مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

0

مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

امروزه، بیش از هر زمان دیگری، بازاریابی نیازمند یک برنامه هوشمند استراتژیک است. برنامه بازاریابی کلید طلایی موفقیت در تجارت است. شما نیاز دارید تا مشتریان هدف خود را شناسایی نمایید، آنالیز بازاریابی مشتریان خود را انجام داده و نسبت به حس رضایتمندی مشتریان خود اطمینان حاصل نمایید.


بیشتر بخوانید: ۷ تکنیک بازاریابی برتر در سال ۲۰۱۶


طراحی، تعریف و پیاده سازی یک سیستم برای برنامه بازاریابی سازمان دارای مزایا و فوائد متعددی می باشد که در زیر برخی از آن ها شرح داده شده اند:

راهکاری به سوی موفقیت: همه ما می دانیم که برنامه ها هواره دارای نقصی هستند.چه کسی می تواند حدس بزند که در ۱۲ ماه یا پنج سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا تنظیم و تدوین برنامه بازاریابی کاری بیهوده و هدر دادن زمان بوده و بهتر است این وقت صرف ملاقات با مشتری و بهبود تولید شود؟ بله، اما در صورتی که خیلی کوته فکر باشید. داشتن برنامه ای ناقص از نداشتن برنامه بهتر است. برای اینکه رهبری موفق باشید همیشه بهتر است یک هدف حتی، غیر دقیق، داشته باشید تا اینکه هیچ هدفی نداشته باشید. بالاخره یک مقصد برای رسیدن خواهید داشت. بدون برنامه بازاریابی بی هدف به دور خودتان خواهید چرخید.

ارائه درستورالعمل های عملیاتی: اولین دوچرخه ای که خریدید و یا اولین دستگاه پخش ویدیو که خریدید، به همراه خود برگه دستورالعمل داشتند. شرکت شما خیلی پیچیده تر از این ها است. برنامه بازاریابی راهنمایی مرحله به مرحله به سمت موفقیت شرکت شماست. این برنامه حتی از اظهارنامه چشم انداز هم مهم تر است. برای تدوین یک برنامه بازاریابی خوب می بایست شرکت تان را از بالا تا پایین ارزیابی کرده و مطمئن شوید که همه اجزا به بهترین نحو ممکن کنار هم قرار گرفته اند.

مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

ثبت اهداف: اسناد نوشته شده برنامه شما را پایه ریزی می کنند. اگر افراد بروند، افراد جدید بیایند، اگر رویدادها فشاری وارد کنند که بر شرکت تاثیر بگذارد، همیشه اطلاعاتی که  نوشته و ثبت می شوند همانطور باقی می مانند تا به شما یادآوری کنند که تعهدتان به چیست.


بیشتر بخوانید: چگونه کسب و کار خود را آغاز کنیم


امکان ارزیابی عملکرد: در بازار شلوغ و رقابتی امروزه، اینکه توجه خود را به اهداف بزرگ متمرکز کنید سخت است، مخصوصا وقتی که این اهداف کاملا به عملیات روزمره ای که انجام می دهید مربوط نباشند.  می بایست هر چند وقت زمان کافی جهت تفکر در مورد کسب و کارتان بگذارید تا ببینید که آیا برای شما و کارمندانتان چیزی که می خواهید را به دست می آورد یا خیر؟ آیا می توانید چیزی خلاقانه ای به آن اضافه کنید؟ آیا استفاده کافی از محصولات، خدمه فروش و بازار کارتان می برید؟ نوشتن برنامه بازاریابی بهترین زمان براین انجام این نوع تفکر مهم است. برخی شرکت ها افراد مهم بخش بازاریابی خود را برای تفکر در این مورد به مرخصی می فرستند. برخی دیگر افراد را به خانه مدیر دعوت می کنند. برخی این کار را در هتل و به دور از تلفن و ابزار آلات ارتباطی انجام می دهند تا بتوانند به خوبی فکر کنند و تصورات شان از آینده شرکت را به تصویر بکشند.

ارائه چشم انداز سازمان به کارکنان: برنامه بازاریابی شما به افرادتان این امکان را می دهد که به واسطه آن بتوانند دور هم جمع شوند. شما می خواهید که آن ها مطمئن باشند که مدیرشان همه چیز را مرتب برنامه ریزی کرده است، می داند که چطور شرکت را اداره کند و هدف را در جلو چشمانش می بیند. شرکت ها اغلب ارزش و تاثیر برنامه بازاریابی بر افرادشان را ندید می گیرند.  اگر می خواهید کارمندان نسبت به شرکتتان احساس تعهد کنند، می بایست چشم اندازتان از آینده شرکت را با آن ها به اشتراک بگذارید.

مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

مردم همیشه پیش بینی های مالی را درک نمی کنند. اما همیشه برای برنامه ای بازاریابی که به خوبی نوشته شده و به خوبی بر روی آن کار شده است هیجان زده می شوند. شما باید اشتراک گذاشتن برنامه بازاریابی را در برنامه کارتان قرار دهید. کارمندان شما از اینکه در این برنامه ها دخیل باشند خوشحال می شوند.

به صورت ایده آل اگر بنگریم، پس از نوشتن برنامه بازاریابی برای چند سال می توانید بنشینید و آن ها را سالی پس از سالی دیگر بررسی کنید و پیشرفت شرکت تان را چک کنید. البته گاهی اوقات زمان گذاشتن برای این کار سخت است اما این کار نگرشی هدفمند از کاری که در چند سال اخیر انجام داده اید به شما می دهد که نظیر آن را جایی دیگر نخواهید یافت.


بیشتر بخوانید: ایده؛ بنیان کسب و کار


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.