شکار در نقطه خرید!

0

این روزها به هر یک از مراکز خرید که مراجعه کنید معمولا استندهای ایستاده ای را نزدیک به ورودی فروشگاه ها مشاهده می کنید که انواع و اقسام پیام ها و تصاویر تبلیغاتی روی آنها چاپ شده است. شاید برایتان عجیب باشد اما این مدل تبلیغات به عنوان یکی از موفق ترین رویکردهای علم تبلیغات در مبحث POP (Point  Of Purchase-ad) یا تبلیغات در نقطه خرید مورد توجه قرار دارد.


بیشتر بخوانید:تبدیل رضایتمندی به وفاداری!


POP چیست؟

تبلیغات در نقطه خرید معمولا در فروشگاه ها و مراکز خرید انجام می شود. اقبال نسبت به این مدل آنچنان زیاد بوده که هم اکنون در بسیاری از آژانس های تبلیغاتی و مراکز مشاوره اقتصادی یک دپارتمان مستقل به خدمات تبلیغات در نقطه خرید اختصاص یافته است تا خلاقیت های جدیدی را در این رابطه ارائه کنند. اما چه چیزی اهمیت POP را برجسته می کند؟ براساس تحقیقات و گزارش های معتبر، ۷۵ درصد از تصمیم نهایی مشتری در نقطه خرید شکل می گیرد. از این رو فضای مراکز خرید و فروشگاه ها می تواند میدان رقابت برندهای مختلف در زمینه جلب نظر مشتریان باشد و اینجا استندهای تبلیغاتی ابزاری بسیار کارآمد در افزایش موفقیت فروش خواهند بود.

شکار در لحظه خرید

اجازه بدهید بحث را با یک مثال ساده ادامه بدهیم:

تصمیم بر خرید یک تلفن هوشمند جدید دارید. از طریق اینترنت و فروشگاه های آنلاین به جمع آوری اطلاعاتی در رابطه با عملکرد تلفن های مورد علاقه خود پرداخته و تا حدودی نیز با میانگین قیمت آنها آشنا می شوید. سپس  برای خرید راهی یکی از مراکز فروش تلفن همراه در شهر خود می شوید. به محض ورود به مرکز خرید، دنیایی از برندها و انتخاب های گسترده برابر شما قرار می گیرد حتی مدل هایی را می بینید که ممکن است از توجه شما هنگام بررسی آنلاین به دور مانده باشد. اینجا انواع پیام ها و مزایای محصولات کمپانی های مختلف را روی استندهای تبلیغاتی مقابل ورودی هر فروشگاه مشاهده می کنید که شاید برایتان جذاب باشد تا داخل شوید و در رابطه با آن محصول اطلاعاتی بگیرید.

این استندها که پایه آنها روی زمین قرار دارد معمولا با مقداری زاویه قرار داده می شوند تا در مسیر دید مخاطب باشند، از این رو مشاهده آنها قطعا راحت تر از تغییر حالت سر برای مشاهده تابلوی بالای سر در فروشگاه ها خواهد بود. البته این تنها یکی از مزیت های استند تبلیغاتی است و در ادامه به سایر برتری های استفاده از آن نیز اشاره خواهیم کرد.

نکته: تبلیغات در جذب مشتری اهمیت فوق العاده ای دارد اما این راهبردهای هر برند در نقطه خرید است که مشتری را به سمت مرحله نهایی یعنی خرید، هدایت خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:توصیه های فراموش شده برای فروش بیشتر!


مزایا

با پیشرفت علم مواد، تابلوها اشکال پیشرفته ای یافته و زیباتر از گذشته به جادوی چشمان ببینندگان می پردازند. از این رو ترکیب مواد پیشرفته با دانش نورپردازی، طراحی و گرافیک معجونی بسیار دلچسب را برابر مشتری قرار می دهد.

با این توضیح باید توجه داشت که بنر موفق نمونه ای است که کیفیت چاپ آن در بالاترین حد ممکن قرار داشته باشد و ذهنیت مطلوبی را بر مخاطب ایجاد کند. بنابراین هر چقدر “استند تبلیغاتی باکیفیت” در امر فروش دارای اهمیت است به همان میزان انواع بی کیفیتش آثار مخربی بر کسب و کار شما و دلزدگی مشتریان خواهند داشت.

شاید مهمترین مزیت استند تبلیغاتی بر سایر مدل های انتقال پیام برند به مشتری، قابلیت کار آسان با آن باشد.

براحتی می توانید آنرا از یک نقطه با نطقه دیگر جابجا کنید.

زاویه دید آنرا تغییر دهید. براحتی آنرا نصب کنید.

در فضای داخلی یا خارجی فروشگاه از آن بهره برداری کنید.

در موردهای بعدی تنها پارچه بنر را تغییر دهید. بدون محدودیت هایی که در رابطه با سفارش تابلو تبلیغاتی وجود دارد طرح مورد نظر خود را به آژانس سفارش دهید.( استندهای ساده معمولا به شکل ایستاده با پایه های ضربدری (X) طراحی می شوند و براحتی می توان در موارد بعدی نیز از همین پایه استفاده کرد)

شکار در لحظه خرید

و در نهایت هزینه ای به مراتب کمتر از سایر روش های تبلیغات را متحمل شوید.


بیشتر بخوانید:۲۳ ایده کارامد برای اولین فروش آنلاین


توصیه هایی ساده برای سفارش استند تبلغاتی

به رغم تمام ویژگی هایی که در رابطه با استند بیان کردیم، طراحی این مدل از تبلیغات نیازمند تخصصص و مهارت کافی است و از این رو باید توسط یک گروه حرفه ای انجام شد. قدم اول انتخاب رنگ اصلی زمینه است که بهتر است همواره از یک رنگ ثابت به عنوان رنگ برند خود استفاده کنید مثلا تم اصلی تمامی بنرهای شما بنفش یا زرد باشد.

در مرحله بعدی پیام محصول خود را با فونت درشت و ویژگی های محصول را با مقیاسی کوچکتر مورد اشاره قرار می دهیم معمولا روی استند های تبلیغاتی با توجه به فضایی کافی، نگرانی برای تعداد کلمات وجود ندارد و بالعکس بهتر است ویژگی های اصلی محصول خود را حتما مورد اشاره قرار دهید.

پیامی ویژه برای محصول یا خدمات خود داشته باشیم که از فاصله دور نیز براحتی خوانا باشد. برای مثال پیام کمپانی سامسونگ روی استندهای تبلیغاتی در مرکز فروش تلفن همراه : ورود هفتمین کهکشانی! این یک پیام قدرتمند است که مشتری را از دور شکار و تا درب ورودی فروشگاه می کشاند حتی اگر برای خرید یک کهکشانی به مرکز خرید نیامده باشد.


بیشتر بخوانید:۷ نکته برای پشتیبانی آنلاین مشتری


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.