بینی می‌کند ” تا سال ۲۰۵۵ نیمی از فعالیت‌های کاری امروز می‌تواند به طور خودکار انجام شود.”

هوش مصنوعی افزوده رویکرد کاملی از هوش مصنوعی ارائه می‌دهد، زیرا همه به طور مستقیم نقاط قوت هوش مصنوعی را با نقاط قوت انسان ارتباط می‌دهد.

کلام آخر

به عنوان یک بازاریاب، همه چیز درمورد ماندن در رقابت است. برای انجام این کار، شما باید بهترین ابزارها، از جمله هوش مصنوعی افزوده را داشته باشید.  با این حال، بسیاری از مردم در مورد هوش مصنوعی تردید دارند. در حقیقت، تحقیقات انجام شده توسط PwC نشان می‌دهد که ۶۷٪ از مدیران عامل فکر می‌کنند هوش مصنوعی و اتوماسیون در ۵ سال آینده تأثیر منفی بر اعتماد به صنعت آن‌ها خواهد داشت.

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی افزوده، مجبور نیستید فقط به هوش مصنوعی اعتماد کنید. در عوض، می‌توانید از نقاط قوت هوش مصنوعی افزوده و نقاط قوت انسانی برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده کنید.

اگر قبلاً در بازاریابی خود از هوش مصنوعی افزوده استفاده کرده‌اید یا به زودی به استفاده از آن فکر می‌کنید، از تجربه خود در نظرات بنویسید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.