چرا سال ۲۰۱۷ به عصر جدیدی برای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است

1

چرا سال 2017 به عصر جدیدی برای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است

 

امروزه با استفاده از بازاریابی دیجیتال و دسترسی بیشتر به فناوری ها برای مصرف کننده انتخاب های بیشتری ایجاد شده است. گسترش تلفن های همراه دریافت محتوا، ایده، برند و غیره را ساده و سریع کرده است.

امروزه دیجیتال به زندگی مردم وارد شده است، و برای بازاریاب ها این امر فرصت های زیادی فراهم کرده است که به همراه اجرای استراتژیک و خلاقانه می توانند تعامل قابل توجه با مخاطب ایجاد کنند.

بیش از ۱۴۶ میلیون نفر هر ماه به فیس بوک دسترسی دارند، که ۹۳% این کار را از طریق تلفن همراه انجام می دهند. این امر منجر به ظهور محتوا و فناوری ویژه تلفن همراه شده است.

در این مقاله ۵ روند ارائه شده است که به بیان چگونگی تعامل و مشارکت آنلاین و بازاریابی دیجیتال برای بازاریابان در سال ۲۰۱۷ می پردازد:


بیشتر بخوانید:۱۰ مزیت بازاریابی دیجیتال در برابر بازاریابی سنتی


۱.دنیای تلفن همراه یعنی اشکال جدیدی از مصرف.

بازاریابان به طور فزاینده ای در پی کانال های دیجیتال برای ارسال پیام های هدف­ دار و مرتبط جهت افزایش اثربخشی هستند.

تلفن های همراه در حال تغییر فرایند خرید هستند و محیط خرده فروشی در واکنش به آن تغییر کرده است. با استفاده از ابزار های سفارشی شده بازاریابان می توانند به راحتی کمپین های برند را در بازار های هدف خود اجرا کنند.

چرا سال 2017 به عصر جدیدی برای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است

۲.اتخاذ فناوری کارایی را بهبود خواهد بخشید.

امروزه برند ها بر اساس اینکه تا چه حد سریع می توانند به مصرف کننده پاسخ دهند مورد قضاوت قرار می گیرند. بازاریابان بسیاری ارائه دهندگان راه حل فناوری همچون شرکای بازاریابی فیس بوک را به فهرست عوامل ارتباطی خود اضافه کرده اند تا به تحلیل و خودکارسازی فعالیت ها کمک کنند.

با دسترسی به داده گسترده آن ها در جایگاه برتر برای استفاده از تحلیل­ های هوشمندانه جهت طراحی، جایگاه یابی و اندازه گیری کمپین های بازاریابی شان برای افزایش کارایی قرار دارند. صنایعی همچون امور مالی و ارتباطات از راه دور در جستجوی راه هایی برای ساده­ سازی و خودکار نمودن خدمات مشتری و اجرای جریان های پاسخ صوتی تعاملی[۱] در پیام رسانی هستند.

اتخاذ پیام رسان فیس بوک به عنوان ابزار ارتباط با مشتری یعنی از ربات ها برای خودکارسازی برند اصلی در روابط مشتری استفاده شوند. اخیرا مرسدس بنز Chatbot را راه اندازی کرده است تا توجه به مشتری را راحت تر کرده و دسترسی راحت و سریع به اطلاعات را فراهم سازد.


بیشتر بخوانید: چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم


۳.نبرد برای جلب توجه

برای برند های بسیاری پیوند بین ایده های روشنگری که منجر به ارتباطات می شوند و اثربخشی همیشه امری آشکار بوده است. انتظار و تقاضا برای ارتباطات رسا، همه جانبه و فوری تنها در سال ۲۰۱۷ رشد خواهد یافت.

راه اندازی ویدئو های ۳۶۰ درجه، بعدی جدید به چگونگی تجربه افراد از محتوا در فیس بوک اضافه کرده است و فرمت های همه جانبه تری همچون واقعیت مجازی و هوش مصنوعی در منصه ظهور قرار دارند.

چون تلفن همراه بخش مرکزی تر آمیخته ارتباطات شده است، برندها در منطقه ما شروع به درنظرگرفتن تلفن همراه در وهله اول نموده اند. این امر به افزایش خلاقیت و اثربخشی کانال کمک می کند.

چرا سال 2017 به عصر جدیدی برای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است

۴.ظهور ویدئو با پلتفورم چندگانه[۲]

در جهان ارتباطات، محتوای اصیل و خلاقانه اهمیت دارد بویژه در رسانه های بصری و بازاریابی دیجیتال.

بازاریابان شروع به اندیشیدن درباره طیف کاملی از پلتفورم های ویدئو، با استفاده از فنون هدف گذاری به شیوه ای کل گرا تر نموده اند تا داستان های برند جالبی در پلتفورم های تلفن همراه بگویند.

با فشار بر بودجه های بازاریابی در سال ۲۰۱۷، خواهیم دید برند های بسیاری به سراغ نوآوری به عنوان ابزاری برای ایجاد اثربخشی باز می گردند. در دوره بازاریابی دیجیتال، تلفن همراه در اولویت خواهد بود.

همچنین شاهد پخش زنده ویدئو های بیشتری در خبرگزاری ها خواهیم بود. دسترسی به تلفن های همراه با صفحه نمایش بزرگ بوم جذاب تر و جالب تری را برای محتوای بصری خلق کرده است. امروزه ۹۷% افراد آنلاین در امارات حداقل به طور ماهانه ویدئوی آنلاین تماشا می کنند و ۶۲% کاربران فیس بوک امارات محتوای ویدئو در فیس بوک ارسال کرده یا به اشتراک گذاشته اند.


بیشتر بخوانید:سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید


۵.از سنجش تا پاسخگویی

بازاریابان فعالانه در پی اتصال سرمایه­ گذاری های بازاریابی شان با ارزش مشتری و بازدید از فروشگاه از طریق بازاریابی دیجیتال هم آنلاین و هم آفلاین هستند.

در حالی که رسانه دیجیتال همیشه قابلیت اندازه گیری زیادی داشته است، ما تغییر جهتی به سوی پاسخگویی بیشتر خواهیم دید. پاسخگویی برای مقیاس های کسب و کار و برند تمرکز اصلی بازاریابان و آژانس ها خواهد بود، که سنجه های مرحله موقت همچون دیدگاه ها views، دوست داشتن likes و احساس ها و تأثیرها impressions را جایگزین می کند.


بیشتر بخوانید:توصیه های فراموش شده برای فروش بیشتر!

 


[۱]  Interactive voice response (IVR)

[۲] Multi-platform video

1 نظر
  1. مريم می گوید

    سلام
    باز هم آموزنده بود.
    بسیارمچکرم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.